مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   ايه الي كان نفسك تلاقيه في اللوجان و ملقتهوش؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=40987)

akerima 01-12-2010 04:17 PM

رد: ايه الي كان نفسك تلاقيه في اللوجان و ملقتهوش؟

بصوا يا جماعة انا من ملاك العربيه وحتة ان الكلاكس في دراع النور دي او زراير الازاز انا كنت مستغلسهم موت اول ما جبت العربيه - بعد شوية لاقيت الموضوع ميزه ما بدل ما يبقي في العربيه 7 زراير ازاز منهم مجموعة كاملة جنب السواق - حاجة باظت تكوعلك اد كده وخصوصا اللي بيبوظ دايما اللي جنب السواق طب هما 4 مفرقين كلهم جنب ايد السواق حاجة باظت بتتغير فرداني يبقي انهي احسن + مع التعود بتاخد علي مكان الكلاكس بالعكس بترتاح كمان لمكانة + فتح الشنطة من جوه طب ليه مهي مع السنتر يعني لو مغطي العربية جيت تشيل الغطا لازم تفتح باب السواق وتميل وتشد دراع وبعدين ترجع تاني للشنطة عشان تحط الغطا لكن في اللوجان تفتح السنتر دوسة زرار الشنطة اتفتحت حطيط الغطا خلصت ......

لكن معاكوا حق في تنك البنزين مع اني شايف ان كدا امان اكتر ورياضة عشان كل ما تيجي تمون تمشيلك شوية حوالين العربية

hanytolba 03-12-2010 12:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima (المشاركة 300575)
بصوا يا جماعة انا من ملاك العربيه وحتة ان الكلاكس في دراع النور دي او زراير الازاز انا كنت مستغلسهم موت اول ما جبت العربيه - بعد شوية لاقيت الموضوع ميزه ما بدل ما يبقي في العربيه 7 زراير ازاز منهم مجموعة كاملة جنب السواق - حاجة باظت تكوعلك اد كده وخصوصا اللي بيبوظ دايما اللي جنب السواق طب هما 4 مفرقين كلهم جنب ايد السواق حاجة باظت بتتغير فرداني يبقي انهي احسن + مع التعود بتاخد علي مكان الكلاكس بالعكس بترتاح كمان لمكانة + فتح الشنطة من جوه طب ليه مهي مع السنتر يعني لو مغطي العربية جيت تشيل الغطا لازم تفتح باب السواق وتميل وتشد دراع وبعدين ترجع تاني للشنطة عشان تحط الغطا لكن في اللوجان تفتح السنتر دوسة زرار الشنطة اتفتحت حطيط الغطا خلصت ......

لكن معاكوا حق في تنك البنزين مع اني شايف ان كدا امان اكتر ورياضة عشان كل ما تيجي تمون تمشيلك شوية حوالين العربية

العربية دى اتصممت من الاول بطريقة اقتصادية و عملية للمنافسة فى السعر و ده اللى عاجبنى فيها و معظم الحاجات اللى الواحد بيتمناها فيها حاتخليها تخرج من الاطار التصميمى اللى اتعملت علشانة

gadix 03-12-2010 03:36 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hanytolba (المشاركة 301946)
العربية دى اتصممت من الاول بطريقة اقتصادية و عملية للمنافسة فى السعر و ده اللى عاجبنى فيها و معظم الحاجات اللى الواحد بيتمناها فيها حاتخليها تخرج من الاطار التصميمى اللى اتعملت علشانة

في حاجات زي ABS و EBD و BA من عوامل الامان الاساسية في السيارات
و للاسف في مصر تعتبر من الكماليات و الرفاهيات
و لان الحكومة الرشيدة لا تهتم بحياة المواطن فانها تفرض عليهم ضرائب باهظة بدلام من الدعم او الغاء الضرائب علي الاقل!!!!!!

محمد حمزه2000 03-12-2010 06:39 PM

يا ليت تنزل اتوماتيك
شكرا

hima elgmal 05-12-2010 09:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة akerima (المشاركة 300575)

تمام وحلوه حكاية الرياضة دى ههههههههههههههGIFT4U

الساعة الآن 04:56 PM.