مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   منتدى السيارات العام (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=2)
-   -   طريقة مبتكرة لحل مشكلة الحارة العمياء لسيارتك بتكلفة 20ج ...بالشرح التفصيلى والصور (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=136905)

مصطفى-حسن 17-03-2015 12:46 PM

رد: طريقة مبتكرة لحل مشكلة الحارة العمياء لسيارتك بتكلفة 20ج ...بالشرح التفصيلى والصور

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة miam0502788391 (المشاركة 1003290)
:010104~171:

:010104~171:

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng/walaaeldeen (المشاركة 1003448)
السلام عليكم
الله ينور عليك ويعطيك العافيه
فعلا المرايا دي بتتغلب على النقط الميته
وفكرة مراية الجنب رائعه
وممكن علشان نتغلب على الأضاءه نضع طبقه من الفاميه الخفيف
ومنتظرين منك المزيد من المواضيع الرائعه المفيده
شكر وتقدير
شكر وتقديرشكر وتقدير
شكر وتقدير
والله المستعان

الحمد لله مفيش اضاءة بتيجى فى عينى من المراية البانوراما لانها بتشتت الضوء وشكرا على ردك

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد اوبل (المشاركة 1003552)
الدال على الخير كفاعله ربنا يسترها عليك ويجعل مجهودك فى ميزان حسناتك وفكره جميله بس انا مقدرش اعملها ï»»نى بتاجر ف العربيات وبغير كتير هههههههه

ربنا يوفقك ولما تستقر على عربية ابقى اعملها:fun_36_3_16[1]:
اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة محمد فيصل (المشاركة 1003568)
جزاك الله خيراً اخى الكريم
فكرة رائعة وجارى محاولة تنفيذها إن شاء الله

ربنا يوفقك وهي سهلة على فكرة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mezat2020 (المشاركة 1004248)
[جهد مشكورQUOTE=khaled_k21;100 3028]لك جزيل الشكر علي تعبك و الله

كفايه انك صورت و تعبت و شرحت - قليل من يشارك و انا منهم و الوم نفسي علي كده

بس بصراحه هو النقطتيين بتاع المظهر الجمالي و اي عيل غتت هايكسرها موضوع يستحق الاهتمام

بس اعتقد انه ممكن يكون فيه افكار نتجنب بيها النقطتيين

لك مني كل الشكر و جعله الله في ميزان حسناتك

[/QUOTE]

انا عملت لها غلاف هرفع صورتة دلوقتى ان شاء اللة
اما بالنسبة للتثبيت فهيا متثبتة جامد والحمد لله بقالها كتتتتتتتتير راكبة ومجرالهاش حاجة

eng_ahmed2002 11-05-2015 10:48 PM

رد: طريقة مبتكرة لحل مشكلة الحارة العمياء لسيارتك بتكلفة 20ج ...بالشرح التفصيلى والصور

السلام عليكم يا استاذ مصطفى-حسن برافو برافو برافو برافو ( 4 ) برافو .. برافو للتفكير .. وبرافو للتنفيذ .. وربرافو للشرح والرسم والصور ... وبرافو لتعبك ... وشكرا شكرا .. دى معلومات مهمة حتى لو مش بتظبط قوى الابعاد الحقيقية .. بس برضة فيها فايدة كبيرة جدا جدا .. وشكرا لحضرتك ... وسيتم التجربة .. مهندس احمد

مصطفى-حسن 21-11-2015 12:20 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eng_ahmed2002 (المشاركة 1014360)
السلام عليكم يا استاذ مصطفى-حسن برافو برافو برافو برافو ( 4 ) برافو .. برافو للتفكير .. وبرافو للتنفيذ .. وربرافو للشرح والرسم والصور ... وبرافو لتعبك ... وشكرا شكرا .. دى معلومات مهمة حتى لو مش بتظبط قوى الابعاد الحقيقية .. بس برضة فيها فايدة كبيرة جدا جدا .. وشكرا لحضرتك ... وسيتم التجربة .. مهندس احمد

متشكر جدا جدا على التشجيع وان شاء الله لو عملتها هتنبهر بيها جدا

سعد عبد الله 05-08-2016 02:58 AM

الله ينوّر عليك.. أنا فعلاً باعتمد على البانورانا اللي في الصالون ومش ببص على مرايات الجناب خالص لضيق مساحة رؤيتها ROSE4U

Khaled mm 02-01-2017 05:02 PM

هي فكرة حلت المشكلة بس شوهت الشكل الجمالي للصالون وللعربية من بره ...تخيل تعمل الفكرة دي في عربية مرسيدس ولا جوكي يا تري منظرها ها يبقي ايه مع الشكل العام للعربية

الساعة الآن 03:05 AM.