العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > شيفروليه الكورية CHEVROLET و دايو DAEWOO > ﻻنوس (دايو - شيفروليه)

ﻻنوس (دايو - شيفروليه) كانت و أصبحت chevy gold logo

قديم 29-11-2012, 01:13 PM
الصورة الرمزية azeweel
azeweel azeweel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

azeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the rough
عاجل إلحقونى أعتقد ان الفردة الثانية باظت

أكيد السبب معروف لأهل الخبرة الحقونى بسرعة
الموضوع انى من حوالى ثلاثة شهور تقريباً لقيت العربيه فيها زى تقل فى الدركسيون لما اجى أحركه ورجه خفيفة جداً وللظروف كنت مسافر ولما رجعت بعد ما مشيت حوالى 600 كم الرجة زادت واللى قاللى دى زوايا بعد طبعا ما تأكدت ان ضغط الكاوتش تمام واللى يقول ترصيص المهم بتاع الكاوتش قاللى الفردة الشمال قدام كسرت سلك زعلت طب ايه السبب قاللى عادى ممكن تكون طوبة ولا نقره أكلتها وحطيت الاستبن فى اليمين وجاب فردة من ورا قدام شمال وعليها الأمور تمااام خالص المهم امبارح وانا مسافر كله تمام رحت الشغل واخر اليوم ركبت العربية لقيت الموضوع القديم وتقل فى الدركسيون فى الدوران ظبت كاوتش والموضوع كما هو هل فيه مشكلة فعلية تسبب ذلك وبماذا تنصحوننى 15000 كم والكاوتش مفيهوش ولا خرم وبيبوظ ايه اللى بيحصل انا هتجنن نوعه PENUMANT بولندى الأصلى مع العربية2011 ؟
قديم 29-11-2012, 01:15 PM
الصورة الرمزية azeweel
azeweel azeweel غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Electrical Engineer

azeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the roughazeweel is a jewel in the rough
افتراضي رد: إلحقونى أعتقد ان الفردة الثانية باظت

الكاوتش صنع الأسبوع 36 سنة 2010
قديم 29-11-2012, 09:40 PM
الصورة الرمزية eng/walaaeldeen
eng/walaaeldeen eng/walaaeldeen غير متواجد حالياً

من انا؟: مهندس سيارات
التخصص العملى: مهندس سيارات
هواياتي: الفك و التركيب

eng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond reputeeng/walaaeldeen has a reputation beyond repute

السلام عليكم
يا باشا فداك
بس يلريت تغير وتشتري فرده لأن قرصة الكاوتش وحشه وبتعور
هات فردتين GT اندونيسي فرده رخيصه و حنينه علي العفشه
وربنا يخلف عليك بالحلال
والله المستعان

صل اللهم على خير الأولين والآخرين وعلى آله الطيبين الطاهرين واصحابه الغر الميامين ومن تبع هديه إلى يوم الدين

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
ربي اغفر لي وتب علي إنك انت التواب الغفور
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين
قديم 02-12-2012, 01:15 AM
mo.ghazaly mo.ghazaly غير متواجد حالياً

mo.ghazaly will become famous soon enoughmo.ghazaly will become famous soon enough

اخ الفاضل الي حصل عندك حصل عندي بالضبط وانا عندي لانوس 2011 ونفس الكاوتش بس انت حظك حلو لان كاوتشك ماتخرمش لان الكاوتش الي بيصلح بيطلع من الضمان حاول تعرف مكان التوكيل الخاص بالكاوتش والي هيفيدك عنه توكيل منصور وهما هناك هيعوضوك بكاوتش جديد بس هتدفع جزء من ثمن الكاوتش حسب الاهلاك حيث ان ضمان الكاوتش 40الف. .
قديم 02-12-2012, 08:06 AM
الصورة الرمزية احمد على 1999
احمد على 1999 احمد على 1999 غير متواجد حالياً

من انا؟: الحمد لله
التخصص العملى: مهندس ميكانيكا طيران
هواياتي: السيارات - اسكواش - سباحة - علوم فلك

احمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond reputeاحمد على 1999 has a reputation beyond repute

فعلا الكاوتش عليه ضمان مش تبع التوكيل بس بيبقى مع ورق الضمان و رقة خاصة بضمان الكاوتش لو ليهم فرع فى مصر اساسا

سبحانك لا علم لنا الا ما علمتنا