العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتدى الصيانة و اﻹصلاحات > منتدى الصيانة العام

منتدى الصيانة العام أى مشكلة فنية تواجهك ضعها هنا

قديم 10-07-2011, 05:34 PM
الصورة الرمزية mar mar
mar mar mar mar غير متواجد حالياً

مشرفة العام و منتدى البنات
من انا؟: :)
التخصص العملى: سكرتيره تحرير اب تيم
هواياتي: الشعر والكتابه عموما

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute
حصرى اسعار الزيوت ومدتها

ايه هو الزيت
الزيوت تعتبر زي الدم في جسم الاسنان من غيرها العربيه تبوظ وبيتوقف عليها العمر الافتراضي بتاع المحرك وكفائه العربيه
ونجحت لبحوثات في تطوير الزيت وطويل عمره لكي يحتفظ بخواصه الفزيائيه والكميائيه اطول فتره ممكنه فاصبح من الممكن انه يقعد فتره طويله من غير ما يتغير
مم ادي الي وجود وفره في استهلاك الزيوت واطاله عمر العربيه وكفائتها

استخدماته
وزيت العربيات غير ان المصريين بيقلوا بيه ساعات في مطاعم الفول والطعميه الا انه برضوا بيستخدم لتزيت الالات اللي فيها حركه علشان تقلل الاحتكاك والتاكل بين الاجزاء

البيانات اللي بتبقي موجوده علي علبه الزيت
لازم ناخد بالنا من البيانات اللي علي العلبه علشان ميتعرضش اي حد للغش او اسائه استخدام الزيت ده اللي هي بتكون
1- درجه الزيت طبقا لادائه ولزوجته والغرض من استخدامه
2- توضيح الحجم الصافي باللتر
3- وضع اسم المنتج او علامه تجاريه ان وجدت
4- ووضع اسم بلد المنشأ
5- وضع تاريخ الانتاج
6- وضع رقم الدفعه

اسعار الزيوت في مصر

الموضوع متجدد ان شاء الله بيكم وبتجاربكم وارائكم عن الزيوت
رئي المستهلك اهم من الصانع
منتظره مشاركتكم واراكم وتجاربكم

انا صوتي لخالد علي
http://www.youtube.com/watch?v=cPMgY...&feature=share
قديم 10-07-2011, 06:11 PM
tham1010 tham1010 غير متواجد حالياً
من انا؟: شاب
هواياتي: الكمبيوتر والعربيات

tham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond reputetham1010 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اسعار الزيوت ومدتها

مشكور /// التكامل جيد يا اخى لقد عملت اليوم موضوع عن الزيوت ايضا وكله فى النهاية لفائدة المنتدى
قديم 10-07-2011, 07:36 PM
corsair
Guest

الله عليكي يا مرمر موضوع هايل تسلم ايدك

انا عن نفسي بحط فيسكو 3000 جميل جدا وانا جربت موبيل وشيل ولقيت مفيش فرق ما بينهم وبين الفيسكو حتي الفيسكو لزوجته كويسه لكن موبيل وشيل لزوجته بتخف بسرعه
قديم 12-07-2011, 06:20 PM
الصورة الرمزية mar mar

mar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond reputemar mar has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tham1010 مشاهدة المشاركة

مشكور /// التكامل جيد يا اخى لقد عملت اليوم موضوع عن الزيوت ايضا وكله فى النهاية لفائدة المنتدى
شفتوا جميل جدا وهو ده المطلوب اننا نكمل بعض علشان كلنا نستفيد شكرا علي مرورك

انا صوتي لخالد علي
قديم 12-07-2011, 06:21 PM
الصورة الرمزية mar mar

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة corsair مشاهدة المشاركة

الله عليكي يا مرمر موضوع هايل تسلم ايدك

انا عن نفسي بحط فيسكو 3000 جميل جدا وانا جربت موبيل وشيل ولقيت مفيش فرق ما بينهم وبين الفيسكو حتي الفيسكو لزوجته كويسه لكن موبيل وشيل لزوجته بتخف بسرعه
تسلم يا كورسير
:CH UBBY~36:

انا صوتي لخالد علي