العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 22-07-2012, 08:16 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold
للاهمية كيفية شحن البطارية من الوصلة ؟؟؟ + تمليح

انا لقيت على القطب السالب من بطارية لانوس 2008 تمليح والكهربائي حط عليها مية سخنة وقالي كده تمام هيروح ؟؟!! انا مش عارف كده صح وله ايه ؟

تاني حاجة انا جبت وصلة بتاعت شحن البطارية من بطارية تانية بس واقف بقا مذبهل مش عارف اشحن ازاي
قديم 22-07-2012, 07:00 PM
الصورة الرمزية goudai
goudai goudai غير متواجد حالياً

goudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond reputegoudai has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كيفية شحن البطارية من الوصلة ؟؟؟ + تمليح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة eaglenest مشاهدة المشاركة

انا لقيت على القطب السالب من بطارية لانوس 2008 تمليح والكهربائي حط عليها مية سخنة وقالي كده تمام هيروح ؟؟!! انا مش عارف كده صح وله ايه ؟

تاني حاجة انا جبت وصلة بتاعت شحن البطارية من بطارية تانية بس واقف بقا مذبهل مش عارف اشحن ازاي
ازالة التمليح بالماء السخن عادى وممكن تحط حتة شحم علشان متملحش
قديم 22-07-2012, 07:13 PM
hessenp hessenp غير متواجد حالياً

hessenp will become famous soon enoughhessenp will become famous soon enough

طبيعى جدا التمليح الى على القطب السالب عشان التفعالات الكميائية الى بتحصل اثناء استخدام البطارية....
اما موضوع شحن البطارية عن طريق الوصلات معرفش عنة حاجة ....
الله المستعان................. ..
قديم 22-07-2012, 08:47 PM
الصورة الرمزية TiTo Sky
TiTo Sky TiTo Sky غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: طالب خدماوي
هواياتي: ركوب السيارات

TiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond reputeTiTo Sky has a reputation beyond repute

عادي اللي الكهربائي عملة متقلقش وممكن تحط حتة شحم برضو

وحكاية شحن بطاريتك من بطارية عربية تانية الاتي

انك بتجيب كابلين توصل كابل بالموجب بتاع بطريتك بموجب العربية التانية

والكابل التاني بالسالب بتاع بطاريتك بسالب العربية التانية

وطبعاا دة لما بتكون بطارية عربيتك نايمة او حضرتك نسيت النور فالبطارية نامت

فابتعمل كدة مع عربية تانية وبعدين العربية اللي انت هتاخد منها صاحبها يدورها بعد ما

وصلتو الموجب بالموجب والسالب بالسالب ويقعد يزود بنزين لمدة تيجي 5 دقايق علشان

بطاريتة تشحن بطاريتك وبعد الخمس دقايق او اكتر تدور انت عربيتك هتلاقيها لقطت ان شاء اللة

بسس نسيت اقولك حاجة طبعاا تكون انت فاتح الكونتاك في الفترة دي كلها علشان البطارية

تكون جاهزة للشحن

اي سؤال تاني انا تحت امرك

AHMED
قديم 23-07-2012, 12:28 AM
eaglenest eaglenest غير متواجد حالياً

eaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to beholdeaglenest is a splendid one to behold

شكرا على الاهتمام يا اجدع اخوان اخر حاجة صغنتوتة نوع الشحم ايه شحم حراري وله هوه الكهربائي عارف