مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   استراحة مصر موتورز (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ارشيف الاستراحة 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=21694)

hazem_khidr 17-03-2010 09:36 PM

رد: أدي الزيارة ولا بلاش

اخد الزياره و اقفل الباب في وشهptmnlo123per145

omnya 17-03-2010 09:43 PM

رد: الحب الحقيقى

ليه وجهه نظر قد اكون فاهمه انها مختلفه انما يمكن يتضح في النهايه انها متفقه مع كلامك
في البدايه الكلام اكيد مظبوووووووط ميه في الميه
انما عندي استفسار هل مرحله الانبهار واجبه قبل الزواج للاستمرار؟؟؟؟ و هي دي بقي نقطه الخلاف
يعني في بدايه المقاله اللي قدرت افهمه ان الزواج شئ و الحب شئ اخر زي ما الكبار طول الوقت بيرددو لينا العباره دي ... في اخر المقال اللي فهمته كان عكس كده ان بدايه الحب الحقيقي انبهار او انجذاب و بدايه الجواز المستمر ايضا الحب و الانجذاب و الفارق الوحيد في المسأله هو طبيعه الانسان هل علي استعداد للتضحيه و تقبل الاخر بعيوبه او يترك الموضوع للذهاب لأنبهار اخر يتعايش معه لفتره و يستمر العرض علي هذا المنوال ...

انا ليه بسأل السؤال ده !!! لأن الفارق بين الحالتين كبيييييييييييير.... يمعني ان لو الزواج مختلف تمام عن الحب يبقي نلغي اي مسائل متعلقه بالأعجاب المبدئي بين الطرفين و نبدأ في اختيار شريك الحياه علي اسس عمليه واضحه ...

رأي الشخصي بقي :- بلاش كلمه انبهار لاول لانها مختلفه عن الانجذاب ماحدش بيحب حد في رأي عشان هو كامل انما انت بتحبه الاول و بعدين بتنبهر بيه و ده اللي بيخليك تستمر معاه فتره لانك حبيته فا بدأت تشوفه كامل بسبب حبك ليه انما مش العكس.... و اذا كان حد هايسألني ايه مدي (اهميه الانجذاب) عند الشباب هاقول عاليه جداااااااااااااااااااا لان حتي انجذاب الاشخاص لبعضهم بخلاف مسأله الجواز بيكون ليه معني بيكون فيه نوع كده من ارتياح للأرواح لبعضها فا انا شايفه انها بدايه كويسه لأي علاقه حتي لو كانت مجرد صداقه بين صديقين او صدقتين لاني غير مستوعبه لفكره الجواز من شخص مش منجذبه ليه من البدايه لمجرد ان فيه 1 2 3 4 مميزات ....

برجاء الرد من اصحاب الخبره..........

miam0502788391 17-03-2010 09:53 PM

كل دوووول بط وفراخ وبقر ومعيييز ده حماتك تبقى كده راضيه عليك أوى

hazem fahim 17-03-2010 09:54 PM

ما فيش حمه بتدي الا من رحم الله بجد انا اعرف واحد حماته خلاص طلقت بنتها عشان جوز بنتها ما جبلهاش هديه عيد ام الراجل متدين شويه وكان ناوي يجيب الهديه بعد ما يعدي ميعادها بيوم او يومين واصرت الام علي الطلاق لولا تدخل ملائكه الرحمن ليست ملائكه من البشر ولكنها فعلا من عند الرحمن فدعا ربه اني مظلوم فأنتصر وكان البيت هايتخرب لولا انه كان من المسبحين وبارك الله فيكم جميعا

hazem fahim 17-03-2010 10:10 PM

رد: الحب الحقيقى

اولا نسبه الطلاق في الكويت 80% وفي الامارات 70% وباقي دول الخليج من 60 الي 50% اما الحب في نظري فهو عطاء الحب ان تجد الطيور الدفئ بقلب السماء الحب سيدي باختصار وفاء ورقعتين بوسط الليل تنير لك قلب السماء الحب ان تحيا وتعشق ما تشاء الحب يا سيدي ارتواء ودعاء اللهم جنبني الشيطان وجنب الشيطان ما رزقتني الحب سيدي دواءا يشفي بالقلب الجفاء وما هو غير ذلك فهو يا سيدي رغبه تنتهي بعناء وانفصال وعداء وبارك الله فيكم جميعا

الساعة الآن 07:31 AM.