العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات

قديم 30-08-2012, 01:40 PM
I.fouad I.fouad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: accountant

I.fouad is just really niceI.fouad is just really niceI.fouad is just really niceI.fouad is just really nice
غاضب جدا ليه بقت القيادة في مصر فن فقط مش فن وذوق اذا كان موجود الفن

شدني اسم القسم القيادة فن وذوق
هل فعلا بيحس السائق بان في ناس حواليه عندهم فن وذوق
مثلا بيصبر عليك عشان الشارع يمشي وبعدين يعدي هو
او لو في مفارق يمشي بالراحة
او لو في مشكلة عندك يقولك اي مساعدة
وبعدين في احساس بيجيلك لو القدامك نورلك اشارة هيحود شمال او يمين
انا اسواء شي بشوفه كل يوم الميكروباص والمنيباص في نص الشارع يقف مرة واحدة وينزل ناس ويطير بسرعة خطوطين ويقف مرة واحدة يكب ناس وهكذا
الفن بقي انك ازاي تهرب منه فين الزوق في الموضوع !!!!
التوك توك انا بقي مش هكمل كل واحد يرد علي البيحصله انا شخصية مراية العربية والعلامات وباب العربية بتاعي والرفرف القدام شمال راحو في دهية بسبب التوك توك
الفن بقي انك تعدي منه علي خير فين الزوق
ده غير اصحاب العربيات الملاكي المتهورين وقليلي الخبرة و و:balloons71 :
والشوارع والمطبات والحفر والبلاعات والبيلعبوا كورة ويحطوا الطوب عرضة ويسبوه ويمشوا بعد ميلعبوا
كملو انتم بقي انا شايف سلبيات كتير بس يعجز تعبيري عن وصفها
عموما اسف علي الاطالة واتمني يكون الموضوع مهم نتكلم فيه

تحياتي
قديم 30-08-2012, 02:03 PM
yoyo_1989 yoyo_1989 غير متواجد حالياً

yoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura aboutyoyo_1989 has a spectacular aura about
افتراضي رد: ليه بقت القيادة في مصر فن فقط مش فن وذوق اذا كان موجود الفن

و الله يا استاذ pepo الى بوظ السواقة و شال منها الفن و الذوق هما السواقين بجميع انوعهم اولا هما الى علموا سواقين الملاكى سياسة حت بوزك و انت بتحود و الى خايف على عربيته هو الى يوقف و طبعا هما عمرهم ما هايخافوا على عربيته اولا مش عربيتهم .. و حتى لو كانت عربيتهم البيرشام الى بيشلوا معاهم زى الرخصة تمام مش حايخليهم يخافوا .. انا من الاسكندرية و حاسس بده اوى لما بروح مطروح بلاقى حاجة تانية خالص السواقين فى منتهى الزوق ده طبعا علشان مرتحين مديا ..المحافظة بتأدم تسهيلات و قروض للعربيات بالاضافة الى الحشيش الى بيشتغلوا فيه فى فصل الشتاء .. بس ترجع و تقول اخلاق ممكن بتاع الحشيش مايكونش لبط وصايع ومايزولش فى خلق الله و ممكن واحد بياكل بالحلال بس ابن ...... يلاقى سواق ملاكى جديد يروح مزنق عليه و لا ست ماشية براحة برده يعاكسها ده بالاضافة ان عسكرى المرور زيه تمام
قديم 30-08-2012, 04:13 PM
الصورة الرمزية sherifabden
sherifabden sherifabden غير متواجد حالياً

من انا؟: انا شريف عابدين السيد عاشق السيارات
التخصص العملى: طالب في الصف الاول الثانوي
هواياتي: قيادة وتجربة السيارات وممارسة الرياضه

sherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond reputesherifabden has a reputation beyond repute

بص الهمجية في السراقة بتاعت الميكروباصات والتكاكتك والموتوسيكلات الصيني الليه يحرقهم بجاز خلتني اتوب عن السواقة بالنهار وانا لو حبيت اسوق عربية بسوق بليل في الروقان مع اني مطلعتش رخصة
بس انتا روق نفسك خالص وخلي اعصابك باااردة وسوق ولا كأن في حد جمبك

الاجابة عن جميع استفساراتكم حول السيارات وانواعها
يرجى التواصل على الفيس بوك
https://www.facebook.com/profile.php...46&ref=tn_tnmn
قديم 30-08-2012, 04:42 PM
الهولندى الطائر الهولندى الطائر غير متواجد حالياً

الهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond reputeالهولندى الطائر has a reputation beyond repute

لا فن ولا ذوق فى مصر
بلطجة وبجاحة
هو ده فن الشعب ابن الشعب

بسم الله الرحمن الرحيم
{يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن
يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ }التوبة32
صدق الله العظيم

قديم 30-08-2012, 09:27 PM
الصورة الرمزية MOHAMED WAHED
MOHAMED WAHED MOHAMED WAHED غير متواجد حالياً
هواياتي: CARS

MOHAMED WAHED is on a distinguished road
غاضب جدا رد: ليه بقت القيادة في مصر فن فقط مش فن وذوق اذا كان موجود الفن

الشوارع بايظة اولها سواقينها و الي اكترهم ماشيين من غير رخص انا ساعات بشوف ناس تدي اشارة يمين و مرة واحدة يروح داخل شمال ده غير التكاتيك و الميكروباصات اللي بيقف ولازم يعدي قبليك او يعدي من قدامك و يزنق عليك انا انهرضة ركبت ميكروباص السواق ماشي مش باصص علي الطريق كان هيخبط كذا مرة عربيات و ناس ماشية و هو ماسك السيجارة و كوباية الشاي و مالوش دعوة بالطريق و في مشاكل كتيرة في الطريق منها المطبات اللي بتتعمل قدام اي عمارة عشان يخلو السواق يهدي مع انهم بيكسروا عربيات كتيرة و بتحصل حوادث و اسف علي الاطالة