العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الامريكية > فورد FORD

قديم 12-08-2010, 04:23 PM
egy4arb egy4arb غير متواجد حالياً

egy4arb is just really niceegy4arb is just really niceegy4arb is just really niceegy4arb is just really nice
افتراضي هوا صحيح سحب الفورد سكورت ال 1300 بطة ؟؟ ولا اية

السلام عليكم

دلوقتى انا قررت انى اجيب عربية فورد سكورت 1998 بس مافهاش غلطة

و دلوقتى والدى لسى مكلمنى على عربية فورد سكورت 1998 1300 سى سى كاربيراتير عادى بس مركبلها تكييف ب 3000 جنية و بيقول هاف باور يعنى على سكترا تقريبا لان مافيش حاجة اسمها هاف باور - و فيها زجاج كهربها - و والدى بيقولى حالتها ممتازة جدا لانة بيركبها معاة و هوا جاى من الشغل حوالى سنة اهو و عمرها ماعملت حاجة معاة ولا الراجل اشتكى منها و كمان هوا مستشار يعنى راجل كبير و محترم و اول يد للعربية و مش بتاع فرك ولا كدا

و هيا فبريكا برا و جوا و معاها قطع غيار ب 1500 جنية

كنت عايز بس اعرف اية مميزاتها و عيوبها بعيدا عن مووضوع قطع الغيار لانها ماشاء الله مافهاش مسمار عايز يتغير .

كل الى مخوفنى بس موضوع الحسب دا بيقولو موتور الاسكورت ال1300 سحبة وحش اوى و كمان هوا مركبلها تكييف فحاسس انها هتبقى بطة .

هوا طالب فيها 34000 و طبعا انا عارف ان السعر دا كتيييير اوى عليها هيا المفروض اخرها 30000 لو بحالة ممتازة

بس نقول عشان مركبلها تكييف ناخدها مثلا ب 32000 ولا اية ؟ و ياريت تقولى على موضوع السحب دا

اوعى تروح لنافع اللى فى شارع دمشق لأنه غشاش و نصب على
-----------------------
http://www.masrmotors.com/vb/showthread.php?t=29652
قديم 02-10-2010, 06:35 AM
fordfocus99 fordfocus99 غير متواجد حالياً

fordfocus99 is on a distinguished road
افتراضي رد: هوا صحيح سحب الفورد سكورت ال 1300 بطة ؟؟ ولا اية

من عاشق الفورد للزميل العزيز بص ياباشا لو متردد متشتريش فورد خد بالك الفورد عاوزها
يبقي هاويها تشتري علي طول وانتا بتقول سحب بطة مفيش فورد مابتجريش ومفيش فورد بتنزل من غير تكييف لأن ده كلام مش مظبوط في نوعين أسكاترا عادي وباور وفعلا مافيش حاجة أسمها هاف باور خد نصحيتي وأشتري الفورد دية لان أي قطعة في الفورد لو غيرتها بتقعد سنين
طويلة عشان تغييرها غير أنها 1 - صاج متين
2- ماكنة جراية
3 - عفشة معمرة
وبعدين كفاية أسمها (فورد شركة عريقة ) ومازالت تعطي المزيد أتوكل علي الله ولو عاوز أي قطعة غيار عندي حلها جديد وأستعمال خارج .اميلي focusfocus20102010@yahoo. com
قديم 03-04-2011, 04:24 AM
magidoo magidoo غير متواجد حالياً

magidoo is on a distinguished road
افتراضي رد: هوا صحيح سحب الفورد سكورت ال 1300 بطة ؟؟ ولا اية

انا معايا مكنه 1300 ومشاء الله عليها سحبها عااااااااااااااالى جدا وبتجيب لحد 200ك ومش بكدب عليك اجمل شئ فى العربيه المكنه وموفره جدا للبنزين