العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى

المرور والشهر العقارى خاص بالمواضيع عن قانون المرور وإجراءات الشهر العقارى والقوانين المنظمة للمرور والتراخيص ومخالفات المرور

قديم 15-10-2009, 04:24 PM
الصورة الرمزية بدر بسيونى
بدر بسيونى بدر بسيونى غير متواجد حالياً

مشرف الكورى
من انا؟: مصرى
التخصص العملى: كيميائى
هواياتي: السيارات

بدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond reputeبدر بسيونى has a reputation beyond repute
كلبشة العربيات

كنت راكن عربيتى جنب الرصيف ركنة قانونية والوضع مستتب ورحت

مشوار ولما رجعت لاقيت عربية واقفة صف تانى قفلة عليا والمشكلة ا
نها متكلبشة المهم صاحب العربية جه انا اسف انا حروح ادور على ا

لونش عشان يفك الكلبشة طب انا اتاخرت واتعطلت وانا راكن مظبوط

وقانونى انا ليا بعض التعليقات

اولا: الفكرة فاشلة بتاعة الكلبشة لان الناس لسه بتركن و ولما

تكلبش تسيب كل بينات الونش او النقطة المرورية اللى انت تابع ليها

عشان لما اجى الاقيها كده اعرف اروح فين

ثانيا:مش اسهل انك تاخد العربية مخالفة وتلزق ورقة على زجاج ا

لسواق توضخ انه اتاخد مخالفة حتكون اسهل واسرع واسلوب

متحضر وماعطلتش حد وساعتها مش محتاجين ونش كبير يعدى لا

ممكن امين شرطة بموتوسيكل يلف فقللنا الزحمة لان الونش بيقف

وحجمه كبير
قديم 20-10-2009, 11:13 AM
الصورة الرمزية Ahmed_lol2007
Ahmed_lol2007 Ahmed_lol2007 غير متواجد حالياً
من انا؟: عاشق المغامرة
التخصص العملى: طالب أكاديمى
هواياتي: صيد الأسماك وقيادة السيارات

Ahmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond reputeAhmed_lol2007 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: كلبشة العربيات

والله كلام حضرتك مظبوط 100 %
بس هنقول لمين كلو ماشى بدماغو

إنا لله وإنا إليه راجعون
(يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً)
لن أنساك أبدا
رحمك الله يا أخى (خالد خليفة)
أرجو منكم قراءة الفاتحة
قديم 20-10-2009, 03:46 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

انا مع حضرتك ان قرار كلبشه السيارات من أغبى القرارات المروريه و انا بتخنق اوى ptmnlo123per111
بس لو إتعمل إسلوب متحضر والناس المخالفه بس هيا الى إتعاقبت و مفيش ناس إتظلمت (زى حضرتك و غيرك كتير) و الدنيا حلوه و كله تمام ساعتها مش حنحس اننا فمصر!! بلدنا حتوحشنا
قديم 20-10-2009, 03:54 PM
الصورة الرمزية Dantes010
Dantes010 Dantes010 غير متواجد حالياً

Dantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond reputeDantes010 has a reputation beyond repute

وأنا مع فكرتك
بس مين هيوصل صوتنا لأصحاب القرار؟؟؟!!!

مهندس/ إيهاب الجندي

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
اللهم صلي وسلم على نبينا محمد

قديم 20-10-2009, 04:27 PM
salahabdelnabi salahabdelnabi غير متواجد حالياً

salahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these partssalahabdelnabi is infamous around these parts

لما تكون البلد بلدنا نبقى نعمل فيها اللى احنا عايزينه ونغير ونعدل على مزاج مزاجنا

لكن بما اننا ضيوف فيها والحكومة بتاعتنا بتعز ضيوفها قوى وتحب تكرمهم اخر كرم وماسكة فينا بايديها وسنانها يبقى من حقها تكلبشنا ....... بأى نوع وبأى طريقة ........... هانتكلبش يعنى هانتكلبش
وايه يعنى لما حضرتك تتأخر شوية ........اللى مايتعملش النهاردة يتعمل بكرة ....... يعنى هى الدنيا طارت ......... والا الواحد فينا وراه الديوان .......المهم ان حضرتك اتعرفت على واحد تانى ضيف برضه ومتكلبش زاي حضرتك بالظبط رغم انك راكن قانونى تماما بس اتكلبشت معاه عشان هو متكلبش ......... وكلمة منك على كلمة منه تزيد المعرفة والمحبة ........... ونساعد بعضينا فى التدوير على الونش ......... وتزيد المحبة اكتر لما كلنا نسأل على الظابط بتاع الونش ونطمن عليه
والونش يلف ويلف والزحمة تزيد والطريق يقف والاشارات مقفولة والناس تنزل من عربياتها يفضفضو مع بعض ويتعرفو على بعض ............. الخ الخ الخ
شوفتم بقى ازاى الحكومة بتفكر فى مصلحة ضيوفها ......... دايما ظالمنيها كده !!!!!........ الله يسامحكم ptmnlo123per1106

عجبي علي العجب العجيب العجاب
لما الحقيقة تطل بعد احتجاب
و تروح و تحلا وفجأة تصبح مفيش
كمثل طراطيش بحر ياما خد و جاب

عجبى !!( صلاح جاهين )