مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   مراكز الصيانة (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=202)
-   -   مركز إي سي يو كوماندور (Ecu Commander) - لخدمة إلكترونيات السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=46426)

Umoussa 06-02-2011 09:14 PM

رد: مركز إي سي يو كوماندور (Ecu Commander) - لخدمة إلكترونيات السيارات

كلام حضرتك على عيني وراسي وإن شاء المولى نستفيد بنصائحك ولك جزيل الشكر.

أنا مزعلتش من السعر، هو أنا لما أكون صريح معاك وعايز مصلحتك يبقى ده بيساوي عندك إني زعلت؟

أيوة طبعاً في سيستم عندنا لأننا أصلا مركز معتمد كوري + إلكترونيات سيارات متخصص (يعني المركز صورة مصغرة للوكيل مع الوضع في الاعتبار القيام ببعض المهام التي لا يستطيع الوكيل القيام بها ويقوم بالتغيير الكلي بدل الإصلاح) وطبعاً أعرف تكلفة كل شيء سواء تكويد المفتاح أو سعره لكن أنا مش وظيفتي أقول أسعار، أنا مسئول عن قسم الإلكترونيات.

موضوع الأسعار ده قصة تانية وفي ناس لا تعرفني ولا تعرف المركز ممكن تقرأ الموضوع أو عينها تقع على سعر معين تحس انه غالي يكون النتيجة إنهم يكونوا إشاعات ويقولوا على المركز غالي. لذلك لا يقوم أي من القائمين على المركز بتحديد تكلفة معينة سوى تكلفة الميكانيكا والعفشة لأنها ثابتة.

معلومة صغيرة بس لحضرتك، الوكيل قال 100 تكويد المفتاح لأن عنده البن كود بتاع العربية، لكن نحن سنقوم بفك تشفير البن كود من السيارة عن طريق كنترول المحرك ودا بيستلزم وقت وعمليات خاصة بسر المهنة. أرجو إن الفكرة تكون وضحت.

ولك الاحترام والتقدير

Umoussa 08-02-2011 10:35 AM

برجاء من الأخوة الأفاضل المتصلين بخصوص ترجيع قراءة العداد

المركز لا يقوم بأي عمل منافي للأخلاقيات المعمول بها أو يؤدي بأي طريقة من الطرق إلى الغش التجاري

في أكثر من اتصال سابق، قال المتصلون أنهم يريدون ترجيع قراءة العداد لشعورهم بكبر قراءة العداد مع أن الموتور حالته جيدة أو قالوا مباشرة أنهم يريدون بيع السيارة.

أكرر مرة أخرى، أنا فقط المسئول عن القيام بهذه المهام الإلكترونية داخل المركز ولن أدخل جيبي مليم حرام أو أغضب الله سبحانه وتعالى لكسب رزق أتسبب بعد ذلك في غش شخص آخر.

khaled al sharif 09-02-2011 09:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Umoussa (المشاركة 353576)
برجاء من الأخوة الأفاضل المتصلين بخصوص ترجيع قراءة العداد

المركز لا يقوم بأي عمل منافي للأخلاقيات المعمول بها أو يؤدي بأي طريقة من الطرق إلى الغش التجاري

في أكثر من اتصال سابق، قال المتصلون أنهم يريدون ترجيع قراءة العداد لشعورهم بكبر قراءة العداد مع أن الموتور حالته جيدة أو قالوا مباشرة أنهم يريدون بيع السيارة.

أكرر مرة أخرى، أنا فقط المسئول عن القيام بهذه المهام الإلكترونية داخل المركز ولن أدخل جيبي مليم حرام أو أغضب الله سبحانه وتعالى لكسب رزق أتسبب بعد ذلك في غش شخص آخر.

ومن يتقي الله يجعل له مخرجا ويرزقه من حيث لا يحتسب .... GIFT4U

karem ali 10-02-2011 03:49 AM

شكرا على الخدمه الجديده المقدمه:14369D~149:

adelnafei 21-02-2011 03:12 PM

السلام عليكم معى سياره اونو موديل 2001 انجيكشين المشكله انها بتاكل بنزين كتير ياترى العيب يكون فى ايه ولكم جزيل الشكر

الساعة الآن 12:48 AM.