العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > BMW

BMW رغم ما تعرضت له الشركة من ازمات كثيره اخرها ازمة شرائها لروفر الانجليزية الا انها مازالت تؤكد على ريادتها فلسلفتها الخاصة فى سيارتها التى تجمع بين الجمال متعة الاداء اشترت حقوق رولز رويس الانجليزية بالاضافة الى مينى ومن اشهر سيارتها BMW X5 X3 M6 M5 7 series - 5 series - 3 series

قديم 25-10-2011, 02:03 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute
جديد بى ام بتستهبل يا جدعان

انا بصراحة مش عارف افهم بى ام عملت الحوااااااااااااااار الجااااااااااااااااااااام د ده كله ليه اصلاً

شوفو الفيديو الاول

حوار جامد جداً مفيش شك وكمتخصص فى الكمبيوتر اقدر اقولكم ان تنفيذه يعنى جهد جبار فى تحليل كل عمليات الصيانة ورسمها بشكل مجسم وادخالها لبرنامج العرض وده على كل موديل فى كل عمليات الصيانة يعنى شغل سنين

طب ليه برضو علشان ادرب الميكانيكيين الجدد بطريقة ظريفة لطيقة يعنى ؟
ولا علشان المستخدمين نفسهم يشتروها كنوع من الروشنة وبرضو لاشباع رغبات المستهلكين من اتباع مبداء اصنع بنفسك

ولا هى بى ام عايزة تقعد الناس وخلاص

طب بزمتك لو انت دخلت مركز خدمة ولقيت الصنايعية كلهم لابسين النضارات ديه وشغالين فى العربيه هتعمل ايه

انا حاولت اخد الموضوع جد ودورت على تفاصيل اكتر وده اللى لقيتة
التكنولوجيا اسمها
BMW Augmented Reality

BMW research projects - virtual world meets reality.
In future, the real world is set to combine with the virtual at BMW Service. BMW Augmented Reality creates this bridge and extends the real world by adding virtual information. BMW Service is planning to use this technology as a means to assist BMW Service staff in their highly demanding technical work.
http://www.bmw.com/com/en/owners/ser...duction_1.html

http://www.bmwblog.com/2009/09/03/bm...ented-reality/

وده عن تطبيقات التكنولوجيا عموماً وخارج نطاق السيارات او بى ام

http://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality

وده رابط الفيديو

http://www.bmw.com/com/en/_teaserpoo...?download=true

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 30-09-2012 الساعة 04:53 AM
قديم 25-10-2011, 02:07 AM
الصورة الرمزية mido_00750
mido_00750 mido_00750 غير متواجد حالياً

مسئول الدعم الفنى
من انا؟: الحزين
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: الكمبيوتر والانترانت ومتابعة كل ماهو جديد

mido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud ofmido_00750 has much to be proud of
افتراضي رد: بى ام بتستهبل يا جدعان

والله يا صديقى ، لو انا دخلت مركز صيانة ولقيت النظارة دى حخد النظارة واجرى طبعاً
لانى كدة حبقى رحمت نفسى من صيانة البى ام المبالغ فيها .

ُ
Eng.Mohamed Esmail

قديم 25-10-2011, 02:09 AM
الصورة الرمزية AbOnOrA
AbOnOrA AbOnOrA غير متواجد حالياً
Aِِbo(Nora&Islam&Judy)
Wael Magdy Salah
من انا؟: ابو نورا واسلام
التخصص العملى: IT Consultant
هواياتي: Computers, Automotives

AbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond reputeAbOnOrA has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mido_00750 مشاهدة المشاركة

والله يا صديقى ، لو انا دخلت مركز صيانة ولقيت النظارة دى حخد النظارة واجرى طبعاً
لانى كدة حبقى رحمت نفسى من صيانة البى ام المبالغ فيها .

اخر موضوعاتى
قريباً تقرير وتجربة اداء دايهاتسو تريوس * تويوتا راش

قديم 25-10-2011, 02:58 AM
الصورة الرمزية crime
crime crime غير متواجد حالياً
من انا؟: متخصص توظيف سيارات وومركز خدمه معتمد كيا
التخصص العملى: مروج سيارات للسفارات وشركات السياحه والهيئات الحكوميه
هواياتي: .جديد السيارات .الكتب سماع القران الكريم

crime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond reputecrime has a reputation beyond repute

ايه الكلام الكبيير ده
جامد جدا الحوار ده
بس الاجمد مجهودك يا وائل باشا
تقبل تحياتى
قديم 25-10-2011, 03:32 AM
الصورة الرمزية HaMaDa-ToUBaR
HaMaDa-ToUBaR HaMaDa-ToUBaR غير متواجد حالياً
من انا؟: Egyptian man, like all young people seeking to elevate himself and gain more experience and friends
التخصص العملى: Currently the Faculty of Commerce, Mansoura University, but after like that God knows
هواياتي: Computers, networks and social relationships

HaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond reputeHaMaDa-ToUBaR has a reputation beyond repute

والله يا ابو نورا انا الفيديو خلص وفضلت متنح ودامة كدة ربعاية علشان استوعب الموضوع دة

بجد انا مش عارف اقول اية ع الناس دى ......... شغل بجد وابتكار فوق الوصف

بس فعلا حاجة زى كدة هتوفر وقت تدريب العمال وهتسهل الوصول للعطل وهتأكد ان الشغل يطلع مضبوط

شكرا يا ابو نورا ع التعقيد وع الجديد الى دايما متابعنا بية

HaMaDa-ToUB@R

01000902024