مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   ميكانيكا السيارة (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=148)
-   -   ممكن مساعدة "عندى اختراع جديد" خاص بناقل الحركة العادى (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=48076)

حمدى مخترع مانيوال بدون د 13-06-2012 10:47 PM

رد: ممكن مساعدة "عندى اختراع جديد" خاص بناقل الحركة العادى

ربنا يوفقك ويكرمك بس عندى استفسار بس قبل ما اسال عاوز اقل حضرتك انا عامل اختراع بلغى بيه الدبرياج فقط وقائد السياره هوا الى بينقل الغيارات لان المعناه فالدبرياج وليس الغيارات وبدون شريحة الاكترونية دى فكرتى هل اختراع حضرتك بيلغى الدبرياج وعصايت الفتيس وهل الاختراع بيفرق فاوقات التسارع يعنى لو حبيت اطلع بالراحة او اامرك ده موجود فالطلعة والطلعة سابته فكل الغيارات سواء فالطلوع او فتبديل الغيار وهل بيغير اسناء الضغط على دواسة البنزين زى الاتوماتك ام لازم ترفع رجلك وتضغط تانى لتبديل الغيار تقبل مرورى واطالتى فانا مبصوط ان فيه حد بيفكر وعاوز يغير ويطور وربنا يوفقك :CONGRA~238::CONGRA~238:

sayed2077 13-06-2012 11:01 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د (المشاركة 694788)
ربنا يوفقك ويكرمك بس عندى استفسار بس قبل ما اسال عاوز اقل حضرتك انا عامل اختراع بلغى بيه الدبرياج فقط وقائد السياره هوا الى بينقل الغيارات لان المعناه فالدبرياج وليس الغيارات وبدون شريحة الاكترونية دى فكرتى هل اختراع حضرتك بيلغى الدبرياج وعصايت الفتيس وهل الاختراع بيفرق فاوقات التسارع يعنى لو حبيت اطلع بالراحة او اامرك ده موجود فالطلعة والطلعة سابته فكل الغيارات سواء فالطلوع او فتبديل الغيار وهل بيغير اسناء الضغط على دواسة البنزين زى الاتوماتك ام لازم ترفع رجلك وتضغط تانى لتبديل الغيار تقبل مرورى واطالتى فانا مبصوط ان فيه حد بيفكر وعاوز يغير ويطور وربنا يوفقك :CONGRA~238::CONGRA~238:

اخى الكريم هل فائدة الاختراع ان حضرتك من فترة كبيرة مش راضى تعلن عن تفاصيل او تنفيذ للاختراع بتاع حضرتك او مثالا تعمله بشكل تجارى بحيث تقوم بعمله للناس مقابل مبلغ من المال ولكن هكذا اعتقد ليس له فائده واتمنى تنفذه فى اقرب وقت لتثبت صدق كلامك
طيب انا عندى حل وسط حضرتك ممكن تعمله على عربيتك وتصوره فيديوا مش تصور الاختراع طبعا انا قصدى يعنى حضرتك مثالا تصور فيديوا وتطلع بالعربيه اول وتانى وتالت وكدا بدون ما تحط رجلك من على الدبرياج وبكده هيكون فيه اثبات لصدق كلامك ولكن بهذه الطريقه لا يوجد اى فائده لاى اختراع مادام موجود بداخل الورق

تحياتى لك:THE_PR~18:

حمدى مخترع مانيوال بدون د 13-06-2012 11:48 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sayed2077 (المشاركة 694803)
اخى الكريم هل فائدة الاختراع ان حضرتك من فترة كبيرة مش راضى تعلن عن تفاصيل او تنفيذ للاختراع بتاع حضرتك او مثالا تعمله بشكل تجارى بحيث تقوم بعمله للناس مقابل مبلغ من المال ولكن هكذا اعتقد ليس له فائده واتمنى تنفذه فى اقرب وقت لتثبت صدق كلامك
طيب انا عندى حل وسط حضرتك ممكن تعمله على عربيتك وتصوره فيديوا مش تصور الاختراع طبعا انا قصدى يعنى حضرتك مثالا تصور فيديوا وتطلع بالعربيه اول وتانى وتالت وكدا بدون ما تحط رجلك من على الدبرياج وبكده هيكون فيه اثبات لصدق كلامك ولكن بهذه الطريقه لا يوجد اى فائده لاى اختراع مادام موجود بداخل الورق

تحياتى لك:THE_PR~18:

حاضر هعملو على عربيتى واصورهولك فديو بس ادينى وقت عشان الظروف ملخبطة والله يسامحك على تكذيبك ليا انا مش زعلان :THE_PR~18::THE_PR~18:

sayed2077 14-06-2012 01:04 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د (المشاركة 694855)
حاضر هعملو على عربيتى واصورهولك فديو بس ادينى وقت عشان الظروف ملخبطة والله يسامحك على تكذيبك ليا انا مش زعلان :THE_PR~18::THE_PR~18:

انا مش بكذب حضرتك بس عاوز حضرتك تثبت صدق كلامك

ومنتظر حضرتك
:THUMBS~220:

king2islam 14-06-2012 10:08 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حمدى مخترع مانيوال بدون د (المشاركة 694788)

انا سعيد جدا بأهتمامك بموضوعاتى
انا جهاز لله الحمد تم بحمد الله على اكمل وجه فى جهاز 3 انظمه للقياده
الاول : هو انك تكون اتوميتك كامل بمعنى انك مش هتحتاج تنقل الغيرات تمام او انك ترفع رجلك من على دواسة البنزين فى وقت الغيار الجهاز اتوميتك ينقل وبيعشق الغيار بسلاسه على شان العربيه مش تنط بالبلدى على السرعه العاليه كأنك بالظبط بتتعامل مع عربيه اتوميتك كامله
الثانى : النصف اتوميتك وهو الى نفس فكرت حضرتك ده انى بلغى الدبرياج تماما وبيكون الغيارات بتم عن طريق يدوى ولكن دون ضغط دواسة الدبرياج
ثالثا : هو النظام اليدوى الكامل وده بيكون جهازى مفصول تماما من التحكم فى الغيارات
اتمنى انى اكون وضحت لحضرتك الفكره بشكل افضل اما بالنسبه لموضوع انى اصور فيديو واطرحه على المنتدى فده بيتم فعلا بس ده خاص بشركة التسويق الكوريه الى بتتولى تسويق المشروع :06A7D5~132::36_13_6[1]:

الساعة الآن 12:18 AM.