مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو داستر Duster (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=162)
-   -   اجيب الداستر ولا لأ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=93584)

beeronasr 30-07-2012 10:47 PM

رد: اجيب الداستر ولا لأ

ربنا يوفقك
:Wkiss5:

tamerfathy82 31-07-2012 12:26 AM

طب معلش يا جماعة سؤال تانى هو الداستر = 4*4 يعنى انا مثلا مش عايز 4*4 وعايز اجيب ال 4*2 لانى مش فارق معايا الدفع الرباعى ده الصراحة مش هعمل بيه حاجه خلاصة كلامى لو عايز اجيب ال 4*2 يبقى الداستر ملهاش لازمة واجيب اى عربية تانية على اساس ان كل الناس بتقول ان 4*4 بتعتها وهمية وحدش جاب سيرة ال 4*2
حد فاهمنى؟

العزيزى 02-11-2012 02:53 AM

أنا أرشح لك الداستر

omskmaher 04-11-2012 02:19 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة beeronasr (المشاركة 728287)
يا باشا العربية معايا بقالها 4 شهور و عامل بيها 6 الاف كيلو و مطلع روحها من يوم ما جبتها سفر و جوة و برة القاهرة و العربية وحش ما شاء اللة و معنديش عليها اى تعليق
و على فكرة كنت راكب قبلها لانسر 2008 اتوماتيك و غيرت ليها عن اقتناع بعد دراسة و مذاكرة السوق 8 شهور كاملين.
و اللى يقولك العفشة ناشفة يبقى لامؤاخذة مركبش العربية اصلا لانها أحسن عفشة فى مصر فى فئتها.
و اللى يقولك زرار الكلاكس و لا زرار الزجاج - معلش مش دة معيار اتخاذ قرار شراء عربية - المعيار فى قوة العربية - اتزاها الممتاز على سرعات عالية و منحنيات شديدة - كل عوامل الامان المطلوبة و الحديثة من فرامل و airbag و خلافة - عفشة روعة بتاعة النيسان x-trail و على فكرة هى و النيسان اخوات و الشركتين واحد دلوقتى و فى النهاية اقولك ان النسخة اللى فى مصر هى هى النسخة الاروبية - يعنى عربية مواصفات اروبى ممتازة.

الكلام ده صح ميه فى الميه وكمان هات 2x4 عربيه جميله وعاليه عن الارض جدا وكل اللى ملكوها قالو تستاهل اكثر من ثمنها ومفهاش تكنولوجيا كتير يعنى اعطال اقل واعتماديه اكثر ويكفى ان هى suvدى صدقنى تساوى كتير فى شوارع المحروسه ومتناش ان هى اروبيه يعنى فيها عواما مان كتير وebd +abs وكمان شوف الفيديوهات بتاعتها على اليوتيوب وانا حاسيس انك هتقتنع بيها والله عربيه تمناها فيها ومتنساش صلاه الاستخاره والله الموفق باذن الله
:fun_Whispering:

stonecoldmido5 06-11-2012 06:44 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omskmaher (المشاركة 790276)
الكلام ده صح ميه فى الميه وكمان هات 2x4 عربيه جميله وعاليه عن الارض جدا وكل اللى ملكوها قالو تستاهل اكثر من ثمنها ومفهاش تكنولوجيا كتير يعنى اعطال اقل واعتماديه اكثر ويكفى ان هى suvدى صدقنى تساوى كتير فى شوارع المحروسه ومتناش ان هى اروبيه يعنى فيها عواما مان كتير وebd +abs وكمان شوف الفيديوهات بتاعتها على اليوتيوب وانا حاسيس انك هتقتنع بيها والله عربيه تمناها فيها ومتنساش صلاه الاستخاره والله الموفق باذن الله
:fun_Whispering:

كلام حضرتك مضبوط 100 % :010104~171: ,ملهاش منافس في فئتها و اتفق طبعا مع حضرتك :CONGRA~238: , العربية عاملة معايا 20 الف مفيش الحمد لله اي مشاكل علي اي مستوي كلها صيانات دورية

الساعة الآن 05:07 AM.