العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الأوروبية > رينو RENAULT

رينو RENAULT RENAULT شريك اساسى مع نيسان اليابانية وتحتل المركز الرابع عالمياً تحت قيادة كارلوس غصن اشهر الموديلات سينيك كليو ميجان

قديم 29-08-2009, 04:16 PM
الصورة الرمزية hamdymsr
hamdymsr hamdymsr غير متواجد حالياً

hamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond repute
افتراضي مطلوب رأى الأخوة فى موضع ميجاناوى تقسيطى بحت

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

طبعا دى اول مشاركة ليه فى قسم رينوا وان شاء الله مش هتكون اخر مشاركة عشان شكلى هبقى ميجاناوى قريب ان شاء الله ... بصراحة انا مفكرتش اكتب اى حرف قبل كده معاكم فى القسم اللى لما فصصت القسم كلة وتقريبا قريت اهم مواضيع فية ... رغى فى الأول شوية بس معلش استحملونى لسة مستجد.

المهم انا معايا عربية اسبرانزا 113 وان شاء الله فى خلال ايام هتكون اتباعت وقررت ان شاء الله اشترى ميجان هتشباك تكون موديل 2005 فيما فوقptmnlo123per157 ... الموضوع بقى مش حكاية انى اشترى ولا مشتريش ولا اية رايكم لأنى قولت انى قريت تقريبا كلة التعليقات والكلام المكتوب عن الميجان
السؤال هنا يكمن فى الآتى انا تقريبا كل اللى احتكم علية حوالى 25 الف ده بعد بيع العربية الصينى طبعا ياترى اقدر اشترى ميجان بالتقسيط نظرا للوعكة المادية الحالية وانا سمعت قبل كده ان التوكيل احيانا بيكون عندوا عربيات مستعملة ياترى ممكن التوكيل يقسطلى ولا الموضوع هيفشل .... ولا اشوف معرض برة يقسطلى الفرق وخلاص .....ptmnlo123per111
انا عارف انى وجعت دماغ الناس بس بصراحة عشمان فيكم جدا وعارف انكم مبتتأخروش على حد .
كل سنة وانتم طيبين .... ورمضان كريم.

مبروك علينا التوقيت الجديد هنغير الساعة كل 20 يوم واللى مش عاجبة يشيل حجر الساعة

مصــــــــــريـــــــــة
قديم 29-08-2009, 10:46 PM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مطلوب رأى الأخوة فى موضع ميجاناوى تقسيطى بحت

متشتريش مستعمل قسط أياً كانت العربية

و لو ناوى على ميجان عموماً يبقى حاول تشترى موديل 2006 فيما فوق
أو 2005 ومعاها ملف الصيانات كامل فى التوكيل

قديم 29-08-2009, 11:09 PM
الصورة الرمزية hamdymsr
hamdymsr hamdymsr غير متواجد حالياً

hamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond reputehamdymsr has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة tronky مشاهدة المشاركة

متشتريش مستعمل قسط أياً كانت العربية

و لو ناوى على ميجان عموماً يبقى حاول تشترى موديل 2006 فيما فوق
أو 2005 ومعاها ملف الصيانات كامل فى التوكيل

اشكر حضرتك على اهتمامك ... ربنا يبارك فى حضرتك

طيب ممكن طلب تانى....
العربية لما هتكون هتشباك و 2006 فيما فوق تقريبا هيكون سعرها فى حدود كام؟؟؟؟؟؟

مبروك علينا التوقيت الجديد هنغير الساعة كل 20 يوم واللى مش عاجبة يشيل حجر الساعة

مصــــــــــريـــــــــة
قديم 31-08-2009, 12:09 AM
الصورة الرمزية tronky
tronky tronky غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس كمبيوتر
التخصص العملى: مهندس كمبيوتر
هواياتي: السيارات - كرة القدم - التصوير - الكنولوجيا

tronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond reputetronky has a reputation beyond repute

من 80 و أنت طالع حسب الموديل والحالة و الكيلومتر .

قديم 01-09-2009, 12:21 PM
الصورة الرمزية Payoo
Payoo Payoo غير متواجد حالياً
من انا؟: أنسان سيء الطباع يتطلع إلى الحسن
التخصص العملى: Administrator Network
هواياتي: Sports

Payoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond reputePayoo has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hamdymsr مشاهدة المشاركة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

طبعا دى اول مشاركة ليه فى قسم رينوا وان شاء الله مش هتكون اخر مشاركة عشان شكلى هبقى ميجاناوى قريب ان شاء الله ... بصراحة انا مفكرتش اكتب اى حرف قبل كده معاكم فى القسم اللى لما فصصت القسم كلة وتقريبا قريت اهم مواضيع فية ... رغى فى الأول شوية بس معلش استحملونى لسة مستجد.

المهم انا معايا عربية اسبرانزا 113 وان شاء الله فى خلال ايام هتكون اتباعت وقررت ان شاء الله اشترى ميجان هتشباك تكون موديل 2005 فيما فوقptmnlo123per157 ... الموضوع بقى مش حكاية انى اشترى ولا مشتريش ولا اية رايكم لأنى قولت انى قريت تقريبا كلة التعليقات والكلام المكتوب عن الميجان
السؤال هنا يكمن فى الآتى انا تقريبا كل اللى احتكم علية حوالى 25 الف ده بعد بيع العربية الصينى طبعا ياترى اقدر اشترى ميجان بالتقسيط نظرا للوعكة المادية الحالية وانا سمعت قبل كده ان التوكيل احيانا بيكون عندوا عربيات مستعملة ياترى ممكن التوكيل يقسطلى ولا الموضوع هيفشل .... ولا اشوف معرض برة يقسطلى الفرق وخلاص .....ptmnlo123per111
انا عارف انى وجعت دماغ الناس بس بصراحة عشمان فيكم جدا وعارف انكم مبتتأخروش على حد .
كل سنة وانتم طيبين .... ورمضان كريم.

بما إنك قرأت كل شيء عن الميجان ومقتنع إن مزاياها و عيوبها تلائمك يبقى أسمح لي أعرض عليك سيارتي ميجان 2005 سيدان
صيانة دورية بالتوكيل ومركز خدمة الميكانيكيون العرب (مركز معتمد)
بها تأمين شامل مدفوع بالكامل (بدون أقساط) ينتهي العام المقبل (شركة مصر للتأمين)
بها رخصة تنتهي العام المقبل
الفتيس أستب ترونيك (وبها جميع الكماليات عدا الجنوط وفتحة السقف)
اللون فضي
أخر صيانة تمت كانت عند الـ90000 كم
ومنذ أيام تم تغيير كومبروسر التكييف وخرطوم الضغط العالي كاملاً (يعني التكييف بقى جديد)
96000 كيلو متر
كاوتش جديد كونتينينتال
(عندي استعداد لتقسيط المبلغ)
وباقي التفاصيل هاشرحهالك لما تتصل بي إن شاء الله

الكلمات الدليلية
رينو ميجان