العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الصينية والهندية > شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA

شيرى إسبيرانزا CHERY SPERANZA شيري اسبرانزا CHERY SPERANZA شركة شيرى الصينية من اكبر الشركات الصينية بدات تستعين بتصميمات ايطالية وتقنيات متعددة لتقديم سيارات تجمع بين الاقتصادية والجمال تصنع بعض موديلاتها فى مصر تحت اسم اسبيرانزا ومن اشهر الموديلات اسبيرانزا تيجو - M11 - A516 - A620 -QQ - A11 - A15 -A3

قديم 17-01-2013, 12:02 AM
ahmed abd elnaby ahmed abd elnaby غير متواجد حالياً

ahmed abd elnaby is on a distinguished road
للاهمية السياره الملعونه شيري A11

بعد اذن الاعضاء عندي مشكله مش لاقيلها حل المشكله هي ان في صوت رجه جامده في العربيه ولما اجيب D او R لان العربيه موديل 2005 اوتوماتيك بيحصل رجه جامده وكمان ال RBM بيطلع وينزل لوحده بيلعب يعني فا حد قالي اغير حساس (الايديال) وفعلا غيرتو عند كهربائي في صقر قريش وظبط العربيه تمام وبعد يومين رجع تاني نفس الصوت فا انا مش عارف اعمل ايه وحاسس ان العربيه خشنه اوي علي الطريق ومع السرعه الصوت بيعلي كاني راكب موتوسيكل مع العلم ان تيل الفرامل جديد والكاوتش جديد والعفشه تمام التمام
السؤال هنا لو سمحتولي
ممكن يكون العيب ده الصوت والرجه من الكبالن ولا من حاجه تانيه ولو حد يفيدني في موضوع الصوت العالي ده اكون شاكر لحضراتكم وانتم اهل خبره
ولو حد عاوز يشتري العربيه انا تحت امركو
ارجو الرد للاهميه القصوي
اخوكم في الله / أحمد عبدالنبي
قديم 17-01-2013, 12:06 AM

افتراضي رد: السياره الملعونه شيري A11

قديم 17-01-2013, 06:18 PM
الصورة الرمزية sayif
sayif sayif غير متواجد حالياً
التخصص العملى: IT -Information Technology
هواياتي: Auto & Technology

sayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond reputesayif has a reputation beyond repute

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ahmed abd elnaby مشاهدة المشاركة

بعد اذن الاعضاء عندي مشكله مش لاقيلها حل المشكله هي ان في صوت رجه جامده في العربيه ولما اجيب D او R لان العربيه موديل 2005 اوتوماتيك بيحصل رجه جامده وكمان ال RBM بيطلع وينزل لوحده بيلعب يعني فا حد قالي اغير حساس (الايديال) وفعلا غيرتو عند كهربائي في صقر قريش وظبط العربيه تمام وبعد يومين رجع تاني نفس الصوت فا انا مش عارف اعمل ايه وحاسس ان العربيه خشنه اوي علي الطريق ومع السرعه الصوت بيعلي كاني راكب موتوسيكل مع العلم ان تيل الفرامل جديد والكاوتش جديد والعفشه تمام التمام
السؤال هنا لو سمحتولي
ممكن يكون العيب ده الصوت والرجه من الكبالن ولا من حاجه تانيه ولو حد يفيدني في موضوع الصوت العالي ده اكون شاكر لحضراتكم وانتم اهل خبره
ولو حد عاوز يشتري العربيه انا تحت امركو
ارجو الرد للاهميه القصوي
اخوكم في الله / أحمد عبدالنبي
عزيزي

كم كيلو سيارتك مشت الان؟؟

وكم غيرت زيت الفيتس الاتوماتيك ؟؟؟

ان مشكلة الرجة في سيارتك من الفيتس بة مشكلة من الزيت

تحياتي

سيف

العراق
قديم 17-01-2013, 06:26 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
الرجه ممكن يكون عيب كوبلن داخلي عايز يتربط عليه شويه
الصوت العالي وعدم السحب ممكن يكون زيت الفتيس والفلتر عايز يتغير
والله اعلى واعلم
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 18-01-2013, 03:17 AM

نقاش رد: السياره الملعونه شيري A11

والله يا جماعه الخير انا لسه مغير زيت للفتيس من حوال شهر ومغير الفلتر والمصفة
بس ممكن يكون الكبلن الداخلي هروه اكشف عليه ان شاء الله وهقولكو ايه الي حصل و وصلت لايه واشكركم علي الاهتمام والرض علي سؤالي

الكلمات الدليلية
السياره الملعونه شيري a11