العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 20-11-2009, 07:54 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
مش ندمان لإختيار عربيتك؟؟

يا ريت كل واحد مننا يحكيلنا على عربيته و علاقته بيها علشان كلنا نستفيد من تجارب و خبرات بعضنا, من واقع التجارب العمليه مش السمع و المعتقدات....
يعنى ايه العربيه الى كنت حتشتريها و ندمت انك مشتريتهاش؟؟ ptmnlo123per1106 و ايه العربيه الى ندمت انك اشتريتها؟ ptmnlo123per144 و العربيه الى كان نفسك تشتريها بدلها؟ ptmnlo123per1105
لو رجع بيك الزمن حيكون ايه اختيارك؟؟ ptmnlo123per171

و كفايه كدا كلام واقعى و قول ايه هيا عربيه احلامك؟؟؟؟

.
(لا تنسى ذكر الله)

((لا تنسونا بالدعاء))
>
>

إحترس من السرعه

.

التعديل الأخير تم بواسطة m_o_sakr ; 20-11-2009 الساعة 08:07 PM
قديم 20-11-2009, 08:53 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مش ندمان لإختيار عربيتك؟؟

انا اشتريت فيرنا علي اقتناع تام بس مكنتش مقتنع بلونها ( اشتريتها نبيتي لان مكنش في اللون الاسود اللي انا عايزه ) و بعدين لما عملت 1000 كيلو بعتها لظروف خاصه و جبت الجوليت منطقه حره لونها اصفر ( و برضه كان نفسي في الاحمر او الاسود بس متلاقتش حاجه نضيفه ) و اديني ماشي بالجوليت لغايه ما ربنا يكرم بفلوس و ابيع الجوليت و اجيب عربيه زيرو حتي لو صيني و لا حتي قسط لاني اتقرفت من المستعمل اصلا
و طبعا نفسي اركب ميني كوبر ( دي عربيه احلامي )

قديم 20-11-2009, 09:44 PM
Dr/Mohammed Dr/Mohammed غير متواجد حالياً
التخصص العملى: طالب بكليه الطب

Dr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant futureDr/Mohammed has a brilliant future

انا جبت نيسان صني
والصراحه ندمان
وانا جايبها لرغبه والدي ليها
وانا كان نفسي بجد في تويوتا كورولا

اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله
قديم 20-11-2009, 10:49 PM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

شكرا لطرحك الموضوع يا صقر باشا...
الصراحه انا عمري ما ندمت علي عربيه ركبتها او اشترتها
يعني ال 132 ال2000 كبرت و كانت قدامي و اتربيت معاها
و كان بينا علاقه حب و لا تنافسها ايب سياره ايا كانت في حبي لها ابدا
و كان معانا ال125 مش حقولك ندمان عليها لكن كانت قديمه و رغم كده مكنتش بتكسفني
و البيجو ال 505 كنت معجب بيها جدا و فرحان جدا انها معايا و كانت اول عربيه من اختياري
و لحد انهارده اي عربيه تدخل البيت تبقي من اختياري برضه و الحمد لله
السوزوكي سويفت جبتها ايام ما كنت بسافر الامارات و كنت بحبها لكن لحد ما بدأت تقل باصلها
كنت خلاص زهقت منها و مش عاوز اركبها.
الياريس اللي معانا دلوقتي انا اللي اخترتها من بين 10 موديلات مختلفه و برضه مش ندمان
اللانسر الكريستاله عمري ما فكرت فيها رغم ان كان بيعجبني شكلها من ورا اوي و لقيت العربيه دي بالصدفه
و انا خلاص كنت حشتري بونتو زيرو و فضلت العربيه دي لان الموديل دا بالذات بحبه.
العربيه اللي ندمت اني ما اخدتهاش بصراحه كانوا تلاته
و التلاته كانوا 132 2000 و كانوا جايين في سنه واحده بعد ما اتباعت ال132 اللي كانت معانا بسبب عنادي مع والدي
و احساسه ان العربيه دي حتموتني من كتر الجري و اللي كنت بعمله فيها
واحده منالتلاته كانت بتاع خالي و كانت سماوي اخت اللي كانت معانا و الاتنين التانيين كانوا ذهبي
و كانت واحده منهم مرفوعه و حالتها زيرو و اتوماتيك و تكييف و كانت جايه من الكويت و كتالوجاتها فيها!!!!
دي فعلا لو كنت اخدتها كان زمانها معايا لحد انهارده عمري ما كنت بعتها ابدا .
اما بالنسبه لعربيه احلامي في خلال خمس سنين يبقي الفيات برافو ان شاء الله او احدي موديلات الفا روميو
و لما ربنا يكرمني يبقي بي ام الفئه الثالثه و بعدين مرسيدس الفئه e
قول يا رب

حـازم خـضـر

قديم 20-11-2009, 10:54 PM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute

يا رب يا حازم ان شاء الله ربنا يكرمنا كلنا و نجيب العربيات اللي نفسنا فيها