مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   رينو لوجان Logan (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=160)
-   -   سعر رينو لوجان 2010 هاف اوبشن كام؟؟؟؟ (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=25087)

sameh2009 01-05-2010 05:48 PM

رد: سعر رينو لوجان 2010 هاف اوبشن كام؟؟؟؟

متشكر جدا يا اخ رينجو جزاك الله خيرا

caballero_a700 30-10-2010 08:19 PM

ايه الفرق بين لوجان 2010 و 2011 ارجو الرد للاهميه

بركات احمد محمد 05-12-2010 11:17 AM

نصيحه الى جميع رواد المنتدى لاتقبل على شراء سياره رينو لجن المغربيه لان قطع غيارها غاليه وخدمة ما بعد البيع سيئه والسياره مصنعه بالمغرب وانا عن نفسي كنت على خطأ حينما اشتريت هذة السياره لانى كنت جاهل بالسيارات ومنذ اكثر من ثلاثة شهور وانا عاوز اغير الكشاف الخلفي غير متوفر بالصعيد ولا يوجد الا باسوان او الاقصر والله اعلم بالاسعار النااااار عند من يدعو نفسه مركز صيانه برجاء اركب تكتك ولا تركب هذة السيارهGIFT4U

mohamednagib 05-12-2010 05:28 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بركات احمد محمد (المشاركة 304165)
نصيحه الى جميع رواد المنتدى لاتقبل على شراء سياره رينو لجن المغربيه لان قطع غيارها غاليه وخدمة ما بعد البيع سيئه والسياره مصنعه بالمغرب وانا عن نفسي كنت على خطأ حينما اشتريت هذة السياره لانى كنت جاهل بالسيارات ومنذ اكثر من ثلاثة شهور وانا عاوز اغير الكشاف الخلفي غير متوفر بالصعيد ولا يوجد الا باسوان او الاقصر والله اعلم بالاسعار النااااار عند من يدعو نفسه مركز صيانه برجاء اركب تكتك ولا تركب هذة السيارهGIFT4U

أرجو الافادة عن هذه المشاركة ....

هل الكلام صحيح ؟؟؟؟

ringoo 05-12-2010 07:09 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohamednagib (المشاركة 304446)
أرجو الافادة عن هذه المشاركة ....

هل الكلام صحيح ؟؟؟؟

انا مش فاهم حاجة من المكتوب
الراجل بيقول ان الفانوس غير متوفر فى الصعيد غير فى الاقصر واسوان... دة على اساس ان الاقصر واسوان فى ليبيا مثلا
......................... ......
ثانيا الراجل بيقول ان قطع الغيار غالية جدا ... مع ان الفانوس الخلفى الاصلى اللى هو المفروض سائل على سعره بـ 185 جنيه فلوس كتير .. غالى اوى الحقيقة ANAA7TG
اى كلام وخلاص
......................... ......................... .......
عموما لازم المقبل على الشراء يعرف الاول حيعمل صيانة عربيته فين لو مراكز الصيانة بعيدة عنه يبقى بلاش منها
لكن دة لا يعيب العربية فى شيئ ... مش معنى ان فرد خانه التقدير واشترى عربية مركز الخدمة بعيد تبقى عربية سيئة
......................... ......................... .......
المشاركة كانت تكون منطقية اكتر لو العضو قالنا هو ساكن فى محافظة كذا ومافيش مركز خدمة قريب منه
ساعتها انا اول واحد حيقول لاى حد من المحافظة المذكورة بلاش لوجان علشان مراكز الخدمة بعيد عنك ويشوفله حاجة زى دى 4BY4
وبعدين اسيوط والاقصر و اسوان والسويس دول بعيد عن الصعيد .... جايزايه ياترى

الساعة الآن 01:25 PM.