مصر موتورز مجتمع السيارات
الرئيسية مشاركات اليوم أكتب موضوع اضف صورة ابحث NewsFeed

العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات اليابانية > متسوبيشى Mitsubishi
منتدى السيارات العام سوق السيارات صيانة سيارات تعديل واكسسوارات مخالفات المرور الأستراحة الاحصائيات
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

قديم 01-04-2010, 07:03 PM   #1
osama_ruan

شكراً: 0
تم شكره 0 مرة في 0 مشاركة
بروفايل osama_ruan's Profile   البومات صور osama_ruan's Photo Album   اضف osama_ruanالى قائمة اصدقائك   جروبات
osama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of lightosama_ruan is a glorious beacon of light
عيوب ومميزات المكواة 2001\2003

اخواني انا ناوي اشتري لانسر مكواة بس ناس كتير مخوفاني منها علي اساس ان فيها عيوب في الكهربا وتاكيفها وحش او ماتور ضعيف ياريت الي يعرف معلومة عن الموضوع دة يفدنا وجزاكم اللة خيرا
من اشهر مواضيع osama_ruan في مصرموتورز

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى و قلة حيلتى و هوانى على الناس انت رب المستضعفين و انت ربى الى من تكلنى؟ الى بعيد يتجهمنى ؟ ام الى عدو ملكته امرى؟! ان لم يكن بك على غضب فلا ابالى اعوذ بنور وجهك الذى اضاءت له الظلمات و صلح عليه امر الدنيا و الاخرة من ان تنزل بى غضبك او يحل على سخطك لك العتبى حتى ترضى و لا حول ولا قوة الا بك
osama_ruan غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 01-04-2010, 07:10 PM   #2
medo akef

الصورة الرمزية medo akef

بروفايل medo akef's Profile   البومات صور medo akef's Photo Album   اضف medo akefالى قائمة اصدقائك   جروبات
medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold
افتراضي رد: عيوب ومميزات المكواة 2001\2003

يا مان الحوار كله شكل قديم موتور فعلا ضعيف يعني انت تقدر تجيب بومه بنفس سعرها اصلا سيبك من المكوه ملهاش سوق ولا محبوبه اصلا
من اشهر مواضيع medo akef في مصرموتورز

قديم 08-04-2010, 01:23 PM   #3
els3edy

بروفايل els3edy's Profile   البومات صور els3edy's Photo Album   اضف els3edyالى قائمة اصدقائك   جروبات
els3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the rough

لا معلش ياميدو انا بختلف معاك في كلامك وممكن انتا نحس اد ايه العربية ده ماسكة سعرها بالرغم من موديلها اللي اخره 2003. انا لسة شاري مكوة من كام شهر وبصراحة ماشية معايا زي الفل اوي ومع التكييف بتحس انها بتكن شوية ( او بتحس بتاثير التكييف عليها لانها 1300 بس مش اللي هي بتموت يعني ) ممكن عادي جدا 120 و 140 مع التكييف. وعلي فكرة ركوبتها حلوة جدا وتحس انها عالية عن الارض جامد اكتر من البومة. ومن ناحية انها مش محبوبة علي فكرة لو نزلت السوق بواحدة مكوة هتلاقيها اتباعت قبل ماتلاقي مكان تركن فيه في السوق. بالاضافة انها كربراتير يعني صيانته في اللذيذ بخلاف الانجكشن وطبعا نفسسسسسسسسسسسسسسس كماليات البومة والاكتر ( راي شخصي ) انها اوسع شوية من البومة مع انهم زي بعض بس تحس ان البومة كنزة شوية او اصغر بنسبة بسيطة. اخيرا الا صاحب الاستفسار توكل علي الله وشوف حالة نضيفة من المكوة واشتري ومش هتندم ابدا علي الفلوس اللي دفعتها بس تبقي تقولي لقيت في حدود سعر كام وان شاء الله اباركلك قريب. واسف للاطالة بس انا حاسس بمعاناة وحيرة اللي بيشتري عشان انا كنت في نفس موقفه ده وكنت محتاج حد يساعدني

BEST REGARDS

ELS3EDY
els3edy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 08-04-2010, 06:31 PM   #4
medo akef

الصورة الرمزية medo akef

بروفايل medo akef's Profile   البومات صور medo akef's Photo Album   اضف medo akefالى قائمة اصدقائك   جروبات
medo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to beholdmedo akef is a splendid one to behold

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة els3edy مشاهدة المشاركة
لا معلش ياميدو انا بختلف معاك في كلامك وممكن انتا نحس اد ايه العربية ده ماسكة سعرها بالرغم من موديلها اللي اخره 2003. انا لسة شاري مكوة من كام شهر وبصراحة ماشية معايا زي الفل اوي ومع التكييف بتحس انها بتكن شوية ( او بتحس بتاثير التكييف عليها لانها 1300 بس مش اللي هي بتموت يعني ) ممكن عادي جدا 120 و 140 مع التكييف. وعلي فكرة ركوبتها حلوة جدا وتحس انها عالية عن الارض جامد اكتر من البومة. ومن ناحية انها مش محبوبة علي فكرة لو نزلت السوق بواحدة مكوة هتلاقيها اتباعت قبل ماتلاقي مكان تركن فيه في السوق. بالاضافة انها كربراتير يعني صيانته في اللذيذ بخلاف الانجكشن وطبعا نفسسسسسسسسسسسسسسس كماليات البومة والاكتر ( راي شخصي ) انها اوسع شوية من البومة مع انهم زي بعض بس تحس ان البومة كنزة شوية او اصغر بنسبة بسيطة. اخيرا الا صاحب الاستفسار توكل علي الله وشوف حالة نضيفة من المكوة واشتري ومش هتندم ابدا علي الفلوس اللي دفعتها بس تبقي تقولي لقيت في حدود سعر كام وان شاء الله اباركلك قريب. واسف للاطالة بس انا حاسس بمعاناة وحيرة اللي بيشتري عشان انا كنت في نفس موقفه ده وكنت محتاج حد يساعدني
كلام جميل يا مان و انا اصلا معايا بومه 1.3 يعني نفس الحال التكييف اه بيأثر بس مش اثر جوهري يعني
عن موضوع عاليه عن الارض البومه مش بتحك في مطب ولا حاجه خالص يعني العلو للبومه ممتاز
عن بعها ولله دي مزاجات و انا رايي اجيب بومه احن بكتير بس انا اصلا مش بشفها و محدش بيسال عليها
كربراتير اه صيانته سهله بس سحب بنزين اعلي تامان
اكثر ازاي من البومه يا مان في الكماليات ؟؟؟؟؟؟؟ هي اه سنتر تكييف بور ريموت كنترول زي البومه 1.3 بس طبعا فرق كبير بنها و بين ال1.6 فين الاي بي اس و فين الاير باجز و فين العتب و سي دي جارجر حوار كبير و ده طبعا واضح في فرق السعر
عن الوسع ولله انا مجربتهاش بس علي حد نظري مفيش فرق

و ولله انا رايي الشخصي الي هيجيب مكوه يجبها عشان يعدلها يرمي فيها الموتور الميفك بتاع البومه بيركب في المكوه بردو و عفشه كوني و يقلب شكلها علي افليوشن و يبقا عربيه تحفه لكن لو شخص عادي استخدام عملي و خلاص طبعا بومه افضل حتي الشكل و الموديل

التعديل الأخير تم بواسطة medo akef ; 08-04-2010 الساعة 06:36 PM
medo akef غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-04-2010, 02:03 PM   #5
els3edy

بروفايل els3edy's Profile   البومات صور els3edy's Photo Album   اضف els3edyالى قائمة اصدقائك   جروبات
els3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the roughels3edy is a jewel in the rough

لا انا قصدي نفس الكماليات. والاكثر من ذلك اني بحس انها اوسع مش قصدي اكثر من البومة في الكماليات ( واضح ان حصل توء سفاهم ) بس علي فكرة انا واحد صاحبي معاه مكوة مواصفات امريكي فيه اي بي اس برده واير باج وهيسقطلعا مايفيك 2800 cc بس نرجع ونقول تاني زي ماقلت ياميدو مسالة مزاج وارتياح . نرجع بقي لصاحب الاستفسار انا حاسس انه مش معانا خالص شبطنا في بعض وهرب هو

BEST REGARDS

ELS3EDY
els3edy غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-04-2010, 05:13 PM   #6
ahmed mosa

بروفايل ahmed mosa's Profile   البومات صور ahmed mosa's Photo Album   اضف ahmed mosaالى قائمة اصدقائك   جروبات
ahmed mosa is on a distinguished road

خدها وعلى ضمنتى اكيد

ahmed mosa غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 12-04-2010, 10:52 PM   #7
medo akef

الصورة الرمزية medo akef

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة els3edy مشاهدة المشاركة
لا انا قصدي نفس الكماليات. والاكثر من ذلك اني بحس انها اوسع مش قصدي اكثر من البومة في الكماليات ( واضح ان حصل توء سفاهم ) بس علي فكرة انا واحد صاحبي معاه مكوة مواصفات امريكي فيه اي بي اس برده واير باج وهيسقطلعا مايفيك 2800 cc بس نرجع ونقول تاني زي ماقلت ياميدو مسالة مزاج وارتياح . نرجع بقي لصاحب الاستفسار انا حاسس انه مش معانا خالص شبطنا في بعض وهرب هو
هههههههههههههههههه
عادي يا مان لما يخش هيشوف الردو و احنا لا شبطنا ولا حاجه مجرد مناقشه عاديه
بس عموما انا مش مع نظريه تسقيط المحركات خالص و عندي اشتري عربيه قادره بورقها احسن من اني اجيب اديم و اسقط لان التسقيط بيحتاج مصاريف كتير و اوعدك كفانا الشر لما اجيب مكنه عربيتي الارض كفايا الشر تاني و اسقط الميفك ال1800 هقول لك تقريري عنها يس انا متأكد ان الحوار بيكون محتاج مصاريف و صداع و العربيه مش هتبقا زي الاول

قديم 19-04-2010, 08:32 AM   #8
Brave Heart

الصورة الرمزية Brave Heart

من انا؟ : أمير مصطفى
مكانى : kuwait
هواياتي : السيارات وبس
التخصص العملى : أستشارى نظم فى قصر العدل الكويت
بروفايل Brave Heart's Profile   البومات صور Brave Heart's Photo Album   اضف Brave Heartالى قائمة اصدقائك   جروبات
Brave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond reputeBrave Heart has a reputation beyond repute

المكواه عربيه جميله جدا توكل على الله واشترى
من اشهر مواضيع Brave Heart في مصرموتورز

ياودود ياودود...ياذا العرش المجيد...يافعالا لما تريد...أسألك بعزك الذى لايرام...وملكك الذى لا يضام...ونورك الذى يملأ أركان عرشك...أن تنصرنى نصرا يليق بجلال وجهك وعظيم سلطانك...وتسخر لى جندا من جندك يثبتونى على الإيمان ويدفعوا عنى الأذى والسوء...وإكفنى أعدائى بماشئت وكيف شئت إنك على ماتشاء قدير...اللهم تولى أمرى وانصرنى أنت نعم المولى ونعم النصير...ودبر لى أمرى فإنى لا أحسن التدبير
Brave Heart غير متواجد حالياً   رد مع اقتباس
قديم 19-04-2010, 09:15 AM   #9
corsair
Guest

بروفايل corsair's Profile   البومات صور corsair's Photo Album   اضف corsairالى قائمة اصدقائك   جروبات

جري ايه يا رجالة الراجل بقا عامل زي الحيران بين اتنين مش عارف يمشي ورا كلام مين فيكم بس نصيحة هات موديل حديث احسن يعني خليك في من 2007 الي 2009
من اشهر مواضيع corsair في مصرموتورز
0 حكايتي مع ( شيفرولية افيو) "وسوء التصنيع"
0 تعالوا نتعرف على بعض - اول موضوع مفيد اعمله ههههههههههههههه
0 ارشيف شكاوى 2008 - 2009 - 2010 - 2011
0 هتشري عربيه مستعمله ادخل اعرف مميزات وعيوبها وسعرها
0 خش بسرعه اتحدي دمياطي ماتركس في موضوعه
0 كيفية تنظيف الكربراتير (بالصور)
0 الناس اللي بتقول ان الفيرنا ضايعه بعد 120 كيلو ثانية واحدة لو سمحتوا
0 لاول مرة في منتدي مصر موتورز تعليم قيادة الموتوسيكلات
0 الحقوا يا جماعه خدمة الكشف عن المخالفات اشتغلت
0 رينو ميجان هاتشباك