العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > جريت وول Great Wall

جريت وول Great Wall جريت وول Great Wal شركة السور الصين العظيم للسيارات هي الشركة المشهورة من أكبر الشركات لسيارات في الصين من اهم الموديلات GWPERI, COWRY, HOVER, SAFE, SING, PEGASUS, WINGLE, DEER, SAILOR, SOCOOL

قديم 08-04-2012, 06:30 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider
Sky_Rider Sky_Rider غير متواجد حالياً
من انا؟: كان نفسي اطلع طيار .. طلعت مدير نظم معلومات .. :)
التخصص العملى: مدير قسم نظم معلومات
هواياتي: الطيران و علومه - السيارات وكل ما يخصها

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
للاهمية شارك بتجربتك او معلوماتك عن ال جريت وول Great Wall

نفسي حد يقولي اخبار ال كوول بير ايه Cool bear
قطع الغيار عاملة ايه .. و كيلها .. ادائها .. مدى انتشارها ..
لو عندك اي معلومة عن تجربة .. او معلومة مؤكدة من صديق او شخص يملكها .. متبخالش بيها على ( مصر موتورز ) .. شكرا
قديم 09-04-2012, 08:09 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider

Sky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to beholdSky_Rider is a splendid one to behold
افتراضي رد: شارك بتجربتك او معلوماتك عن ال جريت وول Great Wall

42 مشاهدة ...و 0 مشاركة .... ايه محدش يعرف عنها حاجة ؟؟؟
قديم 10-04-2012, 04:43 PM
ايمن الشريف ايمن الشريف غير متواجد حالياً

ايمن الشريف is on a distinguished road

اشتريت جريت وول بيرى فى أكتوبر 2010 وللأمانه سياره ممتازه وعاليه عن الأرض وثابته فى السرعات العاليه وسافرت بيها كتير لأنى عايش فى قنا ..رحت البحر الاحمر والقاهره والسويس..وكمان شكلها حلو..تشبه النيسان اكس تريل بس على صغير...نيجى بقى لعيوبها..قطع الغيارغير متوفره بره التوكيل...ولما تسأل عن حاجه فى التوكيل متلقيش رد شافى..وبعد السؤال والاتصال أكثر من مره ممكن تتوفر قطعة الغياربعد مده كبيره...وبسعر غالى جدا...أنا مش عارف ليه الوكيل مش مهتم بالعربيه دى وبقطع غيارها..والله ممكن تنتشر أكتر من الاسبرانزا113 لأن جودة تقفيلها متحسش انها صينى....والعربيه معايا حاليا وبافكر أبيعها علشان موضوع قطع الغيار...ملحوظه :اللى يعرف حد شغال فى قطع غيار البيرى ياريت يبلغنى..لأنى محتاج طرمبة مياه وطقم سيور وفلاتر هوا وزيت وبنزين..وفانوس شبوره خلفى شمال وفانوس شبوره أمامى شمال.. وطقم مساعدين أمامى (أوالجلدبتاعهم..لأنى بسمع صوت خفيف ناحية المساعد الأمامى الأيمن ..مع خالص الشكرلكل الأعضاء..أخيكم أيمن الشريف -قنا م/01118404498
قديم 10-04-2012, 06:06 PM
الصورة الرمزية Sky_Rider

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمن الشريف مشاهدة المشاركة

اشتريت جريت وول بيرى فى أكتوبر 2010 وللأمانه سياره ممتازه وعاليه عن الأرض وثابته فى السرعات العاليه وسافرت بيها كتير لأنى عايش فى قنا ..رحت البحر الاحمر والقاهره والسويس..وكمان شكلها حلو..تشبه النيسان اكس تريل بس على صغير...نيجى بقى لعيوبها..قطع الغيارغير متوفره بره التوكيل...ولما تسأل عن حاجه فى التوكيل متلقيش رد شافى..وبعد السؤال والاتصال أكثر من مره ممكن تتوفر قطعة الغياربعد مده كبيره...وبسعر غالى جدا...أنا مش عارف ليه الوكيل مش مهتم بالعربيه دى وبقطع غيارها..والله ممكن تنتشر أكتر من الاسبرانزا113 لأن جودة تقفيلها متحسش انها صينى....والعربيه معايا حاليا وبافكر أبيعها علشان موضوع قطع الغيار...ملحوظه :اللى يعرف حد شغال فى قطع غيار البيرى ياريت يبلغنى..لأنى محتاج طرمبة مياه وطقم سيور وفلاتر هوا وزيت وبنزين..وفانوس شبوره خلفى شمال وفانوس شبوره أمامى شمال.. وطقم مساعدين أمامى (أوالجلدبتاعهم..لأنى بسمع صوت خفيف ناحية المساعد الأمامى الأيمن ..مع خالص الشكرلكل الأعضاء..أخيكم أيمن الشريف -قنا م/01118404498
والله مشكوريا ايمن ... وانا فعلا بعتقد ان العربيات الجريت وول من انضف الصيني .. نفسي اجيب ال كوول بير بس خايف من قطع الغيار و اسعار الوكيل ... و على فكرة المساعدين و الجلد و القطع الداخلية ... اكيد هتلاقي زيهم برة التوكيل ..مش شرط نفس الموديل .. الحاجات ديه بالمقاس و مسامير وقواعد التثبيت ممكن تلاقيهم متوائمين مع سيارات تانية نفس الحجم .. المشكلة في قطع الغيار الخارجية ... وربنا معاك
قديم 13-04-2012, 02:50 AM
الصورة الرمزية YahiaAshraf
YahiaAshraf YahiaAshraf غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بالأكادمية العربية للعلوم و التكنولوجيا و النقل البحرى بالاسكندرية
هواياتي: السيارات - الكمبيوتر

YahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond reputeYahiaAshraf has a reputation beyond repute

الجريت وول عموما مش منتشر بالشوارع المصريه
و هى كعربيه كويسه

انا كونت روحت شوفت الهوفر فى المعرض و عجبتنى
تقفيل الشركه البافاريه اللى بتقفل البى ام دبليو

بس للاسف جريت وول عموما مش واخد حظه فى مصر

بالنسبه للجريت وول كولبير انا كونت ناقل عنها موضوع جميل اوى شوفه

http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=77349

تحياتى

HPPY BUS