مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو فلوانس Fluence (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=161)
-   -   رينو فلوانس 2013 الجديده كليا تقرير كامل صور والاسعار والمواصفات والكماليات (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=114978)

برنس الليالي 14-06-2013 05:11 AM

رد: رينو فلوانس 2013 الجديده كليا تقرير كامل وحصرى لمصر موتورز بالصور من تصويرى والاسعار والمواصفات والكماليات

تسلم يا برنس على التقرير الروعة والله ما شاء الله عليك

بس انا عندي استفسار بسيط, حضرتك بتقول ان افضل حاجة في الفئة دي تعتبر الجيتا ويليها الفلوينس صح ؟

طب ايه اخبار الاسترا ؟ انا شايف ان الفئة التانية منها تعتبر في نفس رينج السعر ؟ هي افضل ولا الفلوينس من ناحية الاوبشنز والثبات وقوة المحرك

-- وانا بإنتظار حضرتك بخصوص تقرير الميجان ضروري جداً والف شكر

sherifabden 14-06-2013 11:19 AM

رد: رينو فلوانس 2013 الجديده كليا تقرير كامل وحصرى لمصر موتورز بالصور من تصويرى والاسعار والمواصفات والكماليات

انا رايي الشخصي ان الفلوانس افضل في الاوبشن بمراحل
الثبات متقارب بالذات ان الفلوانس محدش اشتكى من ثباتها
اما قوة الماتور مش هتفرق اوي في التسارع بس لو سرعة عالية الاسترا هتفرق جامد لان الاوبل ملكة السرعات العالية

محمد اشرف 14-06-2013 05:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة برنس الليالي (المشاركة 894991)
تسلم يا برنس على التقرير الروعة والله ما شاء الله عليك

بس انا عندي استفسار بسيط, حضرتك بتقول ان افضل حاجة في الفئة دي تعتبر الجيتا ويليها الفلوينس صح ؟

طب ايه اخبار الاسترا ؟ انا شايف ان الفئة التانية منها تعتبر في نفس رينج السعر ؟ هي افضل ولا الفلوينس من ناحية الاوبشنز والثبات وقوة المحرك

-- وانا بإنتظار حضرتك بخصوص تقرير الميجان ضروري جداً والف شكر

اول حاجه تسلم لردك يا غالى تانى حاجه والله العظيم ده انا نسيت الاسترا وفعلا معاك حق الاسترا نمره واحد ثانى حاجه الجيتا ثالث حاجه الفلوانس وشكرا جدا على التذ1كير ووالله العظيم نستها :090104~384:

محمد اشرف 14-06-2013 05:53 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden (المشاركة 895008)
اما قوة الماتور مش هتفرق اوي في التسارع بس لو سرعة عالية الاسترا هتفرق جامد لان الاوبل ملكة السرعات العالية

:fun_36_3_9[1]::fun_36_3_9[1]::fun_36_3_9[1]::fun_36_3_9[1]::fun_36_3_9[1]:

برنس الليالي 16-06-2013 03:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sherifabden (المشاركة 895008)

هي الفئة التانية من الاسترا هي اللي مقاربة من سعر الفلونس توب لاين لإن اعلى فئة من الاسترا غالية جداً عشان محركها التربو 180 حصان إنما الفئة الاولى والتانية فهي زي الفلونس 115 حصان ومعتقدش اننا ممكن نحس بفرق سرعة وعشان كدا انا افضل الفلونس عشان الاوبشنز

- استاذ محمد اشرف عندك تقرير ميجان 2013 ؟ ومتنساش رأيك الشخصي عنها

الساعة الآن 11:11 AM.