مصر موتورز مجتمع السيارات
الرئيسية مشاركات اليوم أكتب موضوع اضف صورة ابحث

العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)
منتدى السيارات العام سوق السيارات صيانة سيارات تعديل واكسسوارات مخالفات المرور الأستراحة الاحصائيات

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

مشاهدة نتائج الإستطلاع: من وجهة نظرك هل تستحق الشيفورليه لانوس تمنها
عربيه كويسه وتستاهل اكتر من تمنها 5 14.71%
عربيه وحشه وخساره فيها جنيه 19 55.88%
معرفش عنها حاجه 10 29.41%
المصوتون: 34. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع

قديم 25-05-2012, 12:48 AM   #1

الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى

من انا؟ : محمد صلاح محمد القاضى
مكانى : طنـ بلد الاونطه ـــطا
هواياتي : كل مايتعلق بالسيارات والكمبيوتر واجهزه الصوت
التخصص العملى : بصلح عربيتى حاليا
الخبرات: ميكانيكا السيارات القديمه والحديثه اعطال واصلاح الكمبيوتر فرش السيارات والساوند سيستم
شكراً: 22
تم شكره 30 مرة في 17 مشاركة
بروفايل محمدصلاح القاضى's Profile   البومات صور محمدصلاح القاضى's Photo Album   اضف محمدصلاح القاضىالى قائمة اصدقائك   جروبات
محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
للاهمية نصيحه منى بلااااااااااااااااااااااااااااااااش

طبعا اسم الموضوع مشوق
ودا هيخلينى اتكلم بصراحه وصدق كاملين دون خوف من احد او عمل حساب لاحد
لان اللى حصل كله حقيقه واذا كنت مش مصدقنى قسما بالله حصل
والحكايه تبدأ من هنا
انا كنت بحب الديوا لانوس جدااا وخصوصا لانوس (1) الكورى !!! لانى ركبتها بعد موديل العربيه ب 5 سنين وحسيت ساعتها انى راكب طياره عفشه صح موتور صح تقفيل صح قاعده مريحه جدااا وعزل جيد جدااا
وبعدين نزلت لانوس2 وكانت كويسه برضه وبعد كدا اشترى جنرال موتورز شركة دايو الام وغيرها لشيفورليه لانوس وهنا بقا تبدأ الانتكاسه الكبرى للسياره
وقسما بالله اللى هقوله دا حصل كله دون اى تحريف او تزويد من عندى فى الكلام
انا بسوق بقالى 6 سنين سواقه ممتازه جدااا (بس السواقه ملهاش كبير ) والحمد لله ركبت عربيات كتيير من اول 127 الى الاوبل فيكترا والكريسلر موديل 2011 والحمد عندى خبره واسعه بمميزات السيارات والفروق بينها
معلش خنقتكم شويه بس كان لازم اوضح
انا روحت النهارده ابارك لواحد صاحبى اشترى عربيه جديده وكانت المفاجأه انه اشترى شيفورليه لانوس الكامله (LS) سيبك من الكماليات والحورات الكدابه دى المهم باركت له على العربيه وقولته ربنا يديك خيرها ويكفيك شرها والمهم انه حلف عليا لازم اجرب العربيه وهو كان معاه دايو لانوس موديل 2008 عربيه كانت جميله جدااا وانا سوقتها اكتر من مره قبل كدا
المهم ركبت ودورت العربيه قالى افتح الكبوت اتفرج على الموتور اول مارفع الكبوت صوت الموتور اختلف على ودانى صوته عالى وخشن والتون بتاع الموتور مش موحد قلت عادى مش مشكله بلاش اقوله احسن يزعل ولا حاجه ركبت واديت الاول وطلعت وكأن اسطوانة الدبرياج متاكله لازم اوس بنزين زياده عشان تطلع المهم ان بيته على طريق سريع طلعت الخمس خطوات اللى قبل السريع على الاول وقولت واما امسك السريع ادى التانى واشوف السحب اديت التانى ويارتنى ما اديته خالص مفيش سحب خالص لازم اقرص على العربيه عشان تمشى المهم جبت 80 وداخل على ال 90 وحسيت انى راكب مراجيح العربيه مش ثابته خالص وخلال المده من اول ما مشيت على 40 لحد ال 100 لو ايدى حملت على طارة الدركسيون من ناحيه العربيه كلها تروح ورا ايدى مش حتى تنقل نفسها واحده واحده لا دى بتنقل مره واحده بصراحه اول مره اشوفها والدركسيون تقيل تحس انك راكب عربيه مش باور خالص والمناوره شبه معدومه تماما سيبك من دا كله تعالى بقا عند الفرامل وجرب تدوس فرامل مفيش فرامل خالص العربيه طبعا البويا من برا تعتبر من اجمل الاشياء بالسياره
المهم انه وانا طالع اجرب قالى هتغير الاسبرانزا اللى معاك من الصبح وهتجيب لانوس قولت له على البركه ياسيدى طبعا راجع ليه مزاجى اتعكر مش عارف اقوله ولا اخبى عنه لكن مقارنة بالاسبرانزا ال 1600 سى سى تعتبر الاسبرانزا برقبتها تماما لانى شارى عربيتى زيرو وطبعا اكيد كلكم عارفينها
بسم الله ماشاء الله ناعمة نعومة الحرير السحب جبار والثبات ممتاز لانى مشيت مره بيها 180 والمناوره 10 على 10 والفرامل ABS وجميله جدااا
انا لم اقصد اوضح مميزات الاسبرانزا
لــــــــــــــــكن حبيت احذر الكل من شراء الشيفورليه لانوس لانها لا تستحق ال 69 الف جنيه تمنها خالص
واللى شايف غير كدا يقول
وعلى فكرا الكلام اللى فوق كله حصل قسما بالله مش كدب ولا تاليف ولا من وحى خيالى
من اشهر مواضيع محمدصلاح القاضى في مصرموتورز

تجديد سمكرة ودهان السيارات
MasrMotors Application
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

دا لينك صفحتى على الفيس بوك

محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 25-05-2012, 03:21 AM   #2
mhamdy75

الصورة الرمزية mhamdy75

شكراً: 30
تم شكره 18 مرة في 18 مشاركة
بروفايل mhamdy75's Profile   البومات صور mhamdy75's Photo Album   اضف mhamdy75الى قائمة اصدقائك   جروبات
mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نصيحه منى بلااااااااااااااااااااااااااااااااش

تستاهل وزيادة
من اشهر مواضيع mhamdy75 في مصرموتورز

MasrMotors Application

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/

mhamdy75 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 25-05-2012, 07:21 AM   #3
YOUNG DR.M

مكانى : المنوفية_شبين الكوم
هواياتي : الكمبيوتر و السيارات
الخبرات: غير محدد
شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
بروفايل YOUNG DR.M's Profile   البومات صور YOUNG DR.M's Photo Album   اضف YOUNG DR.Mالى قائمة اصدقائك   جروبات
YOUNG DR.M will become famous soon enough

3arabya kwaysa bas el se3r mobala3' feeh
من اشهر مواضيع YOUNG DR.M في مصرموتورز

MasrMotors Application
YOUNG DR.M غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 25-05-2012, 10:48 AM   #4
Elawany13

بروفايل Elawany13's Profile   البومات صور Elawany13's Photo Album   اضف Elawany13الى قائمة اصدقائك   جروبات
Elawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to allElawany13 is a name known to all

أنا بردوا ركبت لانوس 1 ولا نوس 2 كذا مرة قبل كده وكنت بقعد بجوار السائق
أنا طولى حوالى 180 سم
كانت قعدتها مريحة جدا رجلى مرتاحه وراسى مرتاحة
وتكييفها كويس جدا وسحبها ممتاز

واحد زميلى لسه شارى شيفورليه لانوس آخر موديل بقالها معاه حوالى 4 شهور
من 3 أو 4 أيام ركبت بجواره
اتصدمت من القعده بتاعتها
راسى خابطه فى السقف ومش عارف ضاقت كده ليه !!!!!
قولت ممكن يكون الكرسى متحرك للأمام
طيب راسى خابطه فى السقف ليه !!!
من اشهر مواضيع Elawany13 في مصرموتورز

MasrMotors Application
Elawany13 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 31-05-2012, 02:05 AM   #5
blade2011

بروفايل blade2011's Profile   البومات صور blade2011's Photo Album   اضف blade2011الى قائمة اصدقائك   جروبات
blade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the roughblade2011 is a jewel in the rough

هوة انا متفق معاك فى نقطة صوت الموتور عالى شوية وخشن وكل الشيفرولية لانوس كدة وماكنش كدة فى الدايو مش عارف لية اية السبب بس مش عالى اوى زى الرينو انا معايا من شهر 9 اللى فات وطبعا البوية زفت والصاج زفتين ولكن مختلف معاك فى الاتى :
1-لا الباور خفيف جدا معايا مافيش الكلام دة اللى بتقولة
2-لا 80 و90 ثابتة بعد 120 مراجيح مول النبى اة مش هاكدب وكل الانوس تانى كدة فرامل وثبات زفت
3-موضوع تحميل ايدك فى اتجاة واحد على الطارة لا ماشوفتهاش دى صعبة شوية بس اعتقد العربية دى عاوزة ظبط زوايا بس ازاى وهية جديدة كدة الله اعلم
4-مش ضيقة عادية زى الانوس 1 انا ركبت الانوس 1
5-لا موضوع تزود بنزين وانتا طالع اوى لا محصلش معايا عمرى . ياراجل دة انا ساعات بطلع مطالع عالية لما بشيل رجلى ممن على الدبرياج سنة سنة من غير بنزين حتى
من اشهر مواضيع blade2011 في مصرموتورز

MasrMotors Application
blade2011 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 31-05-2012, 02:29 AM   #6
tham1010

من انا؟ : شاب
مكانى : الدلتا
هواياتي : الكمبيوتر والعربيات
الخبرات: مدرس
شكراً: 38
تم شكره 83 مرة في 44 مشاركة
بروفايل tham1010's Profile   البومات صور tham1010's Photo Album   اضف tham1010الى قائمة اصدقائك   جروبات
tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute

الحقيقة أنا ارى ان الفيرنا افضل كثيرا، وتقريبا نفس الثمن..
من اشهر مواضيع tham1010 في مصرموتورز

MasrMotors Application
tham1010 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 31-05-2012, 09:49 PM   #7
mohamed elshahat

الصورة الرمزية mohamed elshahat

من انا؟ : Mohamed
مكانى : Cairo
هواياتي : Cars
التخصص العملى : Faculty Of English Commerce
تم شكره 5 مرة في 5 مشاركة
بروفايل mohamed elshahat's Profile   البومات صور mohamed elshahat's Photo Album   اضف mohamed elshahatالى قائمة اصدقائك   جروبات
mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

من اشهر مواضيع mohamed elshahat في مصرموتورز

MasrMotors Application

mohamed elshahat غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 15-06-2012, 08:43 AM   #8
abomosa

مكانى : المحلة الكبرى
التخصص العملى : مدرس
بروفايل abomosa's Profile   البومات صور abomosa's Photo Album   اضف abomosaالى قائمة اصدقائك   جروبات
abomosa is a jewel in the roughabomosa is a jewel in the roughabomosa is a jewel in the roughabomosa is a jewel in the rough

يمكن العربية عايزة تلين بس انتو ناسيين ان هي جديدة بس المفروض تقول لصحبك يروح التوكيل ويظبطوهالو
وربنا يباركلو فيها
من اشهر مواضيع abomosa في مصرموتورز

MasrMotors Application
abomosa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 15-06-2012, 09:26 AM   #9
Hisham.Elgazzar

الصورة الرمزية Hisham.Elgazzar

من انا؟ : الفقير إلى الله
مكانى : مكـــــــ عين شمس-م.نصر-التجمع الأول ــــــانى
هواياتي : جميع الأعمال اليدوية-IT
شكراً: 1,643
تم شكره 836 مرة في 476 مشاركة
بروفايل Hisham.Elgazzar's Profile   البومات صور Hisham.Elgazzar's Photo Album   اضف Hisham.Elgazzarالى قائمة اصدقائك   جروبات
Hisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond reputeHisham.Elgazzar has a reputation beyond repute

فعلا كلامك صحيح ، انا ركبت اللانوس بتاعت جدى جابها 2011
ونتا ماشى كأنك راكب جرار بالظبط
خشنة بلى وفتيس وفرامل وحشة
لكن انا قلتله مفيش مشكلة العربية تمنها فيها اوبشنات وكده
وإزا كان على صوت البلى والفتيس نغير البلى ونحط زيت 140 للفتيس
والسوست الخلفية نغيرها بسوست أقوى وهتبقى زى الفل

ماستر الفرامل والسيرفو نستبدله ببتاع النوبيرا إستيراد
وكزالك الفرامل الخلفية

لكن العربية تمنها فيها والكاوتش اللى نازلة بيه والبطارية كويسة

كفاية اوى ان قطع غيارها موجودة فى كل حته

كفاية اوى انها على الطريق أسرع من الفيرنا

شكرا يا أستاز محمد لنقل التجربة
من اشهر مواضيع Hisham.Elgazzar في مصرموتورز
0 حكايتى ...... مع التاكيهات
0 تجربة تشغيل عربيتى بالمياه مع البنزين
0 حقيقة البنزين الـ80
0 مدونتى .............عن الفتيس الاوتوماتيك
0 تجربتى مع تعديل نظام الإشعال ..... حكايتى مع الموبينة
0 حكايتـى......... مع الكارونة
0 بوجيهات بمقاومة....! ، ولا بوجيهات عادية...!!! ، أبلاتين وكوندينسر ولا إشعال إليكترونى
0 قصة الأوكتافيا مع جوانين وش سلندر...وآخرتها يقولك غير المكنة
0 الله يسامحك يا عم حمدى ..... عملت قيمة للسيات الـ133 .... تعديل هايل ومجهود رائع .... وداعا للزيرو
0 حكايتى ... مع الكردان

MasrMotors Application
Hisham.Elgazzar متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 16-06-2012, 03:54 PM   #10
mo.ghazaly

بروفايل mo.ghazaly's Profile   البومات صور mo.ghazaly's Photo Album   اضف mo.ghazalyالى قائمة اصدقائك   جروبات
mo.ghazaly will become famous soon enoughmo.ghazaly will become famous soon enough

عاوز اقول حاجه انا اول ما جبت سيفورليه زيرو كان الموتور صوته وحش ومخنوق ف السحب اما بعد ما عملت ال10الاف كيلو ماشاء الله الصوت نعم والسحب اصبح ممتاز حتي الباور اصبح كويس بعد ما كان ثقيل
بالنسبه للثبات انا بمشي في العادي من سرعه 120 ال 140 والثبات جيد جدا
اما بالنسبه للفرامل انا مش مبصوط منها خالص وكانها فرامل عربيه مش زيرو بس بتوقف كويس وبتقفس الاربع عجلات بس عاوزه مجهود في الضغط زي العربيات القديمه فهي مابتلزش
سيارتي لانوس 2011 وعامله 18الف كيلو
وتقيمي العام للانوس جيدا جدا وعلي قد سعرها
من اشهر مواضيع mo.ghazaly في مصرموتورز

MasrMotors Application
mo.ghazaly غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 16-06-2012, 04:05 PM   #11
mo.ghazaly

بروفايل mo.ghazaly's Profile   البومات صور mo.ghazaly's Photo Album   اضف mo.ghazalyالى قائمة اصدقائك   جروبات
mo.ghazaly will become famous soon enoughmo.ghazaly will become famous soon enough

هو التقييم ابيص او اسود مفيش ارجو منك تعديل اختيارات التقييم لتصبح النتيجه دقيقه ومثمره. ... وشكرا.

MasrMotors Application

قديم 16-06-2012, 05:13 PM   #12
hyundai 2005

الصورة الرمزية hyundai 2005

من انا؟ : عاشق للسيارات
مكانى : مصر ام الدنيا
هواياتي : عاشق للسيارات والتعديلات
التخصص العملى : محاسب
الخبرات: محاسب قانوني وخبير ضرائب وتاجر سيارات وقطع غيار الاستيراد
شكراً: 7
تم شكره 18 مرة في 11 مشاركة
بروفايل hyundai 2005's Profile   البومات صور hyundai 2005's Photo Album   اضف hyundai 2005الى قائمة اصدقائك   جروبات
hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

امال بقي لو شوفتم تقفيلها ضفيره بالشكرتون
سماعات احمد بهجت
لمبات مغشوشه بتضرب تاني يوم
شبكه مطليه لزق بتمسح بعد شهرين
وما خفي كان اعظم
يا ناس حرام دي كفايه شكل امها ما تغيرش من 17 سنه
من اشهر مواضيع hyundai 2005 في مصرموتورز

MasrMotors Application

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
hyundai 2005 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 16-06-2012, 06:04 PM   #13
mo.ghazaly

الشكل ازواق لو مش عاجبك شكلها متشترهاش وشفلك غيرها
السياره بقالها معايا سنه والمبات متحرقتش زي مانت قلت وكمان الشبكه لونها ممتاز ومتغيرش وصوط السمعات معقول انا مش عارف الكلام ده جبتوه منين?

MasrMotors Application

قديم 16-06-2012, 06:43 PM   #14
luckyman

الصورة الرمزية luckyman

من انا؟ : لا اله الا انت سبحانك انى كنت من الظالمين
مكانى : المهندسين
هواياتي : القراءة + المشى
التخصص العملى : مهندس
الخبرات: GAS & OIL Exploration
شكراً: 20
تم شكره 6 مرة في 6 مشاركة
بروفايل luckyman's Profile   البومات صور luckyman's Photo Album   اضف luckymanالى قائمة اصدقائك   جروبات
luckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond reputeluckyman has a reputation beyond repute

هى فعلا اتعمل منها اسطورة فى مصر ديما العربيات الفاشله فى العالم بتنجح فى مصر بالتاكيد التقفيل المصرى انا اسف فى الكلمة وسخ جدا العربية متدنيه من اداء لثبات ولتماسك ككل العربية دون المتوسط بدون عصبيه او انحياز انا راجل شاءت الظروف انى اسوق منها اشكال والوان وموديلات جديدة وقديمة عربية الامان فيها متدنى وفعلا اللانوس مع الشيفروليه بقت مسخرة انا شفت بعينى سواق التاكسى بيضغط على الدركسيون بيتنى للقدام مواد اللى داخله فى البناء الظاهرة للعين والغير ظاهرة متدنية ودون المستوى الملائم لان المستهلك المصرى مالهوش تمن ولا حساب ومفيش رقابة فالعربية فعلا بنظلمها لما نفضل نقارن بينها وسعرها العربية من حوالى 16 كانت بدايه الانتاج وتوقف انتاجها منذ ما يزيد عن العشر سنوات والجيل اللى بعدة اسمة الافيو ملعون ابو التوكيلات والمجمعيين فى مصر معندهمش ضمير بيسرقوا الناس عينى عينك والمصانع الام حقيرة لانها بتسمح بانتاج سيارتها ووضع العلامة التجاريه عليها طالما انها لا تصدر لخارج مصر فطز فى المستهلك المصرى احد شروط المصانع الام تقريبا لغالبيه المجمعيين المحليين انهم ما يصدروش العربيات للخارج وهى كدة كدة محدش يشتريها ببصله بس علشان سمعة العلامة التجاريه الميزة الوحيدة فى اللانوس بدون ما نضحك على نفسنا هى قطع الغيار الاكثر من ملائمة وتعددها باسعار منافسة ومقبوله زى الفيرنا فى بلد زى مصر الحمير والبشر والكلاب والعربيات الكارو والمطبات والخوازيق فى كل شارع وحارة فالعربية مهما كنت حريص كل شويه تاخد خازوق محترم فالصدمة تبقى اخف مع اعادة اصلاحها بسهوله وبعدين الناس اللى بتقول العربية ناعمة والله كانها ماشية على جنازير محدش ساق قبل كدة عربية يابانى من اربعين سنة تلاقيها ولا الهواء كانك ماشى على الميه مش اسفلت دة انا بكون سامع صوت الكاوتش مع الاسفلت واى رمله تلمس العربية بتسمع فى العربية والفروق بين الكبوت والرفرف صعب انك تلاقية متساوى فى عربية لانوس دقة التجميع زباله بيجمعوا العربيات فى مصر على شبلونات تجميع انتهى عمرها من مصانع برة الخلوص باين بالعين الشمال غير اليمين متعرفش فى ايه متجمعة فى غرزة ولافى مصنع سيارات اسف للاطاله بس ياريت نكون ادق انا ما ارتحتيش شويه الا لما ركبت جنوط 15 انش متخيلين 15 انش وعرض 205 علشان احس انى ماشى بعربية عاديه وفرامل كويسة الفرامل زباله بتسخن بسرعة وبتريح واكتشفت ان الجنط ليه علاقة كبيرة بعدم تهويه الفرامل اختلفت خالص حتى التناسق بين صندق التروس والمحرك فى حاجة غلط فى نقطة كسل وفقدان للعزم مفاجى ورجوع سريع نسب صندوق التروس مع المحرك غير مدروسه خصوصا فى مناورات الانطلاق انا اسف تانى للاطاله
من اشهر مواضيع luckyman في مصرموتورز

MasrMotors Application

التعديل الأخير تم بواسطة luckyman ; 16-06-2012 الساعة 06:48 PM
luckyman غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

قديم 16-06-2012, 11:25 PM   #15
hyundai 2005

الصورة الرمزية hyundai 2005

من انا؟ : عاشق للسيارات
مكانى : مصر ام الدنيا
هواياتي : عاشق للسيارات والتعديلات
التخصص العملى : محاسب
الخبرات: محاسب قانوني وخبير ضرائب وتاجر سيارات وقطع غيار الاستيراد
شكراً: 7
تم شكره 18 مرة في 11 مشاركة
بروفايل hyundai 2005's Profile   البومات صور hyundai 2005's Photo Album   اضف hyundai 2005الى قائمة اصدقائك   جروبات
hyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond reputehyundai 2005 has a reputation beyond repute

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mo.ghazaly مشاهدة المشاركة
الشكل ازواق لو مش عاجبك شكلها متشترهاش وشفلك غيرها
السياره بقالها معايا سنه والمبات متحرقتش زي مانت قلت وكمان الشبكه لونها ممتاز ومتغيرش وصوط السمعات معقول انا مش عارف الكلام ده جبتوه منين?
هههههههههههههههههههههههه
حبيبي انا تاجر سيارات واكتر عربيات بشتريها اللانوس من 96- 99
وفي البيع نااااااااار ومكسب حلو وعربيه لاتقارن بالموديل الحالي فالحمد لله انا اكتر واحد فالجمهوريه اقدر احكم علي اللانوس لامتلاكي اكتر من 40-50 سياره لانوس خلال 3 اعوام بجميع الحالات اللي ممكن تتخيها
اما الشيفورليه وموديل 2010 بتتباع اقل من 99 فالسعر ولو مش مصدق انزل السوق
ولا اقولك فك فرش الارضيه والعتب اللي عندك وانت تتفرج عالمهزله
الحمد انا مابتريقش علي حد ربنا يبارك لك فيها ويحفظها

علي فكره انا كان مع اخويا لانوس 2010 من الصاله وفيها اكتشفت كل الكلام ده قعدت 6 شهور واتكهنت في حادثه والحمد لله
احنا بننتقد حاله سوق وحاله سياره تقبل تحياتي
من اشهر مواضيع hyundai 2005 في مصرموتورز

MasrMotors Application

لتجاره قطع الغيار الاستيراد والجديد ومقاوله سيارات الحوادث
(لانوس - نوبيرا - كيا سيراتو - تويوتا - لانسر - هيونداي - اوبترا - اوبل - متسوبيشي )

اقوي مقابلات الاسكندريه فى اجازه نصف العام 2013
http://masrmotors.com/vb/showthread.php?t=105128
hyundai 2005 غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس

الكلمات الدليلية
شيفورليه لانوس جديده, عيوب شيفورليه لانوس, لانوس