مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بيكانتو Picanto (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=138)
-   -   هااااااااااام جدا وضرورى بيكانتو 2012 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=69193)

sweetrezo 09-10-2011 10:54 PM

رد: هااااااااااام جدا وضرورى بيكانتو 2012

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كيا سيفيا (المشاركة 529358)
الاخت الفاضله / sweetrezo
بعد التحبه...
كلام حضرتك مضبوط تماما ولا يستطيع بل ولا يجروء اى منصف ان يقول ان كلامك غلط ولكن . ولكن هذا لايمنع ان السيارة ليست سيارة عائليه فهى ممكن تسافر مرسى مطروح كااداء ولكن هل تنفع تسافر بها عائله للمصيف مكونه من اربع افراد مع احتياجتهم المصيفيه اعتقد ان الاجابه لا علاوة على ان السعر مغالى فيه بعض الشىء .
وتقبلى تحياتى

عشان ابسطلك الفكره من واحد معاه افيو قالى انها اوسع من الافيو من جوه وانا عن نفسى ماكنتش بسافر لوحدى.. كنا 4 وبجد عربيه عمليه وشيك ومليانه كماليات لكن بخصوص حاجات المصايف هو ممكن تكون الشنطه اكيد مش كبير بس مش صغيره

abeer22 15-11-2011 03:29 PM

هو بس فى حاجه محدش واخد باله منها العربيه دى الاوتوماتك منها اللى بسعر83000 فاضيه خالص حتى مش هاف اوبشن انا مكنتش عارفه كده ولما عرفت زعلت جدا لان انا كنت ناويه اجيبها خلاص ده انا كنت ابتديت فى الاجراءات كمان بس رجعت قلت ادفع الرقم ده وفى الاخر حتى مفهاش تكييف حررررررررررررررررام:cry2W 9:

كيا سيفيا 15-11-2011 03:57 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abeer22 (المشاركة 552731)
هو بس فى حاجه محدش واخد باله منها العربيه دى الاوتوماتك منها اللى بسعر83000 فاضيه خالص حتى مش هاف اوبشن انا مكنتش عارفه كده ولما عرفت زعلت جدا لان انا كنت ناويه اجيبها خلاص ده انا كنت ابتديت فى الاجراءات كمان بس رجعت قلت ادفع الرقم ده وفى الاخر حتى مفهاش تكييف حررررررررررررررررام:cry2W 9:

الاخت الفاضله / abeer22
بعد التحيه....
اذا كما اوضحنا سابقا لحضرتك ان السعر مبالغ فيه جدا على امكانيات السيارة من حيث الحجم والموتور والكماليات . واكرر على حضرتك ان مبلغ فى حدود الـ80 ألف جنيه ممكن جدا ان تقتنى سيارة مختلفه تماما عن البيكانتو وانصح حضرتك بالقاء نظرة على الـ BYD اتوماتيك او البرليانس اتوماتيك.
تحياتى

melwan 15-11-2011 04:39 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة abeer22 (المشاركة 552731)

مفيهاش تكييف ايه؟ هو فى عربية مفيهاش تكييف دلوقت ؟ العربية فيها تكييف طبعا و ازاز كهربا ورا و ادام و مرايات كهربا و النسخة الخليجى فيها مرايات ضم و جنوط سبور

تامين سيارات 07-12-2011 05:21 AM

السلام عليكم اخوانى الكرام قرات كل التعليقات و اقولكم على شىء بسيط اووووى
السعر غالى بجد و جداا كمان
قوة السيارة العربية ممتازه و تسافر ليبيا كمان مش مرسى مطروح

الموضوع اراء يعنى اية
انا لما بشترى حاجة بشوف الى انا محتاجة من الحاجة دى يعنى احتياجاتى غير احتياجات شخص اخر و ما ننساش لولا اختلاف الاذواق لبارت السلع

حضرتك عاوز تشترى العربية من ناحية انها عربية فهى ممتازه جدااا موضوع الوسع و الضيق انت الى هاتشترى انت الى تقرر

راى الشخصى اعتقد انها ما تساويش اكتر من 70.000 جنية و الفول اوبشن اتوماتيك لو كدة معلش اجيب سيراتو او النترا او نيسان عربيات ممتاوه ة 1600 سى سى يعنى اقوى و الفرق بسيط دة من وجهة نظرى لكن لو البيكانتو كانت ب 70 او 60 كنت اشتريتها

الساعة الآن 07:18 PM.