مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   تقسيط السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=62)
-   -   استفسارات فى التقسيط 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=18042)

s.saleh 03-02-2010 10:13 PM

رد: تقسيط المستعمل

السلام عليكم
سيف انت ما ردتش على سؤالى
من فضلك انا دخلى الشهرى حوالى 2800 جنيه وعايز اشترى عربية مستعملة تكون حالتها كويسة و اقتصادية بمقدم فى حدود 20000 وقسط شهرى فى حدود 750 جنيه .
ممكن من فضلك تقوللى ممكن المبلغ ده اجيب بيه ايه ونظام التقسيط حيكون ازاى وعلى كام شهر و ايه الضمانات و المستندات المطلوبة.
اسف على الازعاج

miss_mero 03-02-2010 11:22 PM

السلام عليكم... استفسار مهم

السلام عليكم
اود معرفة ما هي أسعار سوزوكي ماروتي أو ألتو المستعملة واذا اردت شراء سيارة ماروتي مستعملة كم يبلغ سعرها تقريبا؟ وما هو اقل مقدم يمكن دفعه؟ مع العلم انني من الممكن أن ادفع قسط شهري في حدود 600 جنيه أو اكثر قليلا؟ وما هي مدة التقسيط 3 سنوات أم أكثر؟ وما هي الأوراق المطلوبة بشرط عدم تحويل الراتب لاي بنك؟
واخيرا ما هي الشركات او المعارض التي يمكن أن أجد بها طلبي؟
شكرا جزيلا لكم وفي انتظار الردptmnlo123per159

dabour 03-02-2010 11:50 PM

طلب اقرب الي الحلم من عضو جديد

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا عضو جديد معاكم احب اولا اشكركم واحييكم علي المنتدي الرائع ده بل الاكتر من رائع وبصراحه فادني في معلومات كتيره مكونتش اعرفها في العربيات
ثانيا انا عارف انها صعبه كده يبقي اول تعارف بينا طلب مني بس بجد الموقع ده جالي من السما
الطلب هو او عاوز اقول مقدمه صغيره عشان مطولش عليكم ومحدش يتخنق مني في اول تعارف بينا اللي يارب يدوم بينا بخير
انا دلوقتي بسافر كل يوم وبتمرمط في المواصلات انا ومراتي لو حبينا نروح اي مشوار بليل بسبب ان سواقين التاكسيات البشوات بيتأمروا علينا انا من المنصوره علي فكره ونفسي بجد اشتري عربيه وبقول لنفسي الفلوس بتاعت المواصلات تتصرف علي قسط العربيه وبنزينها القليل بحكم احتياجي القليل للعربيه اللي من خلال السفر الصبح للشغل
فاطلبي عاوز عربيه اي موديل معقول تكون قسطها ميزدش علي 300 جنيه عشان ده بعد حساب بيني وبين نفسي هو اللي اعرف اوفره من المرتب بعد مصاريف البيت ومش مشكله علي كام سنه يارب يبقوا عشره والحاجه الحلم بقي انها تكون من غير مقدم وللعلم انا معنديش اي حساب في البنك ومرتبي مش بيتحول علي البنك رغم اني موظف حكومه.
ارجو لو حد يعرف يساعدني ميبخلش عليا في الرد
وتقبلوا مني وافر احترامي
اخوكم هيثم
ومش عارف قوانين المنتدي تسمح اني احط تليفوني عشان لو حد يعرف يفيدني بس هتواصل معاكم من خلال المنتدي ان شاء الله

kotkot83 04-02-2010 01:30 PM

أريد سيارة مستعملة بالتقسيط

أخوانى وبالأخص الأستاذ المحترم / سيف الدين
أنا أريد سيارة أوتوماتيك بها تكييف مثال هوندا سيفيك 95او94او93او92 أو كيا شوما أو كيا سيفيك أو هيونداى النترا 99او98 وأريد ان ادفع 15000 جنية وأقسط الباقى على 3او4 سنوات
وأنا اعمل محاسب بمجموعة شركات كبرى وأسكن بالقاهرة واملك شقة تمليك ولدى مفردات مرتب وتليفونى 0107436353
أرجو الإفادة
وشكرا

Saif eldien 04-02-2010 07:03 PM

رد: أريد سيارة مستعملة بالتقسيط

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة kotkot83 (المشاركة 130623)
أخوانى وبالأخص الأستاذ المحترم / سيف الدين
أنا أريد سيارة أوتوماتيك بها تكييف مثال هوندا سيفيك 95او94او93او92 أو كيا شوما أو كيا سيفيك أو هيونداى النترا 99او98 وأريد ان ادفع 15000 جنية وأقسط الباقى على 3او4 سنوات
وأنا اعمل محاسب بمجموعة شركات كبرى وأسكن بالقاهرة واملك شقة تمليك ولدى مفردات مرتب وتليفونى 0107436353
أرجو الإفادة
وشكرا

عزيزى ممكن تقولى مفردات المرتب بكام
للاستفسار السريع
0125485222

الساعة الآن 08:31 PM.