مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   الاخبار المحلية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=74)
-   -   ارشيف احداث عام 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=20665)

AbOnOrA 04-03-2010 05:41 PM

رد: ::::_ :::: خبر حصرى و رائع جدا ::::_ :::: احلال الملاكى....اختيارى ::::_ ::::

هو المبداء متفق عليه طبعاً كفاية نستريح من العربيات اللى بتوقف اكتوبر والمحور والدائرى باعطالها بس التطبيق دائما بيبقى غلط

انا اتمنى ان الاحلال يكون اختيارى زى ما بيقولو ويبقى فيه حوافز لتشجيع الناس على الاحلال من غير مخصصات فى الوزارة ولا نيلة كفاية بس يقولو ان اللى معاه عربية قديمة يجى ياخد واحدة جديدة بدون ضرائب ولا رسوم كل الناس هتغير

hazem_khidr 04-03-2010 09:09 PM

رد: ::::_ :::: خبر حصرى و رائع جدا ::::_ :::: احلال الملاكى....اختيارى ::::_ ::::

بالضبط
الواحد عاوز يشوف البلد شكلها نضيف
لكن برضه من غير ما نظلم اللي راكبين عربيات قديمه
انا من رأيي الفحص علي السيارات القديمه يكون فحص مشدد
و اللي معاه فلوس يركب عربيه اكيد معاه فلوس يصلحها او يتصرف
لكن مش اي عربيه تعدي من الفحص و تخرج تقرف في مخاليق ربنا اللي ماشيين في حالهم
و كمان اي عربيه مركبه نص او ربع المفروض يتلغي ترخيصها نهائي لانها خطر علي مستخدمي الطريق
قبل الركاب نفسهم في حاله الحوادث لا قدر الله

Saif eldien 06-03-2010 03:38 PM

ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

نقل الرئيس محمد حسنى مبارك جميع سلطاته واختصاصاته لرئيس الوزراء الدكتور أحمد نظيف بشكل مؤقت، بعد أن قرر الأطباء مساء يوم الجمعة أن يجري الرئيس جراحة لاستئصال الحوصلة المرارية، حسبما ذكر راديو مصر.
وأصدر مبارك القرار الجمهوري رقم 60 لسنة 2010 لنقل سلطاته إلى نظيف، وهو ما ينض عليه الدستور في حالة مرض الرئيس.
وكان مبارك قد وصل الجمعة إلى مدينة هايدلبرج الألمانية برفقة أسرته، حيث تجرى له بعض الفحوصات الطبية لمتابعة شكوى متكررة من آلام بالحوصلة المرارية، ويرافق الرئيس فى رحلته الدكتور حاتم الجبلى وزير الصحة، والدكتور زكريا عزمى رئيس ديوان رئيس الجمهورية.
وقرر الأطباء إجراء جراحة استئصال للحوصلة المرارية صباح يوم السبت في مستشفى هايدلبرج الجامعي.

راى
طبعا كل الناس عرفت الخبر دة بس ال انا مستغرب لة شى تانى خالص
من امتى الريس بيعمل عملية ويقول او حد بيعرف
لية الريس معملش العملية فى مصر (هو المستشفيات بتعتنا وحشة ومعندناش دكترا كويسين ولا اية والرعاية الطبية فيها مشاكل فى مصر )
حجات غريبة بس فى الاول والاخر من غير انة ريس فهو انسان وربنا يشفية ويقومة بالسلامة
وربنا يكون فى عون الشعب
وربنا يهدى وزير الصحة ويكون عندنا رعاية طبية ومستشفيات كويسة واطباء كويسين علشان الريس ميروحش برة مصر ويتبهدل تانى فى مستشفيات الغرب

Dr. Bolbolan 06-03-2010 04:10 PM

رد: ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

يا أستاذ سيف

لما وزير الصحه شخصيآ يروح يعمل فحوصات طبيه فى الخارج ! و هو وزير لصحة 80 مليون

بنى آدم ! و أكبر مساهم فى دار الفؤاد ! تفهم من كده ايه ؟؟؟ حسبنا الله و نعم الوكيل !

Dr. Bolbolan :waving:

Saif eldien 06-03-2010 04:39 PM

رد: ادعوا للريس ربنا يقومة بالسلامة

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 144686)
يا أستاذ سيف

لما وزير الصحه شخصيآ يروح يعمل فحوصات طبيه فى الخارج ! و هو وزير لصحة 80 مليون

بنى آدم ! و أكبر مساهم فى دار الفؤاد ! تفهم من كده ايه ؟؟؟ حسبنا الله و نعم الوكيل !

Dr. Bolbolan :waving:

يا دكتور بلبلان
ال انا مستغربيلة ان دة الريس يتبهدل كدة فى السفر والمرواح ويتعالج عند الغرب
مش احنا اولا و زى مقال جحا ولا اية ......................... ..
وبعدين وزير الصحة يروح هنقول انة بيغير جو وبيكتشف الاساليب الطبية الحديثة برة ودة علشان يجربها فى مصر
انما نبهدل الريس كدة يعنى حضرتك مكنتش تقدر تعمل العملية دة للريس
وبعدين من امتى كنا بنعرف ان الريس تعبان وبيعمل عمليات مش دة برضة غريب

الساعة الآن 06:25 AM.