العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > فيات FIAT > 128 FIAT

قديم 16-12-2011, 03:08 PM
الصورة الرمزية Hosam Hegazy
Hosam Hegazy Hosam Hegazy غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Freelancer Photographer
هواياتي: Photography And Drifting

Hosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of lightHosam Hegazy is a glorious beacon of light
افتراضي مساعده بخصوص الطارة السبور

انا معاية 128 اللي هي فوانيسها مدورة 1976 و عايز أركبلها طارة سبور و كنت عايز أعرف سعرها و انواعها و عيوبها لاني كنت سمعت اني لو انا لافف الطارة و دوست بنزين و انا ممور العربية او معشقها الطارة بترجع تانى لوحدها فهل ده صح ؟
و كنت عايز أركب أربعة ازاز كهرابء ورا وقدام و و سنتر و وحدات رفع و انذار و أركب تابلوه جديد فياريت تقولولي على أسعار الحاجات دي و مميزاتها و عيوبها
و أسف للاطالة
قديم 16-12-2011, 03:13 PM
mameluk
Guest

افتراضي رد: مساعده بخصوص الطارة السبور

Could it be alright that will put thing about this in my small personal weblog if I post a reference to www.masrmotors.com ?
قديم 16-12-2011, 09:27 PM
الصورة الرمزية sharooo
sharooo sharooo غير متواجد حالياً
من انا؟: سعادتي في مساعده الناس وحل مشاكلهم المستعصيه
التخصص العملى: الاشراف على شركات صيانه وعمرات محركات الديزل
هواياتي: صيانه السيارات-تكنولوجيا محركات البنزين والديزل-الكره الطائره

sharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond reputesharooo has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الطاره الاسبور مش هي الي بترجع من نفسها بعد لما تحود...احتكاك الاطارات بالارض هو الي بيرجع الطاره.اضبط العفشه والزوايا والكوتش هتلاقي الدنييا زبطت
انا سمعت ان الطاره الاسبور ليها مشاكل وبتسبب حوادث لان الي سايق سعات مش بيملكها على السرعه العاليهنظرا لحجمها الصغيرونظرا لسوء حاله الطريق
ايضا انا سمعت ان الطاره الاسبور قلبها بيفووت من عند المشرشر بتاع القطمه مما يسبب فقد كلي في التحكم بالسياره في لحظه(ممكن مثلا لو كلت مطب شديد او بلاعه..)
حاجه كمان..لو ركبت طاره اسبور هتلاقي الدركسيون بقا تقيل شويه هقولك ليه:
انت بتاخد من عزم دراعك عشان تلف الطاره وكل ما قطر الطاره كبركل ما العزم الي بيولده دراعك بيكبر..ف لما تقلل قطر الطاره هتحتاج عزم اكبر عشان تلففها
عشان كده الطاره بتاعه الاتوبيس مثلا بتكون كبيره..

اتق لله حيثما كنت...واتبع السيئه الحسنه تمحها...وخالق الناس بخلق حسن
اللهم احسن وقوفنا بين يديك ولا تخزنا يوم العرض عليه
اللهم اغفر لنا ولوالدينا ولمن له حق علينا
قديم 16-12-2011, 11:01 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

بص انا عارف الجو اللى حضرتك عاوز تعملة فى العربية ومتخيلة
بس سيبك من موضوع الطارة دة لان كل الموجود صينى ردىء جدااااااااا وبيلعبو بارواح الناس والبديل موجود فى طارة شكلها حلو اوى وحجمها كمان مناسب وفيها علامة كلاس من المنتصف وخامتها حلوة ونوعها تركى هى مشهورة اوى وموجودة كتير فى المحلات بـ 70 جنية تقريبا وفيها ميزة انها بترجع الاشارات انما الاسبور مش بتعمل كدة
بالنسبة للزجاج الكهرباء عاوز بس اقترح عليك فى الاول انك تركب ازاز امامى بتاع المعدل شكلة احلى وهو بدون الهواية وساعتها ممكن تركب مرايات الشاهين العادية او بتاعة الـ 2005 دى نمرة واحد
نمرة اتنين هاتجيب من الوكالة ارع مكنات بتوع تيوتا هايعملو حوالى 450 جنية
السنتر عادى جدا هاتجيب طقم بيتباع فى علبة بـ 120 جنية بس من راى ولزوم الدلع هات مكنة زيادة كمان وركبها فى الشنطة وتعملها مفتاح فى التابلوة تفتح بية الشنطة بيكون مردودها حلو اوى
بالنسبة للتابلوة ونصيحة من اخوك متجبش بتاع المعدل خليك فى الاصلى بتعها خامتة جميلة اوى وفبريكة العربية كدة

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا