مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   الدريكسيون في اللوجان (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=80752)

soltanfriend 27-02-2012 11:56 PM

رد: الدريكسيون في اللوجان

الاسكترا وهى جديدة بتكون كدا حتلى لما بتروح مثلا تغير بيض اسكترا برضوا بيكون تقيل لمدة اسبوعين تلاتة
ما تقلقش واظبط الكاوتش على 35 ومبروط على العربية

jojojojojo 28-02-2012 12:57 AM

انا اللي اعرفه ان مفيش حاجه اسمها تلين للباور انا اللي اسمعه ان في عربيات باروها تقيل زي اللوجان مثلا وابقي برضه اقلهم في صيانه الالف ان شاء الله والله الموفق

amriar 28-02-2012 04:25 AM

للأسف يا باشا هى كدا .. دريكسونها تقيل فعلا .. انا معايا لوجان بلاك لاين مانويال 2012 و عامل 3000 كيلو و لسه تقيل بس بحسه كويس في السرعات جدا بيخليني متحكم في العربيه .. خلاص مش محتاج اعمل تمارين .. الدريكسيون مضبطنى

المشكله العملاقه في ركنه العربيه وانت بتتحرك للاخر من هنا لهنا و راجع و طالع و الدريكسون الحقيقه مش ممتع في الموضوع دا

بس انا سوقت اللانوس و حاسس الفرق مش كبير قوي

rasmy28 28-02-2012 04:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moh_amary (المشاركة 623700)
الحمد لله استلمت اللوجان اتوماتك وعجباني جدا بس عندي استفسار
انا شايف ان الدريكسيون تقيل و ده مش مريحني وهل هيخف مع التللين وايه الحل في الموضوع ده

شوف يسيدى هو طبعا بيخف تدريجى وده لعامل انه ممكن يكون بيطبع على الاجزاء السه جديده والعامل التانى انك هتعود عليه
ليه لان مدى احساسك بيه معتمد على العربيه النته بتسقها قبلها لو كورى ويبانى فا هتحس انه تقيل شويه
لو عربيه اوربى مش هتحس بفرق كبير لان الاوربى كله بيعتمد على تقل فى الدركسيون نوعا
لو لادا هتحس انك مرتاح جدا جدا انه اخف دركسيون فى الدنيا

هو تقيل لكن تقل مش يدايق هتعود عليه وتحبه وهتحس بقمته لو على سرعه عاليه ولا فجاه دراعك لفت الدركسيون هتفرح ان العربيه معامتشى او مرحتشى منك 180 درجه

انا عن نفسى سعيد وراضى بيه جدا برغم انى كنت راكب بيجو 504 فاحاسس ان ده نعمه اه لما بركب عربية ولاد خالتى الساجا الهى تعتبر اسيوى بحس ان دركسيونهم انعم وخصوصا انه اصغر فى الحجم
لكن بحس انى لو لمسته سنه هنا ولا هنا ممكن اود العربيه الرصيف التانى وده مش بيرحنى

وعمتن لو الموضوع مديقك اوى قولهم فىا لصيانه ممكن يكون فى وسيله يخف بردك ممكن يكون عندك مشكله فى زيت البور كده

وربنا يهنيك بالعربيه متحولش تقارنها بغيرها اتمتع بيها هتحس ان كل حاجه فيها ميزه لان كل ميزه فى غيرك ليها عيب بردك
فى يوم من الايام الناس كانت بتهرب من الهونداى الانترا الشكل القديم علشان باور كهربه فا كل ميزه ليها عيب وكل عيب ممكن يكون ميزه فى اشياء تانيه وخصوصا لو الموضوع مش واصل لمرحلة 128 ولا لادا

Neo206 28-02-2012 04:33 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة rasmy28 (المشاركة 623907)
شوف يسيدى هو طبعا بيخف تدريجى وده لعامل انه ممكن يكون بيطبع على الاجزاء السه جديده والعامل التانى انك هتعود عليه
ليه لان مدى احساسك بيه معتمد على العربيه النته بتسقها قبلها لو كورى ويبانى فا هتحس انه تقيل شويه
لو عربيه اوربى مش هتحس بفرق كبير لان الاوربى كله بيعتمد على تقل فى الدركسيون نوعا
لو لادا هتحس انك مرتاح جدا جدا انه اخف دركسيون فى الدنيا

هو تقيل لكن تقل مش يدايق هتعود عليه وتحبه وهتحس بقمته لو على سرعه عاليه ولا فجاه دراعك لفت الدركسيون هتفرح ان العربيه معامتشى او مرحتشى منك 180 درجه

انا عن نفسى سعيد وراضى بيه جدا برغم انى كنت راكب بيجو 504 فاحاسس ان ده نعمه اه لما بركب عربية ولاد خالتى الساجا الهى تعتبر اسيوى بحس ان دركسيونهم انعم وخصوصا انه اصغر فى الحجم
لكن بحس انى لو لمسته سنه هنا ولا هنا ممكن اود العربيه الرصيف التانى وده مش بيرحنى

وعمتن لو الموضوع مديقك اوى قولهم فىا لصيانه ممكن يكون فى وسيله يخف بردك ممكن يكون عندك مشكله فى زيت البور كده

وربنا يهنيك بالعربيه متحولش تقارنها بغيرها اتمتع بيها هتحس ان كل حاجه فيها ميزه لان كل ميزه فى غيرك ليها عيب بردك
فى يوم من الايام الناس كانت بتهرب من الهونداى الانترا الشكل القديم علشان باور كهربه فا كل ميزه ليها عيب وكل عيب ممكن يكون ميزه فى اشياء تانيه وخصوصا لو الموضوع مش واصل لمرحلة 128 ولا لادا

بجد كلامك صح جدا
بارك الله فيك

الساعة الآن 08:39 AM.