مصر موتورز مجتمع السيارات

مصر موتورز مجتمع السيارات (https://www.masrmotors.com/vb/index.php)
-   المناسبات الاجتماعية (https://www.masrmotors.com/vb/forumdisplay.php?f=86)
-   -   صور سيارة خالد خليفة رحمه الله بعد الحادثه (https://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=61990)

lover4ever8989 29-06-2011 03:40 PM

رد: صور سيارة خالد خليفة رحمه الله بعد الحادثه

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة AboNoRa (المشاركة 466672)
ربنا يرحمة ويصبر اهله ويوسع عليه وعليهم برحمتة

انا شايف انهم لو هيقدرو يستخدمو العربيه تاني يبقى الافضل تتصلح

لكن لو كده كده هيبيعوها سواء متصلحة او متكسرة واللى يهمنا هو ان اكبر قيمة مادية توصلهم يبقى الحسبة تختلف

اولاً لازم مقايسة دقيقة تتعمل علشان نعرف بالظبط تكاليف الاصلاح كام ... مينفعش بالنظر كده والصور حتى مش واضحة اوى

القوائم واضح ان بعضها تأثر والسقف متطبق والموتور محدش عارف حالته عاملة ازاى
فممكن العربيه تتكلف اكتر من اللى احنا متصورينة صاج وسمكرة وعفشه وموتور واكسسوارات

فعلشان نفكر صح لازم قيمة الاصلاح تكون واضحة ونخصمها من القيمة المتوقعة للبيع

فيه بعض الاعضاء قال انها تتباع ب 75 انا معتقدش لان السعر ده تتباع بيه موديلات 2008 - 2009 كاملة بحالة ممتازة وديه بعد الاصلاح هتبقى راشة جوه وبره وايرباج مفتوح وقوائم مش عارف مالها ده غير انى افتكر ان العداد كان عامل كتير فعلاً لان الله يرحمة كان بيسافر بيها كتير
فاعتقد السعر ده كتير اوى ولو جابت 60 الف يبقى كويس

نحسب ساعتها مثلا ان الاصلاح هيتكلف 20 الف نطرحهم من ال 60 الف نلاقى ان اهل المتوفى هيوصلهم 40 الف
لو احنا شيلنا من تكلفة الاصلاح النص هيوصلهم 50 لو ربنا قدرنا نشيل الملبلغ كله هيوصلهم ال 60

فاقترح فى الحالة ديه اننا نكون لجنة من عضوين تلاتة او اكتر ينسقو مع بعض للحصول على المقايسة واتمام الاصلاحات بدل ما واحد بس يشيل المجهود ده كله ويشتركو معاه فى الثواب كمان

مع احترامى ليك يا ابو نور بس انا السعر الى قولته ده اقدر ابيعها بيه وهقولك ازاى
اولا مش هترش لا برا ولا جوا هتقولى ازاى اوقولك انها فيها خبطه فى الكرتيره الشمال هتتجاب كرتيره استيراد نفس اللون ويقطع الجزئ المخبوط ويركب مكانه الجزئ الجديد واى حته صاج نفس الكلام يعنى رفرف كبوت سقف كل ده بيتغير وميبنش حتى لو وصلت نجيب عربيه اختها نفس اللون على نصين ونجمعها وسعرها مش هيعدى 25000 وتاخد الورق بتاع الى عامله حدثه ورقم الشاسيه يتقص من القديمه ويركب فى الجديده وتتباع وهتتباع على اساس انها فابريكه والقديمه تعملها 10000جنيه وده كلام ثقه وربنا يقدم الى فيه الخير

corsair 29-06-2011 03:48 PM

http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=62019

تابع موضوع خالد خليفة

corsair 29-06-2011 03:50 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lover4ever8989 (المشاركة 466787)
مع احترامى ليك يا ابو نور بس انا السعر الى قولته ده اقدر ابيعها بيه وهقولك ازاى
اولا مش هترش لا برا ولا جوا هتقولى ازاى اوقولك انها فيها خبطه فى الكرتيره الشمال هتتجاب كرتيره استيراد نفس اللون ويقطع الجزئ المخبوط ويركب مكانه الجزئ الجديد واى حته صاج نفس الكلام يعنى رفرف كبوت سقف كل ده بيتغير وميبنش حتى لو وصلت نجيب عربيه اختها نفس اللون على نصين ونجمعها وسعرها مش هيعدى 25000 وتاخد الورق بتاع الى عامله حدثه ورقم الشاسيه يتقص من القديمه ويركب فى الجديده وتتباع وهتتباع على اساس انها فابريكه والقديمه تعملها 10000جنيه وده كلام ثقه وربنا يقدم الى فيه الخير

يا ريت والله كلامك يتحقق يا ابوحميد

lover4ever8989 29-06-2011 04:03 PM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair (المشاركة 466794)
يا ريت والله كلامك يتحقق يا ابوحميد

يا بشا انا كنت شغال فى الموضوع ده لحد فتره قريبه بس كنت بشتغل فى الانوس والفيرنا عشان ليهم سوق كويس ولو مش مصدقنى اسال الشيخ طارق هيقولك الانوس استيراد كامله على نصين 10000 جنيه والفيرنا استيراد 17000 عربيه كامله بس جايه على نصين والنيسان صنى اعتقد انا مابين 20000 الى 24000 الف على حسب نضافه العربيه

corsair 29-06-2011 04:07 PM

ربنا يباركلك في صحتك يا ابو حميد وانا مصدقك والله

طب انتا شايف كدا ان الموضوع ده ممكن يتكلف في حدود كام

الساعة الآن 04:46 PM.