العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > تعديل السيارات والاكسسوارت > أطقم الصوت والمالتى ميديا

أطقم الصوت والمالتى ميديا منتدى خاص بتعديلات اطقم الصوت الكاسيت وال CD وال DVD وشاشات العرض وجميع نظم المالتى ميديا والصوتيات

قديم 25-08-2010, 04:45 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold
افتراضي الحر و اسطوانات الام بي 3 و الاوديو

دلوقتي انتم عارفين ان اسطوانات الام بي 3 بتهنج في الحر و بتقعد تسف كده و تجري بسرعة و تقطع و تعمل حاجات غريبة .. هل في طريقة للتخلص من ده؟؟ و هل الاوديو بيعمل نفس الكلام ده؟!
قديم 30-08-2010, 04:42 PM
الصورة الرمزية mido_4up
mido_4up mido_4up غير متواجد حالياً

mido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the roughmido_4up is a jewel in the rough
افتراضي رد: الحر و اسطوانات الام بي 3 و الاوديو

أنا عندى نفس المشكله و مش عارف اعمل ايه

اللهم ولى أمورنا خيارنا و لا تولى أمورنا شرارنا
قديم 05-09-2010, 02:35 PM
الصورة الرمزية Injection
Injection Injection غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان يعيش و يتعايش
التخصص العملى: تانية تجارة
هواياتي: Everything

Injection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond reputeInjection has a reputation beyond repute

بصراحة أنا ماليش خبرة مع سى دى العربية خالص بس أنا عامة هقول على معلوماتى:-

كفاءة السى دى بلاير بتتدهور لوحدها بعد فترة أصلا, ده غير أن الحر بيأثر على قرائته للسى ديهات وخاصة المنسوخة منها, ده غير أن السى دى عدوه اللدود الحر, لأنه بيغير معامل كسر البلاستيك بتاع السى دى للضوء وبيخلى الليزر ينكسر أو ينعكس غلط, وده بيأثر على قراءة السى دى بلاير للسى دى, والمشكلة دى (بعد البحث على النت) مالهاش حل, لأنه لو عايز رأيى بصراحة السى ديهات عهدها مضى زى الكاسييت, ودلوقتى عهد الموسيقى الديجيتال, هات موديوليتور (أم بى ثرى ولاعة) وفلاشة 2 جيجا وريح نفسك وعيش مع التراكات.

بس عامة لو عايز تحافظ على السى ديهات كويس وتخليها معك لفترة طويلة (بس مع الأسف هتبوظ برضه عاجلا أو أجلا), هات البتاعة اللى بيحطوا فيها السى ديهات دى اللى بتسيع 30 أو 50 سيديهاية (مش فاكر أسمها) وحاول كل ماتخرج سى دى تحطه فيها تانى, وخليها بعيدة عن الشمس وحطها تحت الكرسى, ومتلمسش سطح السى دى بصوابعك ولا تحطه على وشه أو تسيبه فى الشمس.

حكمة الشهر: ذاكر تنجح, غش تجيب مجموع

عذرا لقلة تواجدى بالمنتدى, تجارة بقى وأخر شهر بتاع الشغل كله.

قديم 17-09-2010, 07:03 PM
krim71 krim71 غير متواجد حالياً

krim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to beholdkrim71 is a splendid one to behold

انا عندي ترانزمتر بس الفكرة ان الواحد علشان يجيب الاغنية اللي بيبقى عايزها بيطلع عين اهله فواحد الي ان فيه سي دي بلاير بيبقى فيه يو اس بي بيخلص الكلام تقريباً بيقرا فولدرز و كدا مش متأكد تفتكروا اعمل ايه؟؟ هو ب650 تقريباً و صوته هيبقى احلى علشان ده متوصل على طول مش راديو