العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > السيارات التجارية > الدبابة

الدبابة شيفروليه الدبابة قسم السيارة التجارية فئة بيك أب أو ربع نقل

قديم 07-06-2011, 11:23 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي اللي مايجبش الجامبو ذنبوا علي جنبوا

كلنا عارفين وحش النقل المتوسط الجامبوو غول النقل اسعاف الفاكهه زي ما بيطلق عليها اصحاب الوكايل استطاعت شيفروليه بناء اسم وعلامة تجارية تستحق الثقة، ولهذا فالشركات تعتمد على شيفروليه في تأسيس أساطيل التوزيع. ويرجع الفضل في ذلك لشدة تحملها و وفوة أدائها واستمراريتها تحت أكثر الظروف مشقة.
ولأنها قد صممت للخدمة الشاقة ، فقد وفرت لها شركة جنرال موتورز العديد من التقنيات التي تضمن حماية الجسم الخارجي لها ، فالشاسيه مثلاً يتم عزله ودهانه كهربائياً بنظام " الإلبو" مما يطيل عمره الافتراضي ويحميه من الصدأ ، ليتم الاعتماد عليه لعدة سنوات قادمة.
ودي المواصفات الفنيه ليها

قديم 08-06-2011, 03:22 PM
الصورة الرمزية BASSEM BESO
BASSEM BESO BASSEM BESO غير متواجد حالياً
من انا؟: واحد من الناس
التخصص العملى: نائب مدير بأحدى المصانع
هواياتي: السيارات والكمبيوتر

BASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond reputeBASSEM BESO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي مايجبش الجامبو ذنبوا علي جنبوا

شكرا ياابوحميد على موضوعك بس كنت عايز الفت نظرك لحاجه صغيره بحكم اشرافى وانا فى مصنع والدى على النقل و الشحن والعربيات الجامبو
الجامبو هى ملك النقل لكن هزود كام معلومه صغيره من خلال ان اشتريت للمصنع عندنا من 8 شهور عربيتين :
- فى عربيه اقل من دى 1600 سى سى ودى ماتورها تعبان جدا جدا وميشلش اى حموله وغالبا بتكون تتعمل تلاجه

- احسن حاجه فى الجامبو عموما هى الشاسيه متحمل جدا جدا
- توفير استهلاك السولار .
- حاجه حلوه اوى بقى ان كل موديل من الجامبو يطلقوا عليه السواقين عموما لقب يعنى مثلا عند الشكل الجديد بتاع 2011 اسمه ابو الغضب ذى اللى فى الصوره دى

لّا إِلَهَ إِلاَّ أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ
قديم 08-06-2011, 04:01 PM
hyundai2005 hyundai2005 غير متواجد حالياً
من انا؟: احمد حمدي
التخصص العملى: محاسب
هواياتي: قياده ومتابعه السيارات

hyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond reputehyundai2005 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اللي مايجبش الجامبو ذنبوا علي جنبوا

هههههههههههه حلو ابو الغضب دي فاكرتني بمازنجر هههههههههه
تسلملي يا بسيو والف شكر علي اضافتك الرائعه وفعلا العربيه دي الشاسيه منها افضل بمليون مره من الطبليه
قديم 04-01-2014, 12:19 PM
محمود سعيد عامر محمود سعيد عامر غير متواجد حالياً

محمود سعيد عامر is on a distinguished road
للاهمية رد: اللي مايجبش الجامبو ذنبوا علي جنبوا

السلام عليكم لو سمحت انا عاوز اعرف الفرق بين انواع السيارات النصف نقل فئةNQR71R --NPR66L-66P--NKR55E2-NPR لان انا عاوز اشترى جامبو ايسوزو او شفروليه اشتغل بها وايهما افضل وكام السعر