العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 06-07-2012, 03:07 AM
alaabebo alaabebo غير متواجد حالياً

alaabebo is on a distinguished road
افتراضي حل مشكلة سخونة السيارة

انا روحت سلكت الرداتير وحطط مياه خضرا

الموشر بيوصل لنص ويعدى بسنة بسيطة بليل فى الزحمة كدا عادى ولا ايه
قديم 07-07-2012, 03:16 AM
mira lada mira lada غير متواجد حالياً

mira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to beholdmira lada is a splendid one to behold
افتراضي رد: حل مشكلة سخونة السيارة

عادى جدا.....المهم المروحة بتشتغل بعد كدة و لا لا؟؟؟؟
قديم 07-07-2012, 05:34 PM
zing0 zing0 غير متواجد حالياً
هواياتي: Kung Fu - Reading

zing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond reputezing0 has a reputation beyond repute

طيب أنا عندى المؤشر بيجيب آخر الأحمر بعد العربية مبتشتغل بـ 10 دقائق, و كنت عند الميكانيكى و قولتله قاللى الترموستات بايظ, لأن المكنة مش سخنه . و نصحنى أروح لكهربائى يظبطها, بس أنا طنشت أدام المكنة الحمد لله مش سخنه, المهم لو عاوز أضبط الحكاية دى أعمل إيييييييييه غير الترموستات و تنضيف الردايتير و قربة المياه؟ يعنى فى مراوج إضافيه أو حاجه و لا أفصل الترموستات و أريح دماغى؟
قديم 08-07-2012, 04:43 AM
alaabebo alaabebo غير متواجد حالياً

alaabebo is on a distinguished road

المروحة بتشتغل مع تدوير العربية على طول

بس عادىلما طلع فوق النص طالما مجاش على الاحمر
قديم 08-07-2012, 02:11 PM
الصورة الرمزية samirayad
samirayad samirayad غير متواجد حالياً
التخصص العملى: الهندسه الميكانيكيه والكهربيه

samirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond reputesamirayad has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zing0 مشاهدة المشاركة

طيب أنا عندى المؤشر بيجيب آخر الأحمر بعد العربية مبتشتغل بـ 10 دقائق, و كنت عند الميكانيكى و قولتله قاللى الترموستات بايظ, لأن المكنة مش سخنه . و نصحنى أروح لكهربائى يظبطها, بس أنا طنشت أدام المكنة الحمد لله مش سخنه, المهم لو عاوز أضبط الحكاية دى أعمل إيييييييييه غير الترموستات و تنضيف الردايتير و قربة المياه؟ يعنى فى مراوج إضافيه أو حاجه و لا أفصل الترموستات و أريح دماغى؟
طالما حرارة المكنه تمام

يبقى العيب عندك فى دايرة عداد الحراره

وقد يكون السبب فى صباع الحراره

المتواجد على رأس السلندر

قال رسول الله

إن الله ليملى للظالم ............حتى إذا أخذه .....لم يفلته

صدق رسول الله

م/سمير