العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > لادا LADA

لادا LADA لادا الروسية LADA احدى شركات اوتوفاز AvtoVAZ الروسية بدات فى السبعينيات بتجميع سيارات فيات 124 واستمرت فى تقديمها بشكل اقتصادى لعشرات السنين تمشيا مع الفكر الشيوعى الروسى الا انها الان تسعى للمنافسة والتجديد بعد شراكتها مع مجموعة رينو - نيسان

قديم 21-10-2009, 02:08 AM
pro mada pro mada غير متواجد حالياً

pro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond reputepro mada has a reputation beyond repute
افتراضي سواقه عربيه اللادا 2107

الموضوع ده يا جماعه انا عامله عشان اي حد جرب سواقه عربيه اللادا 2107 دي يدخل و يقول تجربته عشان نضحك شويه معاه ايه رأيكو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مستني ردودكم

التعديل الأخير تم بواسطة AbOnOrA ; 08-03-2010 الساعة 09:13 PM
قديم 21-10-2009, 02:14 PM
الصورة الرمزية tareksakr
tareksakr tareksakr غير متواجد حالياً
التخصص العملى: التسويق القاري
هواياتي: السيارات القراءة

tareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond reputetareksakr has a reputation beyond repute
افتراضي رد: ادخلو بسرعه

انا سقت العربية دي لمدة سنة وكنت اول مرة اعمل حادثة كان بيها وكانت في التجمع الخامس العربية كانت لسة زيرو مو 2004 كنت ماشي في التجمع والطريق فاضي جدا ولا عربية ادامي أو ورايا وماشي بالراحة 20 كم في الساعة يادوب بطلع ورقة ابص علي العنوان والعربية في خط مستقيم غفلت عن الطريق يادوب ثانية أبص علي العنوان في الورقة وفقت علي صوت خبطة جامدة اتاريني طلعت فوق الرصيف بدون اي مقدمات الحمدلله ماحصلش حاجة غير ان امروحة التبريد اتكسرت
قديم 20-12-2009, 11:28 PM
الصورة الرمزية dr_3eshoo
dr_3eshoo dr_3eshoo غير متواجد حالياً

dr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond reputedr_3eshoo has a reputation beyond repute

من اقوى ماداست رجليا
عارف يعني ايه تركب عربيه ماتخفش لا منها ولا عليها
قطع غيار ببلاش اخرك سته جنيه 7 جنيه
ماغيرتش فيها مسمار ماورهاش حاجه غير انك تكسر فيها وبس
بس مره الاسطوانه و الديسك باظوا في شارع رئيسي المهم اعمل ايه و الشارع واقف قمت سبت العربيه في نص الشارع و نازل لقيت العسكري بيقولي انت بتعمل ايه امشي قولتله بايظه قالي اتصرف ركبت العربيه و عشقت تاني و دورت العربيه و مشيت روحت للميكانيكي معرف نزل تحت العربيه و عمل ايه ماعرفش المهم قالي دور و امشي و اخد مني 30 جنيه
مره مونتها 80 و 90 و 92 عشره لتر و عشره لتر و عشره لتر و كنت بهيس ساعتها
سافرت بيها لمطروح و رجعت و كنت طاير بيها ورا الحج كان معاه نوبيرا و ماشي 140 طبعا و صلت دمياط كانت بترج و هيا طالعه مش عارف ليه
يوم ما اتباعت وصلت لاخر الشارع و بطلت و الي اخدها مني ماعرف يمشيها الا لما انا جيت و مشيتها
بس و الله الله يرحم ايامها كنت بعشق العربيه دي و لازلت بعشقها لحد النهرده

ازا اردت الحكمه فالزم الصمت
و ازا اردت الرزق فالزم الاستغفار
ازا اردت المهابه فالزم قايم الليل
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين
دكتور احمد العشماوي
قديم 21-12-2009, 01:48 AM
fezo fezo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Architect

fezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud of

انا ركبت ال 2105
عربية محترمة قطع غيارها رخيصة
و بأقل مصاريف ممكن تظبطها و تخليها عروسة

بس بتستحمل كتييييييييييير
أنا لسة واخد بيها حتة مطب عاااالى مكنتش شايفه و كنت ماشى بسرعة
سمعت شويه خبط و قت ما كنت طاير و نزلت بس مشيت بعد كدة مشيت بسرعة عادى

أنا لسة هجيب عربية فى القريب العجل بس مش عارف هتستحمل زيها ولا لا

Ahmed Fayez
أنا مسئول عن عقلي
إذا أنا مسئول عن نتائج أفعالي
راقب أفكارك ،لأنها ستصبح أفعال
راقب أفعالك ، لأنها ستصبح عادات
راقب عاداتك ، لأنها ستصبح طباع
راقب طباعك، لأنها ستحدد مصيرك
قديم 21-12-2009, 01:50 AM
fezo fezo غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Architect

fezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud offezo has much to be proud of

بس انت ليه يا برومادا ما قلتش تجربتك ولا رأيك أنت؟؟؟!!!

Ahmed Fayez
أنا مسئول عن عقلي
إذا أنا مسئول عن نتائج أفعالي
راقب أفكارك ،لأنها ستصبح أفعال
راقب أفعالك ، لأنها ستصبح عادات
راقب عاداتك ، لأنها ستصبح طباع
راقب طباعك، لأنها ستحدد مصيرك