العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA > A 113

قديم 10-05-2010, 09:45 PM
sayed911 sayed911 غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب بكلية الهندسة الفرقة الثالثة مدني
التخصص العملى: مهندس تشييد وبناء

sayed911 is on a distinguished road
افتراضي A113 تاخدها من انهي توكيل احسن

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

انا بس حبيت آخد رأي لاسادة الأعضاء الكرام في شوية حاجات صغيرة
انا إن شاء الله ناوي على شهر 8 اجيب A113 وكنت بفاضل بينها وبين البيكانتو ولكن كا إمكانيات الـ 113 فرمتها .... فا سؤال انا شفت الـ 113 في سمير ريان مع العلم انني لست من محبي هذا التوكيل وقالي انو العربية بـ
السعر 50000
المقدم 20000
الباقي 30000
القسط 738 X 60 شهر بمعنى انو الـ 30 الف اللي ها يبقوا فاضلين عليك ها يبقوا 44280
مصاريف ادارية 443
التأمين 1750
ولكن متكلمتش معاه في حتة الضمان لأنو قالي انو قصص الضمان بتختلف من توكيل لآخر ولكن انا مش متأكد من الحوار ده على فكرة الموديل ده 2010 !!!
ولكن قرأت من يومين في الجريدة انو توكيل المصرية القسط عنده لحد سبع سنين ونصف انا مش بتكلم في المدة الطويلة ولكن الفايدة عندهم 6% اللي هيا عند سمير ريان 9.5 فا كنت عايز اعرف حد يفاضلي بينهم ولو في حد افضل ياريت يساعدني بيه وشكرا ..
قديم 11-05-2010, 08:04 PM
الصورة الرمزية حازم شاهين
حازم شاهين حازم شاهين غير متواجد حالياً

من انا؟: متسامح و حسن النية
التخصص العملى: محاسب

حازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond reputeحازم شاهين has a reputation beyond repute
افتراضي رد: A113 تاخدها من انهي توكيل احسن

انا مش هتكلم عن التقسيط لإن معنديش خبرة فى الموضوع ده
لك إللى أنا متأكد منه إن الضمان على عربيات إسبيرانزا موحد فى كل حتة
و هو 3 سنوات أو 100 ألف كيلومتر أيهما أقرب
سواء إشتريت من لتوكيل أو من موزع أو من معرض عادى
الضمان واحد
قديم 11-05-2010, 10:34 PM
a7med lion a7med lion غير متواجد حالياً

a7med lion is on a distinguished road

لو قربي منك توكيل عيسي اسال فيه لان من فتره كنت عندهم بنجيب لواحد صاحبي ال m 11

وقالولي ان الفايده بقت 6 % وعندهم التقسيط لحد سبع سنين وكمان المفجأه الي كانت ليا ان التأمين اللي هو ب 1700 واكتر مبقا
ش اجباري يعني ممكن متأمنش

فانزل و
شوف هناك وهما هيكونوا احسن علي الاقل عندهم مراكز الصيانه بتاعتهم

بالتوفيق ان
شاء الله
قديم 11-05-2010, 10:54 PM
sayed911 sayed911 غير متواجد حالياً
من انا؟: طالب بكلية الهندسة الفرقة الثالثة مدني
التخصص العملى: مهندس تشييد وبناء

sayed911 is on a distinguished road

طيب ممكن يا استاذ احمد تقولي فين مكان توكيل عيسى ولكن انا برضوا مش فاهم هوا سمير ريان حاطط الشروط دي وبرضوا الناس بتشترى نت عنده ليه ايه الفكرة انو انا واحد عايز عربية بروح ادفع فايدة اعلى وفي زمن اقل وبزنق نفسي ليه مروحش على اي معرض تاني زي المصرية مثلا او الطيران او او او
وشكرا ليك اخي حازم ولكن صيانة الإسبرانزا كلها واحد وكلو بيجيب الـ 100 ألف قبل الـ 3 سنين !! وشكرا لك اخي العزيز
قديم 29-06-2010, 10:40 AM
socialwork socialwork غير متواجد حالياً

socialwork is on a distinguished road

السلام عليكم باشا الموضوع اللي انت بتتكلم فيه مهم جدا بالنسبه ليا لاني الكلام اللي انت بتقولو تقريبا في نفس ظروفي بالضبط يعني هجيب الاسبرانزا a113 وهدفع 20000 مقدم بس للاسف انا مش عارف اجيبها منين لاني عايز يعني فترة تكون 7 سنين مش 5 سنين ومش عايز اجيب مفردات مرتب والكلام دا وللعلم اني موظف علاقات عامة في احدي الشركات الخاصة لاني بصراحة مش حابب اني ادخل الشغل والشركة في اي حاجة من الحاجات دي لانهم بيرفضوها يعني عايزها بصورة البطاقة والبطاقة مكتوب فيها الوظيفة ووصل نور وكمان ممكن الفايدة مش تكون مهمة قوي عندي بس يعني ما تكونشي 20 % ال 9.5 مناسبة ليا وعايز ادفع تقريبا قسط من 500 لــ 600 جنية وفيه حاجة مهمة يا ريت تبعدوني عن البنوك لاني موضوع التحويل للمرتب دا صعب جدا علما بإني عميل في hsbc يعني مرتبي بيتحول عندهم دا نظام الشركة عندي و ياريت حد يرد عليا في اسرع وقت ممكن واشكركم جميعا