العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > ملاكى اسكندرية

ملاكى اسكندرية قسم خاص برابطه اعضاء مصر موتورز بالاسكندرية

قديم 21-08-2012, 01:05 AM
sensitivets sensitivets غير متواجد حالياً

sensitivets has a spectacular aura aboutsensitivets has a spectacular aura about
افتراضي ماهي افضل شركة للتامين علي السيارات في اسكندرية وماهو المبلغ

لو سمحتم انا سؤالي هنا عن شركات تامين السيارات ضد الحوادث والسرقات ياتري في الخدمة دي في اسكندرية وايه احسن شركة بتعمل الخدمة دي وهل يوجد تامين شامل يعني ضد اخطائي وضد اخطاء الغير وضد السرقة او الحرائق لاقدر الله
يعني هنا النظام في الامارات مفيش ترخيص لاي سيارة الا ومكتوب علي رخصتها اسم شركة التامين اللي انت مشترك فيها وفي نوعين من التامين تامين ضد الغير يعني لو حد اخطاء في القيادة واصاب سيارتك بضرر او لاقدر الله تامين شامل يعني لو انت كنت المتسبب في الحادث بما فيه تعويض المصابين وتصليح سيارتك وسيارة من عملت معه الحادث وده مقابل رسم معين يبلغ 200 درهم للحادثة يعني 300 جنيه تقريبا واشتراك الشركة مقابل 1200 درهم في العام يعني حوالي 3000جنيه في السنة وده نظام الحمد لله بيطمن الواحد لانك لو غلطت لاقدر الله ومش مأمن تامين شامل ممكن تدفع مرتب سنة في تصليح سيارتك وسيارة الاخر
ياريت حد يدلني علشان نازل اسكندرية باذن الله قريبا وعاوز اعرف ايه النظام بالظبط
قديم 22-08-2012, 12:32 AM
sensitivets sensitivets غير متواجد حالياً

sensitivets has a spectacular aura aboutsensitivets has a spectacular aura about
افتراضي رد: ماهي افضل شركة للتامين علي السيارات في اسكندرية وماهو المبلغ

معقولة يا جماعة مفيش تامين في اسكندرية ولا ايه يارب حد يرد عليا
قديم 23-08-2012, 01:33 AM
mishoalex mishoalex غير متواجد حالياً

mishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the roughmishoalex is a jewel in the rough
عاجل رد: ماهي افضل شركة للتامين علي السيارات في اسكندرية وماهو المبلغ

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sensitivets مشاهدة المشاركة

لو سمحتم انا سؤالي هنا عن شركات تامين السيارات ضد الحوادث والسرقات ياتري في الخدمة دي في اسكندرية وايه احسن شركة بتعمل الخدمة دي وهل يوجد تامين شامل يعني ضد اخطائي وضد اخطاء الغير وضد السرقة او الحرائق لاقدر الله
يعني هنا النظام في الامارات مفيش ترخيص لاي سيارة الا ومكتوب علي رخصتها اسم شركة التامين اللي انت مشترك فيها وفي نوعين من التامين تامين ضد الغير يعني لو حد اخطاء في القيادة واصاب سيارتك بضرر او لاقدر الله تامين شامل يعني لو انت كنت المتسبب في الحادث بما فيه تعويض المصابين وتصليح سيارتك وسيارة من عملت معه الحادث وده مقابل رسم معين يبلغ 200 درهم للحادثة يعني 300 جنيه تقريبا واشتراك الشركة مقابل 1200 درهم في العام يعني حوالي 3000جنيه في السنة وده نظام الحمد لله بيطمن الواحد لانك لو غلطت لاقدر الله ومش مأمن تامين شامل ممكن تدفع مرتب سنة في تصليح سيارتك وسيارة الاخر
ياريت حد يدلني علشان نازل اسكندرية باذن الله قريبا وعاوز اعرف ايه النظام بالظبط
استاذي العزيز انا من الاسكندريه و شغال في التامين ياريت لو حضرتك تتصل بيا و اجاوبك علي استفساراتك

Ayman Elnaggar

Insurance Consultant

Mob : 0111 013 9399

ayman.elnaggar@hotmail.co m