العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > مرسيدس

مرسيدس Mercedes مرسيدس بنز الجناح الاوربى للعملاق دايملر كرايسلر وتضم شركات مايباخ الفاخرة ومينى المدمجة من اشهر سياراتها B150 E-CLASS CLS CLK S-CLASS CL

قديم 22-08-2011, 07:19 AM
revoo revoo غير متواجد حالياً

revoo will become famous soon enough
للاهمية استفسار عن E200

بسم الله الرحمن الرحيم والصلاة والسلام على نبينا محمد وأله وصحبة أجمعين . ممكن الأجابة من أهل الخبرة والمشورة فى المرسيدس . عايز أركب مرسيدس مستعمل من بداية موديل 1996 الفئة E200 حتى الموديل 2004 أو 2005 ان كانت متماشية مع ظروفى المالية . ومعاية 250000 جنية ومش عايز أركب مرسيدس غير ال E ومن بداية موديل 1996 . ممكن أعرف اية الموديل المناسب مع المبلغ اللى معاية وفى نفس الوقت عايز أعرف تكاليف قطع الغيار بتاعت الموديل دة هل غالية ومقدرش عليها واللا فى الامكان الصرف عليها علما بأن دخلى الشهرى فى حدود ثلاثة ألاف جنية تقريبا . وعلى ضوء ما سبق ممكن أركب موديل 1996 مثلا ويكون معاية باقى من الفلوس عشان لو احتاجت السيارة شىء فى يوم من الأيام , أقدر عليها بدل ما أحط كل فلوسى فى السيارة وأقعد جنبها أغنى ظلموة ومقدرش أنسى انها مهما كانت هية برضة مستعمل وأكيد هتحتاج مصاريف . فى نفس الوقت أنا بحب المرسيدس ومش عايز أبعد عنها . هل ممكن أهل الخبرة يدلونى أعمل أية فى الموضوع دة ولكم جزيل الشكر

قديم 19-09-2011, 05:56 PM
الصورة الرمزية كوبرا الملك
كوبرا الملك كوبرا الملك غير متواجد حالياً

كوبرا الملك is on a distinguished road
افتراضي رد: استفسار عن E200

السلام عليكم ورحمة الله
أنا كمان عايز أجيب عربيه E200 وسامع كلام كده بيقولو من 160 الف جنيه لحد 190 الف مش عارف صح ولا لاء !!! + بالنسبه للصيانه وقطع الغيار أنا أعرف أن لغاية مو 2000 تقريباً قطع الغيار متقاربه واللى بيكون أسعاره مرتفعه ده لانه موش بيتغير كل سنتين ولا حتى 5 سنين أنا معايا مرسيدس معدل مو 78 الحمدلله أول عمره ليها كانت فى 2003 وماشاء الله 10/10
قديم 20-09-2011, 08:11 PM
الصورة الرمزية خالد السيد على
خالد السيد على خالد السيد على غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان بسيط لكن لا انحنى الا لربى
التخصص العملى: مهندس كهرباء قوى
هواياتي: كل شيئ يرضى الله

خالد السيد على will become famous soon enoughخالد السيد على will become famous soon enough

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
لو انت غاوى المرسيدس فعلا يبقى مدورش على المصاريف
بس انصحك اركب عربيه مظبوطه من الاول وهى هتريحك وهتخدمك
وغير ذلك هتتعبك لان الالمانى لو مكنش ظابط بيكون مشاكله كتير
اما اذا كانت عربيه تمام هتمتعك فى السفر
لان الالمانى ملك الطريق وبالذات فى السفر الطويل
تقبل تحياتى
قديم 06-11-2011, 08:58 PM
Al-Motaheda Al-Motaheda غير متواجد حالياً

Al-Motaheda is on a distinguished road

السلام عليكم بص حبيبي لو انته حابب تجيب سيارة 210 اللي يسمونها عيون فانصحك بالموديل 240 اللي من خلاله هتحس انك راكب سيارة محترمة لكن من وجهة نظري ابعد عن 200 لانها مش مجدية زي 240 يعني هتحس انها ضعيفة نوعا ما خصوصا في الطلعة بتاعتها لكن اذا كانت قدراتك لا تسمح ب240 فعليك ب94 زلموكة 94 فانها افضل انواع الزلموكة اضافة الي انها اقوي من العيون 200 في وجهة نظري والله الموفق

مع خالص تحياتنا: المتحدة لخدمة سيارات ركوب مرسيدس بنز

الكلمات الدليلية
e200