مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   بيجو PEUGEOT (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=17)
-   -   سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=39848)

M.Sami el adham 12-09-2012 06:18 AM

رد: سال وهتلاقى المتخصص الى هيجاوبك عن سوالك فى بيجــو

السلام عليكم كنت بسأل على افضل موتور رياضى يركب ل سيتروين ax .. هل ال 1.6 ال vts موجود فى مصر و لو موجود يعمله كام .. و هل موتور البيجو ال 205 ال gti 1900 ممكن يتسقط فيها و لو حتى بتعديل بسيط و لو ممكن بكام الموتور الاستيراد ؟ .. و هو ال 1900 بتاع ال 205 gti قطع غياره موجودة ؟ ؟ ... اسف على الاطالة .. شكرا

KHSIRAG 12-09-2012 07:16 AM

السلام عليكم يا باشمهندس هيثم
جزاك الله خيرا على مجهودك وصبرك وأنا دخلت هنا يمكن من سنة وسألتك على البيجو 5008 والحمد لله أنا اشتريتها من هنا من السعودية من خمس شهور موديل 2012 بريميوم والحمد لله العربية ماشاء الله تبارك الله ممتازة (إلى الآن) وأنا ناوي أنزل نهائي الصيف اللي جاي إن شاء الله بس عندي كذا سؤال
العربية هنا عليها ضمان ممتد 5 سنوات بدون حد أقصى للكيلومترات فهل هذا الضمان ساري في مصر والا لأ
هي صيانتها الدورية كل عشرة الاف فهل ممكن اعمل صيانتها عندك
هل قطع الغيار متوفرة والا تنصحني اجيب حاجة معايا وانا جاي وكمان بالنسبة لأسعارها ياريت لو تقدر تجيبلي اسعار الحاجات المهمة الغالية علشان اقارنها بهنا
ولو فيه أي نصيحة أو احتياطات اخدها في التعامل مع العربية
جزاك الله خيرا

hisam2010 14-09-2012 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو دهب (المشاركة 758871)
السلام عليكم كنت بسأل على افضل موتور رياضى يركب ل سيتروين ax .. هل ال 1.6 ال vts موجود فى مصر و لو موجود يعمله كام .. و هل موتور البيجو ال 205 ال gti 1900 ممكن يتسقط فيها و لو حتى بتعديل بسيط و لو ممكن بكام الموتور الاستيراد ؟ .. و هو ال 1900 بتاع ال 205 gti قطع غياره موجودة ؟ ؟ ... اسف على الاطالة .. شكرا

نصيحة لا تركب 205 ولا AX
قطع غيار غير متوفرة ومبقاش حد ينزل المحرك ال 1900

hisam2010 14-09-2012 02:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة KHSIRAG (المشاركة 758876)
السلام عليكم يا باشمهندس هيثم
جزاك الله خيرا على مجهودك وصبرك وأنا دخلت هنا يمكن من سنة وسألتك على البيجو 5008 والحمد لله أنا اشتريتها من هنا من السعودية من خمس شهور موديل 2012 بريميوم والحمد لله العربية ماشاء الله تبارك الله ممتازة (إلى الآن) وأنا ناوي أنزل نهائي الصيف اللي جاي إن شاء الله بس عندي كذا سؤال
العربية هنا عليها ضمان ممتد 5 سنوات بدون حد أقصى للكيلومترات فهل هذا الضمان ساري في مصر والا لأ
هي صيانتها الدورية كل عشرة الاف فهل ممكن اعمل صيانتها عندك
هل قطع الغيار متوفرة والا تنصحني اجيب حاجة معايا وانا جاي وكمان بالنسبة لأسعارها ياريت لو تقدر تجيبلي اسعار الحاجات المهمة الغالية علشان اقارنها بهنا
ولو فيه أي نصيحة أو احتياطات اخدها في التعامل مع العربية
جزاك الله خيرا

وعليكم السلام..........
بارك الله فيك وجزاك الله خيرا
1- الضمان دولى فى اى مكان فى العالم سارى.
2- طبعا اكيد تشرفنا نعمل الصيانة فى اى وقت.
3- بعض قطع الغيار متوفرة
انصح سياتك هات قطع الغيار الاتيه:-
فوانيس امامى
طقم تيل وطنابير امامى
طقم تيل خلفى
فوانيس خلفى........
واخيرا نصيحة ليك
حط بنزين 95

rafayah2003 15-09-2012 12:27 AM

يعطيك العافية باشي مهندس
عندي مشكله من فترة ظهر عندي صوت عند تبديل الغيارات وبالذات من الغيار الاول الى الثاني؟ مع العلم لم تظهر اي اشارة ع لوحة المعلومات والسيارة توبترونيك 407 موديل 2007 يا ريت تفيدنا شو السبب

الساعة الآن 02:31 PM.