مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   Hyundai Elantra - النترا (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=134)
-   -   اخيرا هيونداي تكشف تحفتها الجديدة النترا 2011 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=26299)

mahmoudnada80 20-05-2010 02:36 AM

رد: اخيرا هيونداي تكشف تحفتها الجديدة النترا 2011

عربيه حلوه وشكلها كويس
بس انا شايف فيها مزيج من مقدمه الكورولا والانسر

limpbizkid 20-05-2010 09:12 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hero_hamada (المشاركة 184764)
مفيش صور للصالون بتاعها خالص؟

و الله يا اخي المفروض انهم لما نزلوها في المعرض محطوش صور ليها من جوة خالص بس اخواننا في المنتدي كانو حاطين صور لصالونها ضمن الصور التجسسية:HAPPY_~211:

elmanahry 20-05-2010 09:24 PM

اولا شكرا على الخبر والصور والحقيقة من ساعة رؤية هذه السيارة وسماع الخبر على النت وانا منبهر بهذه السيارة خصوصا ان شركة هيونداى نزلتها بفتيس امامى السرعات سداسى النسب واجمل تعليق على السيارة فى احد المواقع الاجنبية ان هيونداى تغزو العالم بسيارة Machine Gun وعرفت ان هيونداى هى رابع شركة لتصنيع الفتيس فى العالم وانهم يطورون الفتيس بانفسهم فى حين تعتمد شركة بى ام وشركة مرسيدس على شركات المانية اخرى لصناعة الفتيس بسبب غلاء الابحاث وردت شركة المانية على هيونداى بفتيس سبع سرعات وردت شركة هيونداى بفتيس ثمانى سرعات وانزلته فى سيارة جنيسيس 2011 والفتيس لا يوجد به مقياس زيت ولا يحتاج الى صيانة

limpbizkid 21-05-2010 06:49 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة elmanahry (المشاركة 185226)
اولا شكرا على الخبر والصور والحقيقة من ساعة رؤية هذه السيارة وسماع الخبر على النت وانا منبهر بهذه السيارة خصوصا ان شركة هيونداى نزلتها بفتيس امامى السرعات سداسى النسب واجمل تعليق على السيارة فى احد المواقع الاجنبية ان هيونداى تغزو العالم بسيارة Machine Gun وعرفت ان هيونداى هى رابع شركة لتصنيع الفتيس فى العالم وانهم يطورون الفتيس بانفسهم فى حين تعتمد شركة بى ام وشركة مرسيدس على شركات المانية اخرى لصناعة الفتيس بسبب غلاء الابحاث وردت شركة المانية على هيونداى بفتيس سبع سرعات وردت شركة هيونداى بفتيس ثمانى سرعات وانزلته فى سيارة جنيسيس 2011 والفتيس لا يوجد به مقياس زيت ولا يحتاج الى صيانة

شكرا سيدي لفاضل على المغلومات القيمة و اعتقد ان كلام حضرتك حقيقي انا عربيتي النترا 2010 مانيوال و فعلا الفتيس بتاعها ناعم جدا

elmanahry 23-05-2010 02:59 PM

انا بعتبر الفتيس الست سرعات الاوتوماتيك والموتور ال140 حصان فى سيارة 1600 سى سى بدون تيربو فى الالنترا الجديدة صفعة قوية لكل شركات العالم الاوربى والامريكى ونقلة تاريخية من تكنولوجيا البط البلدى فى الفتيس الاوتوماتيك الحالى والسيارات بلاعات البنزين الى تكنولوجيا النمور الجامحة واقتصاد فى استهلاك البنزين ولن تصير الفيات برافو المحبوبة لهواة السرعة والتسارع بجوار الالنترا الجديدة هى السيارة المشتهاه ولكن لنصبر فى القول الفصل يا هيونداى كم سيصير سعر الالنترا الجديدة وهنا التفوق الحقيقى وكلما كان السعر فى المتناول كلما ذادت قوة الالم للشركات الاخرى وشكرا

الساعة الآن 08:35 AM.