مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   السيارات التجارية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=215)
-   -   دليلك الشخصى لسائقى التاكسى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=42133)

harpoonattack 08-12-2010 06:58 PM

رد: دليلك الشخصى لسائقى التاكسى

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة walidelwahsh (المشاركة 306701)
تقرير اكثر من رائع وموجز وظريف وحقيقي...ربنا يباركلك على تعبك فيه
بس بجد تحفة

FLASHCar

يا استاذ وليد مواضيعك انت اللى تحفه ،،، ربنا يبارك فيك

harpoonattack 08-12-2010 07:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نبيل عبدالرحمن (المشاركة 306705)
[

السائق اللورد : السيارة أنيقة جدا .. أما السائق فلم أر مثله في حياتي سوى واحد فقط حكى لي أخي عنه منذ سنوات و قال أنه غريب فعلا لدرجة أنه أخذ صورة فوتوغرافية له و شاءت الأقدار و ركبت مع نفس السائق بعد سنوات.. و عرفته على الفور لأنني شاهدت الصورة التي أخدها له أخي دعني أصفه لكم : يرتدي بذلة أنيقة و ربطة عنق محكمة حول عنقه.. يضع عطرا غالي الثمن لن أقول اسمه كي !.. يدخن السجائر المثبتة في مبسم من العاج .. و يبدأ في الحديث عن البورصة و سوق المال , و الطرق المثلى للاستثمار في ظل العولمة هل رأيت هذا السائق من قبل ؟ في الغالب لا لأنه واحد فقط في الجمهورية فيما يبدو ... الميزة المهمة في هذا السائق هي انه لن يقول لك المبلغ الذي يريده.. سيقول لك إن سألته : دي حاجات بسيطة يا فندم و لن يناقشك فيما تعطيه له و سينصرف في أدب ,, ولكن ألا ترى أنك كنت مضطرا لدفع مبلغ فادح , يليق بهذا اللورد الأنيق ؟

أنا قابلت سائق من هذه النوعية ، وحسيت إنى راكب مع مدير عام وهو فعلاً كان يستحق لثقافته وهندامه وطريقة وأسلوب كلامه وعلمت أنه كان يعمل بالخليج لسنوات كثيرة وعاد للمحروسة ليزوج البنات وإشترى هذا التاكسى ليسلى نفسه فقط ويعمل على مزاجه وفى الوقت المناسب له

صحيح يا بشمهندس هو سائق يستحق التقدير يكفى ان الشكل بيكون غير المعتاد هههههههه . ده انا اللى شفته ما اقدرش اقول لحضرتك عامل ازاى ههههههههه ومشكور ع الاطلاع يا بشمهندس نبيل

harpoonattack 08-12-2010 07:02 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mhemeda (المشاركة 306715)
والله سواقين التاكسي دول معظمهم سواقتهم وحشه اوي وخدنها عافيه و خلاص

والله مش كلهم .... وربك ستير 444546

harpoonattack 08-12-2010 07:04 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aliaboali (المشاركة 306754)
تقرير ممتاز يستحق الشكرROSE4U

الف شكر على اطلاعك ع الموضوع يا على بك

harpoonattack 08-12-2010 07:10 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة magd131 (المشاركة 306766)
فعلا كلامك مضبوط بس اخلاق سائق التاكسي بتحدد بحسب المنطقه التي يعمل بها

مشكور يا باشا

تحياتى ليك استاذ محمد ، واختلف معاك اختلاف صغنطوط اوى فى ان اخلاق السائق بتتحدد بالمكان اللى هو بيسوق او بيشتغل فيه . فالسائق المحترم محترم والسائق الزباله ( عفوا ) زبـــــــــاله . بس هو طبعا بيحاول يتغلب على طبيعته ويتعامل بالاسلوب الذى يتوافق مع المنطقه ههههههههه كُل عيــــــــــش

الساعة الآن 06:20 AM.