مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   استراحة مصر موتورز (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=9)
-   -   ارشيف الاستراحة 2010 (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=21694)

Dr. Bolbolan 17-03-2010 07:16 PM

رد: مطاردات من نوع قديم

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hazem_khidr (المشاركة 150780)
تصدق يا دكتور انا لما اتفرجت علي الفيلم من 15 سنه
ما جاش في بالي خالص موضوع العرب و الاجانب دي
برضه الواحد كان صغير و حاجات كتير بتعدي من عليه
بس ما شاء الله علي ذاكرتك ربنا يديك الصحه دايما يا رب:)
يا تري حضرتك تفتكر فيلم جون ترافولتا (حمي ليله السبت) ؟؟؟
انا بحب الفيلم دا اوي و سمعت انه كان مكسر الدنيا في السبعينات
يا ريت لو نبذه صغيره عن الفيلم دا

ماشى يا عم حازم ولو انى ما بأحبش النوعيه دى من الآفلام ولم أراه على بعضه مره واحده !

ولكن هوه انتاج 1977 و بطولة جون ترافولتا فى دور تونى مارينو والبطوله النسائيه كانت

كارين لى هورنى فى دور ستيفانى ! والقصه عن شاب ( تونى ) 19 سنه يعيش فى بروكلين عيشه

هباب حيث كان يعمل فى متجر دهانات فى شغلانه بسيطه و دائم الشجار مع أبوه و يعانى من رخامة

أخوه ! فكان ينفس عن نفسه يوم السبت مساء بالرقص فى نادى ليلى ! ويوم السبت ده عند الخوجات

زى يوم الخميس عندنا ! المهم هوه كان رقاص درجه أوله ووسطه ملبن على أستك و اتعرف بفتاه

جميله ( ستيفانى ) بترقص برده و حاول أن يستميلها ! لكن هى كان عندها طموح أن تعبر كوبرى بروكلين

و تترك الفقر و تذهب الى مدينه أكبر ! وكان فيه مسابقة رقص فالاثنين اتحدوا و قطعوا نفسهم من الرقص

و كسبوا وبعدين تونى أخيرآ وافق على كلام حبيبته انهم يسيبوا بروكلين و يروحوا مدينه أكبر ! وكل الفيلم
يا باشا رقص فى رقص ! بس اللى مجننى انهم محسسينا ان بروكلين دى بولاق الدكرور ! ptmnlo123per1106
أرجو أن أكون أجبتك على سؤالك و شكرآ !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

كومندا 17-03-2010 07:49 PM

تسلم اديكوا كلكوا على الردود الجميله دى

وانا بصراحه بعشق افلام المطارده وبالذات القديمه زى الفديوهات اللى انا عرضها لان مكنش فى امكنيات زمان زى دلوقتى
يعنى كانوا بيعتمدوا على مهارتهم فى السواقه اكتر من اعتمدهم على التكنلوجيا

khaled al sharif 17-03-2010 08:01 PM

قال بيقولوا مصر زحمه

5 مرفق
عمالين تشتكوا من زحمة المواصلات ... شوفوا بقي عشان تعرفوا إن الحزب الوطني معيشكم في نعيمptmnlo123per145

khaled al sharif 17-03-2010 08:12 PM

أدي الزيارة ولا بلاش

5 مرفق
لو لقيت واحد بيخبط علي باب شقتك وبيقولك حماتك بتحبك وعايزه تصالحك وبعتالك دول... تعمل إيهptmnlo123per1106

hazem_khidr 17-03-2010 09:26 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan (المشاركة 150819)
ماشى يا عم حازم ولو انى ما بأحبش النوعيه دى من الآفلام ولم أراه على بعضه مره واحده !

ولكن هوه انتاج 1977 و بطولة جون ترافولتا فى دور تونى مارينو والبطوله النسائيه كانت

كارين لى هورنى فى دور ستيفانى ! والقصه عن شاب ( تونى ) 19 سنه يعيش فى بروكلين عيشه

هباب حيث كان يعمل فى متجر دهانات فى شغلانه بسيطه و دائم الشجار مع أبوه و يعانى من رخامة

أخوه ! فكان ينفس عن نفسه يوم السبت مساء بالرقص فى نادى ليلى ! ويوم السبت ده عند الخوجات

زى يوم الخميس عندنا ! المهم هوه كان رقاص درجه أوله ووسطه ملبن على أستك و اتعرف بفتاه

جميله ( ستيفانى ) بترقص برده و حاول أن يستميلها ! لكن هى كان عندها طموح أن تعبر كوبرى بروكلين

و تترك الفقر و تذهب الى مدينه أكبر ! وكان فيه مسابقة رقص فالاثنين اتحدوا و قطعوا نفسهم من الرقص

و كسبوا وبعدين تونى أخيرآ وافق على كلام حبيبته انهم يسيبوا بروكلين و يروحوا مدينه أكبر ! وكل الفيلم
يا باشا رقص فى رقص ! بس اللى مجننى انهم محسسينا ان بروكلين دى بولاق الدكرور ! ptmnlo123per1106
أرجو أن أكون أجبتك على سؤالك و شكرآ !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

تمام يا دكتور
امال لو كنت شفت الفيلم كذا مره كنت قولت ايهptmnlo123per1106
بصراحه انا بحب الفيلم دا علشان اغاني فريق ال bee gees فقط
لان الفريق دا الوحيد اللي بسمع له
و دايما اغانيه معايا في العربيه
فلما شفت الفيلم و شفت ليهم اغنيه بدأت ابحث عن تاريخه
و عرفت انه كان مكسر الدنيا في السبعينات
لدرجه ان جات فتره كنت لازق علي زجاج الباب الخلفي ستيكر مكتوب عليه STP
زي اللي كان علي العربيه الامريكاني الكبيره اللي كانت ظاهره في الفيلم:HAPPY_~211:

الساعة الآن 11:14 AM.