العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Accent Verna RB اكسنت فيرنا

Accent Verna RB اكسنت فيرنا Hyundai Accent - Verna - RB جميع اجيال اكسنت وفيرنا Hyundai Accent - فيرنا الجيل 2 Hyundai Accent - اكسنت الجيل 1 Hyundai Accent - نيواكسنت الجيل 3 Hyundai Accent - اكسنت ار بى RB الجيل 4

قديم 12-05-2010, 11:33 PM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of
الفيرنا سياره جيده ام غير جيده ارجوا الافاده

من فترة كبيرة يا جماعة وأنا بسمع أخبار مش حلوة عن الفيرنا بس الكلام مش بفلوس ولاكن من فترة قريبة بدءت أشوف المشاكل دة فعلا فى سيارات أصدقائى وبدأت كمان أقرء على النت من مالكين الفيرنا عن المشاكل اللى فى العربية ولذلك أجد ان العربية تعتبر أسوء سيارة فى مصر دة غير كمان أن سعرها مش رخيص ونسيت أقول أن فى مشاكل فى العربية بتعتبر مشاكل قاتلة زى مشكلة الفرامل ومشكلة عدم أتزان العربية فلو سمحتم أريد أراءكم بحيادية المؤيدين لهذا الكلام يحاولون أن يظهروا لنا المشكل الموجودة فى العربية والمعارضون لهذا الكلام يحاولون الرد على وجود هذة المشاكل

التعديل الأخير تم بواسطة AHMEDCAR ; 18-05-2010 الساعة 10:15 AM سبب آخر: ليتناسب العنوان مع محتوى الموضوع
قديم 13-05-2010, 12:50 AM
الصورة الرمزية bostato
bostato bostato غير متواجد حالياً

bostato is a name known to allbostato is a name known to allbostato is a name known to allbostato is a name known to allbostato is a name known to allbostato is a name known to all
افتراضي رد: الفيرنا أسوء سيارة حديثة فى مصر

يا عم بالراحه شويه كده الناس بتوع الفيرنا هيزعلو اوي.
وبعدين هي متهيألي مش سيئه اوي يعني.
وان كنت باميل للانوس اكتر بأعتبارهم نفس السعر والقدروه وفي تنافس بينهم في السوق
قديم 13-05-2010, 09:57 AM
الصورة الرمزية zoomaa&mizaa
zoomaa&mizaa zoomaa&mizaa غير متواجد حالياً

zoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud ofzoomaa&mizaa has much to be proud of

أنا مش متحامل على الفيرنا ولا حاجة لاكن صدقنى دة رأى كثير من ملاك الفيرنا واحنا مستنيين أراء جديدة تغير الصورة دية بس تكون أراء صريحة وبعدين لما أكثر من واحد عندهم فيرنا يقولوا ان بعد ال 100 كيلو بيبقوا ماشين من غير فرامل يبقى رايك اية
قديم 13-05-2010, 10:25 AM
dr_maged dr_maged غير متواجد حالياً

dr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to beholddr_maged is a splendid one to behold

بص يا باشا بحكم عملى فالشركة بتسلم عربيات فرنا وكل صحابى اغلبهم مستلمين فرنا

لما 90 % منهم يحصل معاهم مشاكل فى الفرامل وحوالى 30 % حصلهم حوادث كبيرة بسبب الموضوع ده و 40 % بسبب عدم الاتزان والباقى ربنا ستر معاهم وخرجوا كويسين و بقوا يستخدموا العربية فقط داخل المدينة وعلى سرعات بسيطة

يبقى اكيد فى غلط فى الموضوع واكيد يعنى العيب مش فى كل البشر دى

يبقى العيب فيييييين
انا وانا راكب مع حد فيرنا ببقى بتشاهد طول الطريق للفرامل تسيب ولا العربيى تتقلب لو جرى بيها شوية

لمحبيين الفرنا بقى انا مش باهجمكم انتم علشان تدخلوا تهاجمونى انا بهاجم العربية يا ريت تفصلوا بين الحاجتين دول ثانيا احنا اكيد خايفيين عليكم فيا ريت تخلى بالكم على نفسكم وانتم راكبين او على سرعات عالية

وشكرا لكاتب الموضوع

قديم 13-05-2010, 11:33 AM
corsair
Guest

انا مش عارف انا بحلم ولا ايه فيرنا ايه اللي بتتقلب وفراملها بتسيب يا رجاله انتو خليتوا الواحد حاسس انه كان راكب بقاله سنيتن توكتوك مش عربيه وبعدين اكيد العيب في الشخص اللي راكب العربية مهمل فيها مش بيغير تيل الفرامل في معاده مش متابع الصيانه معندهوش سينس الفرامل بياخد غرزه علي سرعه عاليه والله يا جماعه انا ماشي بالفيرنا علي طريق الصحراوي الغربي 190 ولا العربيه اتقلبت ولا اتشقلبت ولا فراملها سابت ولا الكلام ده كله ووانا راجع من الطريق الصحراوي الغربي ماشي 160 متواصل لحد ما وصلت اول طريق الفيوم والفرامل استجابتها معايا كويس هيه مش كويسه اوي بس والله انقذتني في كذا موقف محرج يعني وبعدين انا مقتنع ان العربيات ديه كلها عمله زي البطيخه ياما قرعه ياما حمرا ومش كل العربيات هتخرج من المصنع فوره لازم من كل 10 عربيات يخرجوا من المصنع تلاقي 5 فيهم مشاكل لان متنساش ان في مصرين عدماء الضمير مش كلهم طبعا وده سبب ان سمعت مصر في الحضيض من ناحية تجميع العربيات لكن انا شايف ان سعرها مناسب جدا ولو مكنش مناسب مكنتش تشوفها مغرقه البلد بالمنظر ده وتقبل تحياتي