العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > نيسان NISSAN > صنى SUNNY

صنى SUNNY نيسان صنى

قديم 09-06-2012, 04:06 PM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute
مميز تعديل فوانيس صني الخلفية بالصور

السلام عليكم

الموضوع كله جاء بالصدفة لأن الفانوسين الخلفيين في عربيتي صني 2009 كانو مكسورين من فترة كبيرة و صديق لي صمم أنه يصب لهم زجاج في الحرفيين و أنا كنت رافض علي أمل شراء جديد و برضه عشان التقفيل بتاع الصنايعية في مصر

المهم كنت مع صديقي في الحرفيين ( عربيته مازدا 3 و فك فوانيسها الأمامية قبل كدة للتنظيف و تركيب عدسة كانت وقعت و الفوانيس رجعت تمام ) و صمم أنه يفك الفوانيس الخلفية و أديهاله من مبدأ أني أجرب ماهم مكسورين أصلا و بالفعل أخد الفوانيس و رحت معاه الحرفيين عند واحد أسمه حسن ( حجيب بيانته لما أروح تاني ) و كانت المفاجأة بالنسبة لي أن معظم الفوانيس اللي عنده عشان يعملهم باغ جديد فوانيس مرسيدس عيون حديثة - باسات - جيتا - لانسر

و كانت المفاجاة برضه لي ان صاحب المحل قاللي ممكن يعدل الفوانيس الأمامية و يركبلها رينجات زي البي أم أو عدسات

أنا كنت قلت لصديقي أني حصب باغ شفاف علي الفوانيس الخلفية بدل الباغ الأحمر بتاعها علي الشاسيه بتاع الفانوس اللي لونه فضي نيكل للأستفادة من ميزة أن لمض التوقف أصلا عليها غطاء أحمر داخل غلاف الفانوس الخارجي

و انا داخل المحل في الحرفيين شدني فانوس خلفي صني معمول زي ما أنا عاوز لكن بدل الفضي الداخلي مرشوش أسود و شكله تحفة فقررت أعمل زيه
علما باني برضه عملت الفوجات عندي عشان كانت مكسورة و التكلفة الأجمالية للفوانيس الخلفية و الفوجات ( 300 جنيه ) و دي صور الفوانيس الخلفية ( تكلفتها منفصلة حوالي 200 جنيه للأتنين )
( شكرا يوسف باشا علي تقرير رفع الصور )

http://[IMG]http://www.**********.net/Nile/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]اضغط هنا لمشاهدة الصورة بالحجم الطبيعي.

http://[IMG]http://www.**********.net/Nile/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]اضغط هنا لمشاهدة الصورة بالحجم الطبيعي.

منقول
قديم 24-06-2012, 04:51 AM
jojojojojo jojojojojo غير متواجد حالياً
من انا؟: foash
التخصص العملى: accountaning
هواياتي: ps3,cars

jojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond reputejojojojojo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: تعديل فوانيس صني الخلفية بالصور

جامده جدا ما شاء الله وشكل فوانيس الهاي لاين
قديم 24-06-2012, 05:15 AM
ahany ahany غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مهندس حر

ahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond reputeahany has a reputation beyond repute

جامدة جدا
ربنا يباركلك فيها
ومتنساش بينات الصنايعى
قديم 24-06-2012, 05:39 AM
tamer.koko tamer.koko غير متواجد حالياً

tamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond reputetamer.koko has a reputation beyond repute

قديم 24-06-2012, 07:23 AM
الصورة الرمزية luckyman
luckyman luckyman غير متواجد حالياً
من انا؟: لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
التخصص العملى: مهندس
هواياتي: القراءة + المشى

luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

الله ما شاء الله جميله جدا
فعلا حاجة غريبة انا لاحظت ان كتيرمن النيسان الصنى فى مصر فوانسية مكسورة
انا برضة فكيت بتوع اللانوس وركبت لها فوانيس خلفية احلى بكتير الاشاره والرجوع لونهم شفاف ابيض والفرامل احمر بس عدسات بقت جامدة وغيرت شكل العربية التعيس
ياريت بقى عنوان الصايعى بتاع الفوانيس وشكرا لك