العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 26-02-2014, 01:46 PM
nader10 nader10 غير متواجد حالياً

nader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to behold
افتراضي سؤال واستشارة ضرورى من رجالة المنتدى

انا لسه مغير نصف الماتور التحتانى فى العربية لانوس 2004 بس بعد التغير لسه فيه بخرة بيضاء بتخرج من الشكمتن بتاع العربية ولما سالت المكانيكى فالى انا الشكمان مليان زيت قديم مع العلم انا العربية بقالها سنة بتبخر من الشكمان وانا خايف عشان بتاع الاستيراد مدينى مهلة اسبوع وهل فى طريقة نعرف بيها اذا كان المشكلة فى الشكمان ولا فى النصف الجديد
قديم 28-02-2014, 09:21 AM
nader10 nader10 غير متواجد حالياً

nader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to beholdnader10 is a splendid one to behold
افتراضي رد: سؤال واستشارة ضرورى من رجالة المنتدى

مافيش اى رد طب فاين رجالة المنتدى
قديم 28-02-2014, 02:42 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
لو البخر في اول الدواره يبقي اويل سيل صباب لكن لو على طول ممكن يكون شنبر
والله اعلى واعلم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 02-03-2014, 05:51 PM
الصورة الرمزية foolh_old_man2010
foolh_old_man2010 foolh_old_man2010 غير متواجد حالياً

foolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud offoolh_old_man2010 has much to be proud of

أسأل مكانيكى يكون بيعمل عمرات للمواتير افضل واحسن
قديم 02-03-2014, 06:21 PM
الصورة الرمزية محمد حسن عبد الرحمن
محمد حسن عبد الرحمن محمد حسن عبد الرحمن غير متواجد حالياً
هواياتي: معرفة وتجميع المعلومات عن السيارات واحب اصلح اى حاجة بايدى

محمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond reputeمحمد حسن عبد الرحمن has a reputation beyond repute

بص يا باشا هو فى طريقة بس خطر شوية واحد عاملها قبل كدة بعد العمرة علشان بنظف الشكمان وهى حل الجكمان من من فوق من ناحية الموتور ووضع ماء نار وتركيب الجكمان وتدور العربية وتدوس بنزين هيطلع دخنة فظيعة برائحة مياة النار وده خطورتة فى ان مياة النار تأكل علب الجكمان غير الدخان الفظيع اللى هيطلع بس لو محصلش حاجة فى الجكمان هتلقى العربية كأنها رجعة زيرو وهتلقيها سلكه على الآخر وبتسحب حلو أقوى بس الطريقة دية خطرة على علب الجكمان وكمان على الرئة بتاعتك والرئة بتاعت الناس وبالنسبة لكلام الميكانيكى صح أحتمال كبير يكون بسبب الزيت اللى فى الجكمان وفى أحتمال ممكن تجربة جرب أطلع مشوار كبير فى طريق سالك لمدة ساعة أو ساعتين ممكن الجكمان ينضف من أثار الزيت اللى فى العلب واحتمال كبير الجكمان ينضف وهتلقى العربية فاقت معاك وسحبها أتحسن وكمان فى طريقة تانية وهى بتغيير علب الجكمان او تغيير الجكمان بالكامل.
أنا وأعوذ بالله من قول أنا جبتلك 3 طرق لحل المشكلة شوف أنهو الأحسان والله الموفق.
أخوك محمد