العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT > رينو لوجان Logan

رينو لوجان Logan The Dacia Logan is a car produced jointly by the French manufacturer Renault and its subsidiary Dacia of Romania. It is manufactured at Dacia's automobile plant in Mioveni, Romania, in Colombia, Brazil, Russia, Morocco, Iran, India and South Africa. It is also marketed as the Renault Logan, Nissan Aprio or Tondar 90 depending on the existing presence or positioning of the Renault brand.

قديم 06-09-2012, 09:40 AM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute
نقاش الخائفون من شراء اللوجان

بسم الله الرحم الرحيم
انا لاحظت الايام دي ان اعضاء كتيرة جدا خايفين من اللوجان وبالذات من شراءها بسبب قطع الغيار او بسبب بعض العيوب التي في اللوجان
وياريت كل واحد خايف من شراء اللوجان يخش الموضوع دا ويقول هوا خايف من ايه بالضبط واعضاء تانية تفيده بالموضوع وبالاخص ملاك اللوجان لانهم ادرى ناس بالعربية
وانا لو اقدر افيد الناس بمعلومة مش هبخل عليكم ان شاء الله

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn

التعديل الأخير تم بواسطة sherifabden ; 06-09-2012 الساعة 10:28 AM سبب آخر: اضافة بعض المعلومات
قديم 06-09-2012, 11:22 AM
الصورة الرمزية خالد محمود
خالد محمود خالد محمود غير متواجد حالياً

خالد محمود has a spectacular aura aboutخالد محمود has a spectacular aura about
افتراضي رد: الخائفون من شراء اللوجان

اولا اللوجان داخلة مصر بدون جمارك من خلال اتفاقية اغادير وتم وضع تسعير لها مغالى فيه جدا .
ثانيا هى سيارة اوروبية بتكنولوجيا فقيرة و للاسف مختلفة عما تسوقه شركة داتشيا فى اوروبا .
ثالثا ليس بها وسائد هوائية او فرامل مانعة للانغلاق او نظام التوزيع الالكترونى لقوة الفرملة .
رابعا ليس هناك من يحترم عقلية الزبون من التجار او صحتهم و الحفاظ على البيئة .
و انا اتحدى ان يعاد تصدير تلك السيارة الى اوروبا لمخالفتها شروط الامان و السلامة و البيئة .
قديم 06-09-2012, 11:25 AM

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة خالد محمود مشاهدة المشاركة

اولا اللوجان داخلة مصر بدون جمارك من خلال اتفاقية اغادير وتم وضع تسعير لها مغالى فيه جدا .
لا انا سمعت ان اللوجان جمركها20 % فقط مع ان المفروض جمركها يبقا 58 %
ثانيا هى سيارة اوروبية بتكنولوجيا فقيرة و للاسف مختلفة عما تسوقه شركة داتشيا فى اوروبا .
العربية دي اصلا موجهة للدول الفقيرة بسعر رخيص ومفيش اي عربية في مصر بالسعر دا غنية بالتكنولوجيا
ثالثا ليس بها وسائد هوائية او فرامل مانعة للانغلاق او نظام التوزيع الالكترونى لقوة الفرملة .
اللوجان فيها ايرباج للسواق وواخدة 3 من 5 في اختبار التصادم وبرضه مفيش عربية بالسعر دا فيها الحاجات دي
رابعا ليس هناك من يحترم عقلية الزبون من التجار او صحتهم و الحفاظ على البيئة .
و انا اتحدى ان يعاد تصدير تلك السيارة الى اوروبا لمخالفتها شروط الامان و السلامة و البيئة .
وثانيا هيا مش عربية وحشة للدرجة دي وهيا عربية ممتازة وكويسة وهتحقق نجاح كبير في مصر ان شاء الله

التعديل الأخير تم بواسطة sherifabden ; 06-09-2012 الساعة 11:39 AM
قديم 06-09-2012, 11:39 AM
الصورة الرمزية mahshahin
mahshahin mahshahin غير متواجد حالياً

mahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud ofmahshahin has much to be proud of

استاذ / sherifabden انا مش عايز اشارك عشان منتخناقش تاني

My Car BYD F3
قديم 06-09-2012, 11:42 AM

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mahshahin مشاهدة المشاركة

استاذ / sherifabden انا مش عايز اشارك عشان منتخناقش تاني

تااااااااني
انتا حبيبي والله ومش هتنخانق تاني ان شاء الله
وثانيا انتا ربنا كرمك واشتريت عربية ربنا يخليهالك
انا عامل الموضوع دا علشان اللي خايف من شراء العربية دي اقدر افيده انا او اي حد تاني من ملاك اللوجان يقدر يفيده