العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > Hyundai هيونداى > Hyundai-i Family

Hyundai-i Family Hyundai-i Family (i10,i20,i30,i40,ix20,ix35)

قديم 15-10-2009, 12:21 PM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي هل i10 عربيه سفر و كده

سؤال جيه فى دماغى امبارح بعد مكالمه من زميل لينا فى المنتدى بيسالنى هو العربيه دى تنفعه ولا لالآ

و هو اصلا بيعمل فى حدود كل اسبوع 400 كيلو سفر غير مشاويره اللى داخل البلد و كان بسالنى العربيه تستحمل ولا لآ

و كان ردى عليه ان العربيه اصلا مصنفه انها تكون سياره مدينه يعنى مش بتاعه سفر كتير

لان العربيات المخصصه للسفر بيكون المصنع واخد باله من انها هاتمشى كتير على سرعات عاليه و بالتالى بيحاول بقد الامكان انه بيكون مريح الماتور بتاع العربيه على الرعات دى

ومدام الاى 10 مصنفه كسياره مدينه يبقى النقطه دى مش متوفره فيها على ما اظن

و ده كان رائى بناء على تحليلاتى لانى ما جربتش الاى 10 دى خالص

فما رايكم ادام الله فضلكم

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 15-10-2009, 12:25 PM
MO MO غير متواجد حالياً
من انا؟: Mo

MO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond reputeMO has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل i10 عربيه سفر و كده

هتكون مجازفة ptmnlo123per1127
قديم 16-10-2009, 04:03 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute

مش داخل دماغى انها تمشى فطريق سفر خالصِ
قديم 16-10-2009, 04:13 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

لآ طبعآ تنفع ونص ! أنا لا ركبتها ولا لى مصلحه ولكن أى سياره تستطيع بلوغ أى مكان

حتى من القاهره الى أسوان ! بس العبره بالصيانه وطريقة القياده والاستعمال !

يعنى أنا كان عندى سيات 133 لمدة 16 سنه ! كنت بأسافر بيها من المنصوره للقاهره صد رد !

ومن القاهره للاسكندريه ومن المنصوره لبورسعيد و بمتوسط سرعات 100 كم/ الساعه !

و كنت بأسابق بها أى سياره ! بس كان ايدى فيها على طول ! ما بهبدهاش فى رصيف !

ما بطيرش بيها فوق مطب وأنزل منه فى حفره ! الخلاصه العربيات الصغيره دى عايزه

" سواق " يعنى واحد بيفهم كويس جدآ فى العربيات وعارف امكانياتها وامتى يقرص عليها

وامتى يسايسها وامتى يلم الدور ! وطبعآ الآى تن موتورها أكبر من السيات وتكنولوجيا متفوقه

حوالى 30 سنه ! هذا رأيى والآجر على الله !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122

ليت الشباب يعود يوما فأخبره بما فعل المشيب بى ! ptmnlo123per1127
قديم 16-10-2009, 05:21 PM
m_o_sakr m_o_sakr غير متواجد حالياً

m_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond reputem_o_sakr has a reputation beyond repute
رد: هل i10 عربيه سفر و كده

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Dr. Bolbolan مشاهدة المشاركة

لآ طبعآ تنفع ونص ! أنا لا ركبتها ولا لى مصلحه ولكن أى سياره تستطيع بلوغ أى مكان

حتى من القاهره الى أسوان ! بس العبره بالصيانه وطريقة القياده والاستعمال !

يعنى أنا كان عندى سيات 133 لمدة 16 سنه ! كنت بأسافر بيها من المنصوره للقاهره صد رد !

ومن القاهره للاسكندريه ومن المنصوره لبورسعيد و بمتوسط سرعات 100 كم/ الساعه !

و كنت بأسابق بها أى سياره ! بس كان ايدى فيها على طول ! ما بهبدهاش فى رصيف !

ما بطيرش بيها فوق مطب وأنزل منه فى حفره ! الخلاصه العربيات الصغيره دى عايزه

" سواق " يعنى واحد بيفهم كويس جدآ فى العربيات وعارف امكانياتها وامتى يقرص عليها

وامتى يسايسها وامتى يلم الدور ! وطبعآ الآى تن موتورها أكبر من السيات وتكنولوجيا متفوقه

حوالى 30 سنه ! هذا رأيى والآجر على الله !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per122
انا معاك ان اى عربيه ممكن تمشى بس مع كامل احترامى السؤال يكون عل هى انسب عربيه للسفر بهذا بالسعر؟؟ و اعتقد ان فى عربيات كتير انسب فى السفر و بسعر مفارب جداً