العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > سوق السيارات فى مصر موتورز > سوق السيارات المصرية > المرور والشهر العقارى > الشهر العقارى

قديم 11-11-2014, 06:10 AM
wael890610 wael890610 غير متواجد حالياً

wael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of lightwael890610 is a glorious beacon of light
افتراضي هل فى امكانيه اشترى بعقد بيع مسجل وتوكيل فى نفس الوقت للاستفاده من الرخصه

دلوقتى انا كنت بفكر انى اشترى عربيه بس بعقد مسجل علشان الوفاه لا قدر الله
وبعدها بتوكيل علشان استفيد بالرخصه الساريه
الكلام ده ممكن ولا خزعبلات

سيارتى:كيا برايد هاتش باك 1300cc مانيوال1999 كاربراتير.
محل الاقامه : الاسماعيليه.
الهوايات : الصيد بالبنادق الهوائيه وصيد الاسماك .
الخبرات :
كل ما يتعلق بالحاسب الالى (ما عدا الشبكات)
تصميم واداره قواعد البيانات
التحليل المالى للشركات
حاليا : فهم كل ما يتعلق بعالم السيارات.
قديم 11-11-2014, 08:06 AM
الصورة الرمزية ahmed_eng2001
ahmed_eng2001 ahmed_eng2001 غير متواجد حالياً

ahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond reputeahmed_eng2001 has a reputation beyond repute
افتراضي رد: هل فى امكانيه اشترى بعقد بيع مسجل وتوكيل فى نفس الوقت للاستفاده من الرخصه

البيع بيتم عن طريق عمل عقد ابتدائى ... و عمل توكيل سيارات بالبيع للنفس و الغير ( للمشترى )

او ... ان حضرتك تعمل عقد مسجل فى الشهر العقارى ... و متمضيش فى خانة المشترى الا عند التسجيل ... علشان لو حضرتك مضيت .. بيكون امامك شهر واحد فقط لازم حضرتك تنقل ملكية
و ان شاء الله حد تانى يفيدن ااكتر برأيه

قديم 25-12-2014, 07:23 PM
Ma7amed Ma7amed غير متواجد حالياً

Ma7amed is on a distinguished road
افتراضي رد: هل فى امكانيه اشترى بعقد بيع مسجل وتوكيل فى نفس الوقت للاستفاده من الرخصه

انا معايا عقد مسجل بعربية الرخصة تنتهي فى 27/2/2015وانا المشتري مش ماضي على العقد بس كل الناس خوفوني من موضوع الشهر وفى ناس اكدتلي موضوع الربع ضريبة غرامه بس مش عارف ممكن خبير يوضح علشان انا مقلق
قديم 01-02-2015, 02:19 PM
الصورة الرمزية mr_astra
mr_astra mr_astra غير متواجد حالياً

mr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond reputemr_astra has a reputation beyond repute

مفيش اى مشاكل
ما تمضيش مشترى الا لما تروح تنقل الملكية
معمولة كتيير متخفش

يااااااااااااا رب

إرحمنا بقدرتك علينا