العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 23-12-2010, 03:22 PM
الصورة الرمزية ironheart
ironheart ironheart غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Engineer
هواياتي: CARS & COMPUTER

ironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond reputeironheart has a reputation beyond repute
افتراضي اريل الكهربا

سؤل هل ممكن اركب اريال كهرباء فى لانوس هاف ابشن

ONE DAY YOU WILL SEE MY PLACE IN THE WORLD OF HISTORY
قديم 23-12-2010, 09:41 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute
افتراضي رد: اريل الكهربا

ممكن طبعا والموضوع غير مكلف جدا الاريال صناعة تيوانى دة محترم جدا و 120 جنية وكويس اما الكورى وبرضو هايل جدا دة 165 جنية ولو عايز الاصلى بيعلاة شوية كمان بس مس عارف السعر بضبط وطبعا حوالى 5 متر سلك وشريط لحام وكلبسات ودة طبعا دة كلة عند الكهربائى وبيحسبو فى السعر ومصنعية 20 جنية التكاليف دى بالضبط وانا متاكد جدا والف مبروك

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 23-12-2010, 10:05 PM
mesho70 mesho70 غير متواجد حالياً
من انا؟: ابو احمد وشهد
التخصص العملى: مهندس مساحة

mesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond reputemesho70 has a reputation beyond repute

انا سبق ان ركبت اريال كهرباء فى اكسنت وكان تايوانى ب 200 جنية تقريبا ً من حوالى 5 سنوات
ولكن لة عيوب اذكرها لحضرتك :-
- لابد من عمل زرار فصل لة حتى يعمل مع الراديو فقط للحفاظ علية وهذا يتطلب وجود مكان للزرار بالسيارة
- نتيجة تعرضة للشمس فعرضة لتلف السير ( الواير البلاستيكى ) الداخلى وصعب الحصول علية لان سعرة 35 وفى الغالب نوعيات مختلفة
- موجود فى الفيرنا ويفترض ان الاصلى ولكن سريع التلف وبسهولة وثمنة بالتوكيل 1000 جنية فما بالك بالموجود بالخارج لا يتجاوز 200 جنية
ملحوظة :-
قمت بتركيبة من اكثر من 5 سنوات وقد تكون الامور اختلفت اللآن وان كنت فى النهاية اعدت تركيب الإريال العادى بعد حوالى 3 سنوات من تركيبة واعتقد انها فترة معقولة
قديم 24-12-2010, 02:54 PM
الصورة الرمزية محمود زيزوو
محمود زيزوو محمود زيزوو غير متواجد حالياً
التخصص العملى: مشرف مبيعات بشركة مستلزمات طبية ومشرف رعاية طبية

محمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond reputeمحمود زيزوو has a reputation beyond repute

بص يا استاذنا الاريال التيوانى دة انا فعلا جربتو عند ناس كتير وهو كويس جدا وعندنا فى حلوان اغلب الكهربائية بستعملو لانة رخيص وامكانياتة هايلة ولو حضرتك مش مقطنع بية ممكن تجيب كورى كويس جدا وهايل ولو عايز تجيب اصلى يبقى احسن واحسن بس ودى مسئلة ازواق واما بالنسة للزرار الخاص الكلام دة مش مش موجود لانة طبعا بيتوصل باسلاك داخلية مع زرتشغيل الكاسيت ولو حضرتك اكيد عملت الموضوع دة عند كهربائى من زمان ممكن ميكونش عارف بيتوصل ازاى فى كهرائية كتير مش عارفين وبيعمل مفتاح فى الطبلوة ودة طبعا غلط جدا لو هتروح لكهربائى قولو عايز اوصلو على الكاسيت عند فتح الكاست يعمل وعند الغلق ممكن لو قالك ماشى توكل على اللّة ولو قال غير كدة شوف غيرة على طول

من كان يؤمن بالله واليوم الاخر
فليقل خيرا او ليصمت
قديم 24-12-2010, 03:14 PM
الصورة الرمزية ahmedsherif1990
ahmedsherif1990 ahmedsherif1990 غير متواجد حالياً

ahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond reputeahmedsherif1990 has a reputation beyond repute

لو حضرتك عايز حل عملى و رخيص عليك بالايريال الاكترونى اللى بيتلزق فى الزجاج و سعره 15 ج و بيلقط كويس و مش محتاج وصلات كتير و كمان عمره الافتراضى كبير + انه بيكون جوه العربية يعنى محدش يكسره او يسرقه