العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام

منتدى السيارات العام المنتدى الرئيسي بالموقع ، حيث يحتوي على كل المواضيع العامة عن السيارات نقاشات المنتدى اخبار السيارات فى مصر والخليج والعالم

قديم 22-11-2012, 03:31 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
عاجل نيسان صنى الشكل الجديد 2013 ولا سانديرو 2013

عارفة انكم زهقتوا منى
وشكلى كده هروح النهاردة اشترى سانديرو فورى بعد اما كنت حاجزة نيسان الجديدة ولغيت الحجز

دلوقتى بقى عاوزة اخر قرار - اجيب السانديرو 2013 ولا الصنى الشكل الجديد 2013

مع العلم انى مش مقتنعة بالصنى لانى شفتها ودخلت فيها وكانت واقفة جنب لوجان 2013 وحسيت ان اللوجان من جوه احلى واقيم من الصنى

السانديرو 86 فورى
والصنى لو جبتها هجبها كسر زيرو لان خسارة فيها سعرها الزيرو لان بيبعوها ب108 و109 يا اما 102 وتنتظر شهرين تلاتة اربعة الى ما شاء الله

والغريب بقى برغم ردائة العربية تلاقى الناس حاطة سعرها مستعمل من 102 وانت طالع كده لحد 106
مش فاهمة ده اسمه ايه
ولما تيجى تتصل على حد فيهم تلاقيه يقولك اصلى انا جبتها بكذا وفرشتها بكذا ورخصتها بكذا وناقص يقولك ومسحتها بكذا
وكمان يقولك اصل انت لو رحت تحجزها هتقعد خمس شهور
ويقولك كمان لو انا كنت حطيت الفلوس دى فى بنك كانت جبتلى كذا فانا مزود كانى كنت حاطط فلوسى فى بنك حاجة تغيظ

تقول يعنى العربية حلوة قوى
حتى الصنى القديمة بقوا بيبعوها ب98 اللى كانت 93 ههههههههههه
الصنى اتهبل ولا الناس اللى اتهبلت مش عارفة

من الآخر بقى قولولى اجيب
سانديرو ولا
صنى شكل جديد ولا
صنى شكل قديم

ولا اسكت

بهزر طبعا مش هسكت انا هشترى ان شاء الله

منتظراكم
قديم 22-11-2012, 03:40 PM
الصورة الرمزية myson medo
myson medo myson medo غير متواجد حالياً
من انا؟: مسلمة

myson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond reputemyson medo has a reputation beyond repute
افتراضي رد: نيسان صنى الشكل الجديد 2013 ولا سانديرو 2013

قديم 22-11-2012, 03:43 PM
mo_hamed100 mo_hamed100 غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Computer Engineer

mo_hamed100 will become famous soon enoughmo_hamed100 will become famous soon enough

السلام عليكم

انا كمان محتار نفس الحيره دي بس مع اختلاف بسيط و هو اني كنت بقارن النيسان القديمه بالجديده و معاعهم اللانسر ال 1300cc بس تقريباًكده اللانسر طلعت من دماغي لاني سمعت ان موتورها ضعيف جداً مع التكيف و كده و اسقريت فتره علي النيسان الشكل القديم اهو موتور و فتيس ياباني و يعني ممكن نقول افضل عربيه ممكن تتجاب بالسعر ده لاني الصراحه الشكل الجديد مش داخل دماغي و لا فاهمه و لا من الدلخل و لا من الخارج فيا ريت حد يفدني انا و حضرتك لاني فعلا زهقت و بفكر مبيعش عربيتي المانيوال علشان اجيب اوتوماتيك لانه مش نافع لحد دلوقتي و شكراً
قديم 22-11-2012, 03:50 PM
linatrix linatrix غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس نظم عاشق للسيارات
التخصص العملى: مهندس نظم معلومات
هواياتي: المحركات

linatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud oflinatrix has much to be proud of
افتراضي Re: نيسان صنى الشكل الجديد 2013 ولا سانديرو 2013

بص انا رحت اتفرجن على الصنى
اولا بصيت على الشنطه فرش الشنطه متثبت بدبابيس دباسه
ثانيا السلك بتاع نور النمره الى بيعدى للاكصدام معدى قدامك على الحديد و باين و مثبتينه بلزق
شكل الخامات الداخليه مش عاطفى بصراحه

السانديرو عربيه كويسه و محدش قالى اى شكوى منها

انا فى الحيره دى بقالى شهرين تقريبا و حاجز سانديرو ستيب واى
السانديرو عموما عربيا محترمه و عاليه عن الارض و توكيل رينو توكيل كويس كمان نيسان توكيل كويس
صلى استخاره و ربنا ييسر لك الى فيه الخير
قديم 22-11-2012, 04:15 PM
الصورة الرمزية محمد اشرف
محمد اشرف محمد اشرف غير متواجد حالياً
من انا؟: Mohamed ashraf
التخصص العملى: Student
هواياتي: Everything about cars of all types

محمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond reputeمحمد اشرف has a reputation beyond repute

انا فاهم حضرتك كويس وحاسس بالحيره الى عند حضرتك بس لما حضرتك عايزه بديل للصنى يكون سانديرو اصفر بكتير فى كل حاجه طبعااااااااا من الصنى لانى شيفها من العربيات المينى يعنى مثلا انا شايف بديله للصنى الهيونداى اكسنت ار بى الى فى نفس الفئه السعريه ولو مستعمل فى حجات بالهبل بالسعر ده وماركات محترمه بس خليكى فى الزيرو احسن وانا شايف انا احسن عربيه الان هى الار بى وربنا يوفقك

نادى السيارات الصينيه على الفيس بوك نرحب بانضمامكم

http://www.facebook.com/NadyAlsyaratAlsynyh

جروب نادى سيارات البيجو على الفيس بوك
https://www.facebook.com/groups/172929839542780/