العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > سفارى وطرق

سفارى وطرق اماكن تستحق الزيارة - سفارى - رحلات - طرق جديده او مختصره - طرق احذر منها

قديم 18-08-2009, 01:25 AM
الصورة الرمزية islam_galal
islam_galal islam_galal غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد من عباد الله
التخصص العملى: Mechanical Engineer

islam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond reputeislam_galal has a reputation beyond repute
افتراضي مطلوب وصف إلي العجوزة أو الدقي

السلام عليكم

إخوتي الأعزاء

عندي وصف لمكان و طبعا بصفتي من اسكندرية فمش عارف حاجة خالص

العنوان:
25 ش النور متفرع من شارع مصدق - الدقي

يا ريت الطريق من الصحراوي لأني حافظ القاهرة زي زنزبار بالضبط

مقولة مأثورة (اللَّهُ يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الْعَادِلَةَ وَإِنْ كَانَتْ كَافِرَةً وَلَا يَنْصُرُ الدَّوْلَةَ الظَّالِمَةَ وَإِنْ كَانَتْ مُؤْمِنَةً)
قديم 18-08-2009, 01:53 AM
الصورة الرمزية AHMEDCAR
AHMEDCAR AHMEDCAR غير متواجد حالياً
من انا؟: انسان عادى
هواياتي: السيارات

AHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond reputeAHMEDCAR has a reputation beyond repute
افتراضي رد: مطلوب وصف إلي العجوزة أو الدقي

ات هاتضر كده تدخل المندسين و انت جاى

على فكره العنوان ده جنب الفندق الى كنت فيه لما خطفناك و قريب منه قوى لكن بصراحه معرفش اوصفها

غير انك تكو فى شارع التحرير اللى فى الدقى و خلى القسم على شمالك و محطه البزين اللى هيا مصر للبترول على يمينك و امشى على طول لحد ماتلاقى كوبرى ادخل منتحتيه يمين و اول يو ترن لف و ارجع تانى و ادخل فى اول يمين اللى على نصيته محطه بنزبن برضو (هو ده شارع مصدق )

بصراحه ده كل اللى اعرفه عن المنطقه دى

و تيجى بالف سلامه و ابقى بلغنا علشان نخطفك

®AHMEDCAR

سبحان الله و بحمده سبحان الله العظيم
اذكروا الله
اللهم اغفر للمسلمين و المسلمات و المؤمنين و المؤمنات الاحياء منهم و الاموات
قديم 18-08-2009, 01:54 AM
الصورة الرمزية eygptphoto
eygptphoto eygptphoto غير متواجد حالياً
من انا؟: عبد الله الفقير الذليل له ( غفر الله لنا و لكم )
التخصص العملى: مدير تصوير
هواياتي: القراءة - التصوير - السفر

eygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond reputeeygptphoto has a reputation beyond repute

صلى على رسول الله

اولا هاتخلص الطريق الصحراوى لغاية ماتوصل بالسلامة لغاية بوابات القاهرة بعدها تركب المحور لغاية ميدان لبنان و تكمل بعدها كأنك رايح على كوبرى مايو و بعدين اول فتحة يمين تاخدها اللى هى اول سور نادى الزمالك و تفضل من تحت لغاية ماتوصل جامعة الدول العربية ...تفضل ماشى فى جامعة الدول لغاية الاشارة الألكترونية اللى على يمينها مبيعات بورش و سيات و تلف شمال مع الملف اللى هناك و تاخد اول يمين مع العربيات ( خللى بالك الحتة دى مش امان ياريت تلبس حزامك ) كده انتا بقيت فى شارع البطل احمد عبد العزيز تفضل ماشى فيه و تعدى توكيل هيونداى ( على اليمين ) و تفضل ماشى هاتعدى كوبرى اكتوبر من تحته و تفضل ماشى ( فيه مطب صناعى هناك و تكمل مشى هتلاقى طلعة كوبرى الدقى خليك من تحتها و تاخد اول يمين على ناصيته بنزينة ( هو ده شارع مصدق ) و حمدلله على السلامة ( ان شاء الله ) و لو فيه حاجة ممكن اوصل سيادتك انا

أمحو ذنوبك في خلال دقيقتين
http://www.shbab1.com/2minutes.htm

قديم 18-08-2009, 04:44 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

توصل بالسلامه يا اسلام باشا
طبعا الاخوه وصفوا بالضبط
بس انا حضيف حاجه بسيطه
لما توصل لشارع جامعه الدول افضل ماشي لحد ما تلاقي جاد علي يمينك و بعدين تاخد
اول يوترن و تلف و ترجع و تخش من الشارع اللي في وش جاد
كده حيبقي نادي الصيد علي شمالك تفضل ماشي و تاخد اول يمين و يوتيرن و تدخل في الشارع
اللي مقابل للشارع اللي انت كنت فيه حتخرج منه يمين
اول ما تخرج حتلاقي كوبري اكتوبر بالعرض خليك من تحته
و تمشي شويه حتلاقي الكوبري التاني متهيالي دا كوبري الدقي
من تحته ادخل يمين هو دا شارع مصدق و علي ناصيته بنزينه التعاون علي ما اتذكر

حـازم خـضـر

قديم 18-08-2009, 06:19 AM
الصورة الرمزية hazem_khidr
hazem_khidr hazem_khidr غير متواجد حالياً

من انا؟: انا مهما كبرت صغير ..انا مهما عليت مش فوق !!!!
التخصص العملى: محاسب و صاحب مصنع ملابس
هواياتي: السيارت و شغف القياده

hazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond reputehazem_khidr has a reputation beyond repute

او لو حتيجي من جوه القاهره من علي الكورنيش
يبقي النيل علي يمينك و تمشي لحد مبني الاذاعه و التلفزيون
حتلاقي كوبري اكتوبر حتاخد شمال و تطلع الكوبري
دا حيبقي اتجاه الجيزه و تاخد الكوبري لحد اخره و تنزل مع الملف و تمشي شويه
لحد ما تلاقي كوبري (اللي هو كوبري الدقي)
م اتطلعش و تدخل يمين و حتلاقي البنزينه و يبقي كده انت وصلت شارع مصدق

حـازم خـضـر