العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 19-05-2012, 03:46 AM
الصورة الرمزية MANDO09
MANDO09 MANDO09 غير متواجد حالياً
من انا؟: محمد سعيد
التخصص العملى: طالب هندسة معمارية
هواياتي: القراءة

MANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud ofMANDO09 has much to be proud of
افتراضي سؤال مهم يا ريت أى حد يجاوبنى عليه ... او نتناقش سوا لغاية ما نوصل لحل

هل من حقى كمواطن انى أركن عربيتى قدام العمارة اللى انا ساكن فيها ولا لأ ؟؟؟
طب وفى حالة وجود محلات تحت العمارة ؟؟؟
مستنى ردودكم
قديم 19-05-2012, 04:53 AM
الصورة الرمزية sayed2077
sayed2077 sayed2077 غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مش فارس ولا فتى احلام انا زحمة وربكه وشغل جنان
التخصص العملى: طالب هندسة قسم اتصالات
هواياتي: الكمبيوتر و السيارات

sayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond reputesayed2077 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: سؤال مهم يا ريت أى حد يجاوبنى عليه ... او نتناقش سوا لغاية ما نوصل لحل

بص يا اخى هو من وجهة نظرى انا كالاتى
ان مفيش حد يقدر يمنع حد انه يركن فى اى مكان الا فى حالتين
الاول انه يركن ادام جراج وده مينفعش طبعا
الثانية فى حته هيقفلها خالص
غير كده كل واحد عاوز يركن فى الحته اللى تريحه يركن فيها والمفروض محدش يقوله انت بتركن ازاى وعلى فكره انا كنت ماشى على الاسلوب ده مع الجميع وكنت بسيب الناس من العمائر اللى جنبنا يركنوا ادام بيتى عادى جداااا وانا اروح ادور على اى حته تانيه اركن فيها بس لما جه عليا وقت لقيت فيه مكان بيبقى فاضى فى عمارة الناس اللى كانوا بيركنوا ادام بيتى ورحت ركنت فيه لقيت الناس جت صحيتنى من النوم بيقولى شيل عربيتك وانا قولتلهم مانا كنت بلاقى عربيتكم راكنه ادام بيتى وانا اروح اركن فى حته تانيه مكنتش بتكلم قاللولى ماليش فيه روحت طبعا شيل عربيتى وقررت اسفا ان المعامله تبقى بالمثل وفى مره جيت الشارع مكنش فيه مكان واحد فى الشارع كله واول ما وصلت عند بيتى لقيت الناس اللى من العمارة اللى جانبى راكنين والساعه كانت حوالى 1 بليل روحت رايح ومصحيهم وخليتهم يشيلوا العربيه بتاعتهم علشان اركن وعلى فكره انا مكنتش سعيد خالص باللى انا عملته بس للاسف انا قدمت السبت و هما مقدموش الحد فاكيد مش هيلاقوا الاثنين خالص ههههههه
ومن ساعتها بقيت بلاقى مكان ديما تحت بيتى ولو حصل وحد فيهم جه وركن بروح انادى عليه علشان يشيل عربيته وطبعا بيشيلها
ديه قصتى انا

اما بالنسبه لحضرتك فحكاية انك تركن ادام محل فديه تتوقف على حاجات كتير هل المحل لو انت وقفت قدامه حركة البيع والشراء هتتاثر جامد ولا عادى فطبعا انا مقدرش افتى خالص فى حكاية ان حضرتك تركن ادام المحل ولا لا لانها بتتوقف على ظروف كتير انا معرفهاش

جروب رابطه هيونداى اكسيل على
Facebook
اضغط هنا
-------------------------
للبيع قطع غيار السيارة هيونداى اكسيل
وكل السيارات الكورى
اضغط هنا
--------------------------
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات والمسلمين والمسلمات الاحياء منهم والاموات

سيد عصام
قديم 19-05-2012, 05:02 AM
الصورة الرمزية Elsebily
Elsebily Elsebily غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Communication engineer
هواياتي: Playstation 3

Elsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud ofElsebily has much to be proud of
افتراضي رد: سؤال مهم يا ريت أى حد يجاوبنى عليه ... او نتناقش سوا لغاية ما نوصل لحل

انا شخصيا لو انا هركن قدام العماره عادي جدا انا ماليش علاقه بالمحل ياما محلات كتير والعربيات راكنه قدامه ومش من حقه يمنع حد من سكان العماره انه يركن اهم حاجه انك متوقفش الشارع او ميكنش الشارع مثلا تلت حارات وناس واخده اليمين والشمال يركنو فيه

You are my City My only City
You make me happy when skies are grey
You'll never know just how much I love you So please don't take my City Away
قديم 19-05-2012, 08:31 AM
الصورة الرمزية mohamed elshahat
mohamed elshahat mohamed elshahat غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed
التخصص العملى: Faculty Of English Commerce
هواياتي: Cars

mohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond reputemohamed elshahat has a reputation beyond repute

لا طبعا حقك مادام قدام بيتك او عمارتك
قديم 19-05-2012, 11:58 AM
الصورة الرمزية mhamdy75
mhamdy75 mhamdy75 غير متواجد حالياً

mhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond reputemhamdy75 has a reputation beyond repute

طبعاً مش من حق أى حد يمنع أى حد من إنه يركن فى أى مكان

وجيرانى مش بيحبوا الحته دى عشان بركن عربيتى عند بيتهم

وبيحطوا حجارة وبشيلها فى شنطة عربيتى وارميها

واتكلمنا كتير وبساطه شديدة بسألهم سؤال :

هو حضرتك لما اشتريت الشقة قالولك ليك 10 متر فى الشارع ؟؟؟؟؟

أو لما يقولى المكان ده بتاعى أقوله هات اللى يثبت الكلام ده

أو أقوله متفقين خلاص الشارع قدام عمارتكم يشيل مكان ل3 عربيات

وعمارتكم فيها 9 عربيات فلو شفت عربيه منهم راكنة فى أى حته فى الشارع غير قدام عمارتكم

هاتصرف
ساعتها براحتى

--------------

وكان فى صيدلية حاطط حجارة عشان ماحدش يركن والمكان ده يساع 3 عربيات

شيلت الحجارة فى الشنطة برضو وسيبتله واحد بس اللى قدام باب الصيدلية

موضوع قوى جداً ياباشا وتشكر عليه

خصوصا مع انتشار ظاهرة وضع الحجارة أو مواسير الحديد وخلافه

مهندس / محمد حمدى

https://www.facebook.com/timoncito
انا عضو فى جروب اسبرانزا للجميع

https://www.facebook.com/groups/Speranza4all/