العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > منتديات السيارات العامة > منتدى السيارات العام > القيادة فن و ذوق

القيادة فن و ذوق كل ما يتعلق بفن قيادة السيارات



موضوعات متميزة

إضافة رد
 
أدوات الموضوع
  #1  
قديم 14-11-2012, 11:09 PM
Ahmad Rizq Ahmad Rizq غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Nov 2012
المشاركات: 83
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Ahmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really nice
افتراضي من رأيكم هل انا أخطأت ؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

و انا سايق على الطريق و انا الحمد لله عارف الطريق كويس , فا باخد مطب , بعد ما العجل الامامي نزل على الارض لقيت في المراية مرة واحده تاكسي فيرنا جاي طاير و راح لابس فيا من ورا , انا اول ما لمحته في المراية اديت بنزين على آخري بس كان لحقني , خبطلي الاكصدام و فانوس الحمد لله الخبطة بعيدة عن الشنطة . السواق بررلي انه اول مرة يسوق على الطريق دا و انه ماخدتش باله من المطب و كدا

فا ايه الخطء الي انا عملته بحيث الموضوع دا ما يتقررش تاني مني ,
للمزيد من مواضيعي

 

الموضوع الأصلي : من رأيكم هل انا أخطأت ؟    
    المصدر : منتدى السيارات مصر موتورز    
    الكاتب : Ahmad Rizq
رد مع اقتباس
  #2  
قديم 14-11-2012, 11:22 PM
الصورة الرمزية محمدصلاح القاضى
محمدصلاح القاضى محمدصلاح القاضى غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jul 2010
الموقع: طنـ بلد الاونطه ـــطا
المشاركات: 1,707
شكراً: 23
تم شكره 32 مرة في 18 مشاركة
محمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond reputeمحمدصلاح القاضى has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من رأيكم هل انا أخطأت ؟


حمد لله على سلامتك اولا وقدر الله وماشاء فعل
طبعا مفيش اى خطأ عليك

حتى لو انت كبست فرامل مره واحده وواحد دخل فيك من ورا هو اللى غلطان برضه
لان فى حاجه اسمها مسافه الامان بتبقى اقل مسافه لايمكن ان تقل بينك وبين العربيه اللى قدامك ودى بتبقى 10% طبقا لسرعتك اللى انت ماشى بيها
يعنى لو ماشى سرعه 100كيلو لازم يبقى فى مسافه لاتقل عن 10 م بين وبين اللى قدامك تقدر تتحكم فى عربيتك فيهم
لكن طبعا اللى بقى سايد فى مصر حاليا فكره لزق الاكصدام فى الاكصدام مش عارف مين اللى اخترعها لكن بقت مشهوره اوووى عندنا
طبعا حضرتك ليك الحق تطلب تعويض عن الخساير حتى لو هو مدمر

وعلى رأى المثل ( طرق المسافه دليل على القياده )
__________________
دا لينك اولتراس فيات 132

دا لينك صفحتى على الفيس بوك


رد مع اقتباس
  #3  
قديم 14-11-2012, 11:23 PM
الصورة الرمزية Mido Madrid
Mido Madrid Mido Madrid غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Sep 2011
الموقع: Mansoura
المشاركات: 1,035
شكراً: 214
تم شكره 68 مرة في 56 مشاركة
Mido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond reputeMido Madrid has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من رأيكم هل انا أخطأت ؟

قدر الله ماشاء فعل طبعا انتا مغلطش فى حاجه وكان مفروض تخليه يصلحهالك هوه مش شايف عربية ادامه يبقه يهدي سواء فيه مطب او لا
:TH E_PR~18:
__________________
رد مع اقتباس
  #4  
قديم 14-11-2012, 11:26 PM
Ahmad Rizq Ahmad Rizq غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Nov 2012
المشاركات: 83
شكراً: 0
تم شكره مرة واحدة في مشاركة واحدة
Ahmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really niceAhmad Rizq is just really nice
افتراضي رد: من رأيكم هل انا أخطأت ؟

الحمد لله على كل حال , و الله العربية لسا واخده نمر اول امبارح و هي وارد خليجي الخبطة زعلتني جامد , بس كان سواق تاكسي لا حول له ولا قوة وراجل كبير , قلت انا بعامل ربنا سبحانه و تعالى , و اكيد ربنا هيعوضهالي
رد مع اقتباس
  #5  
قديم 14-11-2012, 11:30 PM
الصورة الرمزية screamseko
screamseko screamseko غير متواجد حالياً
 
تاريخ التسجيل: Jan 2010
الموقع: عروسة البحر الابيض المتوسط
المشاركات: 1,467
شكراً: 2
تم شكره 17 مرة في 14 مشاركة
screamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond reputescreamseko has a reputation beyond repute
افتراضي رد: من رأيكم هل انا أخطأت ؟

الحمد لله علي كل حال
انت مش غلطان بس اتعود علي زرار الانتظار في اي وقت فكرت تهدي جامد او تقف عشان مطب حيساعد كتير
وقدر الله ماشاء فعل
__________________
أيـــها المُشــــتكي ومــابــك داءُ .... كــُـــن جميـــلاً ترى الوجـــودَ جميـــلا



محمد الرويعي






رد مع اقتباس
إضافة رد

أدوات الموضوع

ضوابط المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة

الانتقال السريع

 MasrMotors غير مسؤول عن أي اتفاق تجاري أو تعاوني بين الأعضاء
التعليقات المنشورة لا تعبر عن رأي MasrMotors ولا نتحمل أي مسؤولية قانونية حيال ذلك ويتحمل كاتبها مسؤولية النشر


الساعة الآن 07:50 PM.


Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
www.MasrMotors.com ™ Copyright ©2008 - 2016
Egyptian Automotive Community
جميع الحقوق محفوظة - مصرموتورز 2008 - 2015