العودة   مصر موتورز مجتمع السيارات > السيارات الكورية والماليزية > كيا KIA > كيا سيراتو Cerato

كيا سيراتو Cerato من انجح سيارات كيا عامة وسميت باكثر من اسم منها فورت و سبكترا وشوما قديماً

قديم 03-07-2009, 10:54 AM
ahmed_su ahmed_su غير متواجد حالياً
عضو ذهبى
التخصص العملى: IT Consultant Engineer

ahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond reputeahmed_su has a reputation beyond repute
Talking يبدو ان اللعنة قد اصابت زجاج السيراتو ....!!!!

من كام يوم وانا متوجه الى العمل فى صلاح سالم واسفل كوبرى الفنجرى فى امان الله

وامامى سيارة بلونيز حمراء تحمل لوحا ت ه ي س (هيس) واذا فجأة وعلى حين غرة

تطايرت زلطة صغيرة جدا (حصوة) من عجلتها الخلفية واسمع صوت (تك) ضعيفة

ويالها من (تك) قد اصابت البرابريز الامامى فى مقتل واحدثت نقرة وشكل سيرالى اشبه بالنجمة

بالبرابريز المسكين بقطر 3 سم تقريبا .... اول حاجة جات فى بالى شكر الله سبحانه وتعالى

على انها جت على قد كده وتذكرت موضوع اخونا محمد .... ارتسمت على وحهى ابتسامة بلهاء

طول الطريق للعمل [IMG]http://www.**********.net/Nile/images/smilies/K_crying%5B1%5D.gif[/IMG] ..... وانا فى الشغل اتصلت بالوكيل...

انا : لوسمحت زجاج امامى للسيرتو بكام؟ .... هو: 1275 غير الضريبة والتركيب ....انا : شكرا

اتصلت بمندوب التأمين .... هو: معلش تعالى يوم الحد اعمل معاينة ......انا : شكرا

الساعة 5 نزلت روحت لدكتور خالد – مصر الجديدة - الميرغنى (بجوار ابو شقرة)......

انا: ايه رايك ياهندسة ..؟ هو: 60 جنيه وهتقعد معانا تلت ساعة والشكل هيتحسن بنسبة 50 %

أنا : ماكفاية 50 جنيه ...اعمل معانا واجب ..!!.. هو: 60 جنيه !!! ..... ماشى اتكل على الله

هو : دخل العربية .... ماشى .... كانت أمامى تيوتا برادو

ده الشكل السريالزمى اللى احدثته الزلطة الغاشمة

معلش ماعرفتش اجيبه أوضح من كده

ده محل د.خالد الميرغنى

المساعد (الصبى) بيضع الاداة اللى بيتم بها تحديد الزجاج واضافة السائل الى بيملاء فراغ الزجاج

<table id="ncode_imageresizer_wa rning_1" class="ncode_imageresizer _warning" width="360"><tbody><tr><t d class="td1" width="20">[IMG]http://www.**********.net/Nile/images/statusicon/wol_error.gif[/IMG]</td><td class="td2">
</td></tr></tbody></table>

<table id="ncode_imageresizer_wa rning_1" class="ncode_imageresizer _warning" width="360"><tbody><tr><t d class="td2">
</td></tr></tbody></table>

الفنى (محمد) بيقوم بتحديد الشرخ

شكل اداة التحديد وقد تركها لمدة 10 دقائق

ويظهر فى الصورة التيوتا البرادو اللى كانت امامى

ده جانب المعدات

وهى عبارة عن الاداة اللى بتحدد الزجاج وشوية السوائل الكميائية ةاللمبة الزرقاء (الاشعة فوق البنفسجية) علشان تصلد المادة اللى بيحقنوها وشريط سلوفان

انا قالى حط العربية فى الشمس (الالترا فيلوت اللى فيها اقوى من اللمبة ).

بعد جفاف المادة المحقونة بواسطة سلاح كتر ازال باقى المادة المتصلدة ولمع زجاج العربية.

بعد العربية ماخدت الحقن الحمد لله مش باين خالص الا لما تقرب تشوف خطوط صغيرة

هو قال بنسبة 50 % بس الحقيقة انا اقدر انها اكتر من 75 % ..... الحمد لله

وده ضمان مدى الحياة على ان الشرخ ما يفتحش تانى (وفيه فروعه وتليفوناته)

بس الحقيقة مش عارف مدى حياة مين ؟؟؟ .... حياة الزجاج ؟ولا انا ؟ ولا د.خالد.؟!!!!

بس خلاص ...

لا اركم الله مكروها فى زجاج سيارتكم
<input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden"><input id="gwProxy" type="hidden"><!--Session data--><input onclick="jsCall();" id="jsProxy" type="hidden">

-----------------------------
لا اله الا أنت سبحانك انى كنت من الظالمين
م/أحمد اسماعيل
قديم 03-07-2009, 02:34 PM
الصورة الرمزية Ahmed Anwer
Ahmed Anwer Ahmed Anwer غير متواجد حالياً
التخصص العملى: Interior designer
هواياتي: Arts

Ahmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond reputeAhmed Anwer has a reputation beyond repute
افتراضي رد: يبدو ان اللعنة قد اصابت زجاج السيراتو ....!!!!

ألف سلامة علي السيراتو يا هندسة

ربنا يكون في عونا

امبارح برضه راجع من السويس

و التريلات قدامي عمالة تنطر حصو و زلط صغير

بس ربنا بيستر

قديم 03-07-2009, 02:53 PM
الصورة الرمزية Dr. Bolbolan
Dr. Bolbolan Dr. Bolbolan غير متواجد حالياً
من انا؟: مصرى مسلم متزوج وأبو ياسمين و أحمد
التخصص العملى: أخصائى أمراض نساء وتوليد ولكن حاليآ أعمل طبيب طوارىء بمجال البترول ومعى شهادات أميريكية من جوهانسبرج
هواياتي: صيد السمك واصلاح السيارات وأى حاجه بايظه

Dr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond reputeDr. Bolbolan has a reputation beyond repute

ده شىء عادى يا محترم فى مصر المحروسه ! والمثل يقول ( الحجر الداير لابد عن لطشه ) !

لعل الله جعل هذه النقره بديلا عن شىء أكبر ! و ابقى اقرأ ( قل أعوذ برب الفلق ) !

Dr. Bolbolan ptmnlo123per1127
قديم 03-07-2009, 03:38 PM
الصورة الرمزية esam_comm
esam_comm esam_comm غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: السيارات

esam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond repute

الحمدلله وقدر الله وماشاء فعل
انا قبل كده من حوالي سنه وست شهور كان معايا هيونداي اكسنت 1300 ومافيش داعي لتقييمي لادائها بس المهم كنت ماشي علي الطريق الدولي في اسكندريه وامامي سياره كبيره خلاط خرسانه وطبعا زي مانتو عارفيين مابيبقوش حاطيين اي غطاء او اي حاجه تحمي الناس اللي وراهم ومع اني كان في مسافه بيني وبينه بس زلطه كبيره نطت علي الاسفلت وراحت رده في البرابريز وده طبعا احدث شرخ كبير جدا في الزجاج وغيرته اتعلمت ححاجه مهمه جدا اوعي تمشي خلف اي نوع من انواع السيارات النقل بختلاف اشكالها حتي لو كانت فاضيه لان بيبقي فيها مخلفات بتتطاير وربنا يستر علينا وعليكم

Essam Badawi
قديم 03-07-2009, 03:40 PM
الصورة الرمزية esam_comm
esam_comm esam_comm غير متواجد حالياً
من انا؟: مهندس
التخصص العملى: مهندس اتصالات
هواياتي: السيارات

esam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond reputeesam_comm has a reputation beyond repute

علي فكره في واحد في شارع وادي النيل في المهندسين عنده زجاج السيراتو بحوالي 800 جنيه لان خالي غيره عنده قبل كده ولو حضرتك عايز عنوانه انا ممكن اجيب لك تفاصيله

Essam Badawi

الكلمات الدليلية
زجاج سيارات